karbonade problem
Fra : tb

Dato : 11-08-05 10:52

Hej har skiftet udstødning på min CBR1K og jeg tror det startede der, men
kan meget vel have været der før

Ved 1000-2200 omdrejninger. Fint træk
Ved 3000-11000 Kraftigt træk

og så problemet : 2200 - 3000 : NUL træk. Den nærmest dør ud. Jo mere gas
jo mere dør den. Føles nærmest som om den drukner.

Jaja, jeg kan jo bare ligge ved flere omdrej. Men nu er 2200 omdr = 50km/t i
6. og desuden synes jeg tit jeg havner der omkring når jeg kører bykørsel og
lige vil accelerere lidt. Det giver tit nogle dumme situationer når jeg
næsten går i stå.

Np, men som jeg er bekendt, så er den store nål fra 75% effekt og op.
Choker + tomgangsdyse er vel de 1000-2200 hvor den virker fint, så hvor er
mit 2200-3000 problem?

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 15:38

tb skrev i meddelelsen ...
> [...]

>Np, men som jeg er bekendt, så er den store nål fra 75% effekt og op.
>Choker + tomgangsdyse er vel de 1000-2200 hvor den virker fint, så hvor er

Nej sådan fungerer det ikke ! Al data for hoveddyse, nål, spjældudskæring,
og tomgangssystem refererer til gasspjældets/cv-spjældets åbning, og har
intet med omdrejninger eller effekt at gøre. Da Du har CV-karburatorer på
"færgen", så her Du endog ingen mulighed for at se hvor cv-spjældet befinder
sig :-|

Problemet kan meget vel relatere til din udstødning, og uden et rullefelt,
og en person med megen erfaring med rullefelt og CV-karburatorer, så er det
svært at komme videre.

Problemet er givetvis en meget uheldig "resonnans/trykbølger" i dit
udstødningssystem, der på det nærmeste "lammer" dit indsugningssystem.
Returtrykbølgen er for kraftig, og slår tilbage for tidligt, sansynligvis
før stemplet er i top i udstødningsslaget. Det passer også med at
udstødningen virker rigtig ved højere omdrejninger, hvor returpulsen vender
tilbage nær top, eller efter stemplet er i top, i udstødningsslaget. Din
udstødning er for resonnant. Er der dæmperuld i ?

mvh
Orla

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 11-08-05 17:12

Nu skriver han jo ikke nogen om, om det er " like 2 like " udskiftning
eller
om det er et råwejern han har smidt på... Hvis det er " like 2 like " så
burde der jo i og for sig ikke være noget galt med mindre der er foretaget
andre ændringer eller hvis den er justeret ind efter en brugt udstødning,
der har været fyldt med sod, og slidt og alt muligt andet.. Er det et
råwejern eller en modificeret original, bør man besøge en mekaniker med
rullefelt og få den dyset ind, få efterset om alle nåle hænger i samme
højde osv..

Efter min mening, er CV-karbs, ikke verdens mest geniale påhit.. de sutter
hvert fald på min Gixxer..

--
MVH
Jon Larsen

Fra : tb

Dato : 11-08-05 17:26

Din udstødning er for resonnant. Er der dæmperuld i ?

Hø, hvis dæmperuld skulle dæmpe støjen, så er der ihvertilfælde ikke!!!

Nå, men det er en gammel potte jeg havde liggende. I modsætningen til den
rustne laser der sad på, har demme larmepotte rustfri stål hele vejen, og
ser derfor ud som ny, selvom den næppe er det

Et rullefelt altså :-/ (1200kr fattigere...)

Fra : Moller

Dato : 11-08-05 17:32

tb wrote:
> [...]
> ser derfor ud som ny, selvom den næppe er det
>

> Et rullefelt altså :-/ (1200kr fattigere...)

   250Kr. vel hos SPH åbent hus ;) til at finde fejlen... så kan du jo
selv justere ind ud fra det.

--
VH
Lars Molnit

Fra : tb

Dato : 12-08-05 22:05

> Din udstødning er for resonnant. Er der dæmperuld i ?

Jeg kan se at der er tre popnitter i begge ender. Kan jeg bore dem ud -
proppe "dæmperuld" i og så samle den igen?

og hvor skal det "dæmperuld" sidde, og hvor får jeg så'n noget?

Fra : Michael Olsen

Dato : 11-08-05 18:49

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej har skiftet udstødning på min CBR1K og jeg tror det startede der, men
> kan meget vel have været der før

Hej.
Da du ikke ved hvornår det startede kan
du jo prøve at sætte den gamle potte på igen
og se om fejlen er væk.

--
Hilsen
Michael

Fra : tb

Dato : 12-08-05 14:26

> Hej.
> Da du ikke ved hvornår det startede kan
> du jo prøve at sætte den gamle potte på igen
> og se om fejlen er væk.

Og nogle timer senere : Laseren er på igen. Der tikkes fordi den jo blev
skiftet pga en utæthed eller lignende. Tilgengæld er der liv igen ved 2-3000
omdrejninger. Og naboerne behøver ikke at søge lyd mod det der lyder som et
atomangreb.

Så nu mangler jeg bare at få splejet forenden fra det ene rør med bagenden
fra det andet (nej lader sig desværre ikke umiddelbart gøre trods de "åbnes"
ca samme sted på midten)

Fra : Michael Olsen

Dato : 13-08-05 09:34

> [...]
> skiftet pga en utæthed eller lignende. Tilgengæld er der liv igen ved
> 2-3000 omdrejninger. Og naboerne behøver ikke at søge lyd mod det der

Godt at cyklen ikke fejler noget.

[klip fra andet indlæg]

Hvis den nye potte også kan skilles ad
kan du jo se om noget fra den gamle kan bruges,
ellers kan du jo samle den gamle igen
med popnitter, og bruge den igen.

--
Hilsen