Halskrave/windstopper
Fra : Morten P

Dato : 11-08-05 14:13

Hej

Kan i anbefale en halskrave/windstopper til rimelige penge.. Har set at
Kok mc har en til omkring 130 kr, i neopren, men den gør ikke særlig langt
ned..

Jeg har også kigget lidt på Louis.de, men synes porto er lige i
overkanten, og jeg skal ikke bruge andet derfra på nuværende tidspunkt.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh.
Morten P
-kører midlertidigt på PGO T-Rex110.. fint transportmiddel der ikke skal
skrues i, kommer til at holde til næste sæson når jeg køber en GS500F.

Fra : Hekto

Dato : 11-08-05 15:00

In article <ddfit5$h48$1@abbeden.bunk.cc>, mpannen@gmail.com says...
> Jeg har også kigget lidt på Louis.de, men synes porto er lige i
> overkanten, og jeg skal ikke bruge andet derfra på nuværende tidspunkt.

Vanucci-tingen fra Louis er rigtig god!
Mon ikke der er en spand olie, et oliefilter, ellr noget voks du kan
bruge???
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Morten P

Dato : 11-08-05 21:59

Hekto wrote:

> In article <ddfit5$h48$1@abbeden.bunk.cc>, mpannen@gmail.com says...
>>
> Vanucci-tingen fra Louis er rigtig god!
> Mon ikke der er en spand olie, et oliefilter, ellr noget voks du kan
> bruge???

"silly me".. jeg havde set portoen ved Louis.de som værende 69€, og det
synes jeg jo var i overkanten for en windstopper .. den er jo kun ca.
7€..

Nå. .tak for hjælpen. tror jeg shopper lidt der så.

Mvh.
Morten

Fra : Dr.Enduro

Dato : 11-08-05 16:02

Morten P wrote:
> [...]
> -kører midlertidigt på PGO T-Rex110.. fint transportmiddel der ikke skal
> skrues i, kommer til at holde til næste sæson når jeg køber en GS500F.

Den der Biker-tingest (mærket hedder Biker) fra Louis er kanon, den
holder winden væk uden at varme for meget, og så ser den rå ud.

--

Hilsen Jan

Fra : Schlæger

Dato : 11-08-05 16:29

Morten P wrote:

> Kan i anbefale en halskrave/windstopper til rimelige penge.. Har set at
> Kok mc har en til omkring 130 kr, i neopren, men den gør ikke særlig langt
> ned..

Jeg synes at der er stor forskel på, om det skal være en "halskrave" eller
en "windstopper". Halvkraven er til det gode vejr og vindstopper er til de
dage, hvor du sætter pris på at din jakke og bukser OGSÅ stopper vind og
vejr.

Til sidstnævnte brug kan jeg varmt anbefale en model fra Rukka, som går
langt ned foran, og lukkes i nakken med velcro. Den er dyr, men hver en
krone værd. På de gode dage kører jeg bare med en bandana fra Wold Camper.

Den rette påklædning på rette tidspunkt er en af vejene til komfortabel og
sikker MC-kørsel.

Mch Schlæger

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-08-05 16:46

mpannen@gmail.com (Morten P) skrev i news:ddfit5$h48$1@abbeden.bunk.cc:
> Kan i anbefale en halskrave/windstopper til rimelige penge.. Har set at
> Kok mc har en til omkring 130 kr, i neopren, men den gør ikke særlig langt
> ned..

[klip]

En neoprenting - den behøver ikke at gå op omkring næsen når man kører med
fullface - er langt det bedste IMO. Den sidder til og lukker af, varmer godt
og yder optimal vindbeskyttelse - også selvom den skulle blive våd. Man skal
være indstillet på at vænne sig til at den sidder ret stramt, laves mest i
unisize - til gengæld bliver den hvor den er. Selvom min ikke går ret langt
ned, kan kraven på jakken fint lukke af for det sidste. Har desværre ikke
noget link.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 11-08-05 18:10

Jeg synes det er godt at de kan gå over næsen - jeg bruger den altid,
men tager den kun over næsen i koldt vejr. Men når den bare sidder
på hagen bliver den også siddende, det gør de andre ikke, og så
synes jeg ikke de dækker det de skal. Og nej, jeg kører ikke særligt
hurtigt.
Jeg bruger en rød/sort McKinley-ting med velcro til skibrug. Jeg fik
en Rukka til hagen, men den er ved at blive byttet nu til en der går
til næsen, som ovenikøbet er billigere. McKinley'en er lille nok til
at man ikke behøver tage den af når man går, det er Rukka'en for
varm til.

Fra : Morten P

Dato : 11-08-05 21:54

nejtilspam@sol.dk wrote:

> [...]
> til næsen, som ovenikøbet er billigere. McKinley'en er lille nok til
> at man ikke behøver tage den af når man går, det er Rukka'en for

Tak indtil videre..
Jeg er mest til en der lige går op på hagen.. ikke over næsen..
men hvad er bedst.. Det skal være en windstopper. altså en der også kan
bruges når det er koldt. .Det må hellere være lidt for varmt, end lidt for
koldt

Mvh.
Morten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-08-05 23:12

> [...]
> men hvad er bedst.. Det skal være en windstopper. altså en der også
> kan bruges når det er koldt. .Det må hellere være lidt for varmt, end

Jeg er fint tilfreds med min Rukke halskrave med Gore Windstopper. Kostede
vist knap 200,- herhjemme, og det er den model der går op over næsen. Jeg
havde først den der kun går op til hagen, men jeg byttede den efter 1 dag,
da den hele tiden kravlede ud af hjelmen når jeg drejede hovedet, og så var
den ikke meget bevendt. Køber du en af de Rukka modeller med Gore
Windstopper, så huske at købe den et par numre for lille, så den sidder godt
til. Den giver sig en del, og den trækker sig ikke sammen igen ved vask, så
der skal være lidt at give af.

Når den går op over næsen, så kan man heller ikke sådan lige genkendes,
f.eks. i en fotofælde.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 13-08-05 17:27

> [...]
> da den hele tiden kravlede ud af hjelmen når jeg drejede hovedet, og så

Jeg har 2 - Jeg kørte godt et års tid med den model der går op forbi munden
og lukkes med velcro . Jeg blev træt at den er bøvlet at få til at sidde
ordenligt og har nu erstattet den med en en elefanthue - også rukka med
windstopper i kraven. Den er meget nemmere at bruge da det bare er at trække
den over hovedet.

> Køber du en af de Rukka modeller med Gore Windstopper, så huske at købe
> den et par numre for lille, så den sidder godt til.

Yep de er mindst et nummer for store i numrene...

/a

Fra : Morten P

Dato : 14-08-05 22:04

> Yep de er mindst et nummer for store i numrene...

> /a

Tak for det alle. jeg vil ind til den lokale mc pusher og prøve et par
rukka'er..

Mvh.
Morten

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-08-05 22:39

Morten P wrote:
> [...]
> Jeg har også kigget lidt på Louis.de, men synes porto er lige i
> overkanten, og jeg skal ikke bruge andet derfra på nuværende tidspunkt.

En neopren-tin der ikke går ret langt ned, må være en turtle-neck, model
kort.

Sådan en har jeg, og den er hamrende god, fordele :

- Ingen velco der ikke er til at lukke og som går op (det havde den
anden jeg anskaffede, det var "trals")
- Går langt nok ned til at jakkens krave lukker for luft/træk ad den vej
- Den er høj nok til at kunne "brokkes" op i hjelmen og lukke tæt der

God holdbarhed (min er 6 år gammel (og er på sidste sæson nu))

Hver en af de ca. 130 kr værd! IMHO

PS
Jeg har windstopper for til min jakke i år, men de foregående sæsonner
kalrede jeg mig uden, og det var ikke noget der gav gener.
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-08-05 15:47

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i

[klip]

> En neopren-tin der ikke går ret langt ned, må være en turtle-neck, model
> kort.

Lige netop, det er den jeg mener - og når jeg kan klare mig uden den går
længere op end til hagen, er jeg kommet i tanker om at der er fordi jeg kører
med Shubert C1 der har en indbygget krave der lukker af hele vejen rundt når
"klappen går ned"

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen