suzuki værksted i tyskland
Fra : Anders

Dato : 10-08-05 10:39

Er der nogen, der har gode erfaringer med suzuki værksteder i tyskland nær
grænsen? Overvejer at få den serviceret syd for grænsen.

Anders

Fra : Snusken

Dato : 10-08-05 11:10

Denne her er tæt på grænsen: http://www.suzukihaendler.de/

--
vh, erico
---

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 10-08-05 19:39

"Anders" <atp_sessions@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har gode erfaringer med suzuki værksteder i tyskland nær
> grænsen? Overvejer at få den serviceret syd for grænsen.

Kan det betale sig?
Når det gælder bil, er deres arbejdstimer næsten 20% dyrer end i Danmark.
Ihvertfald hos Audi.

> Anders
Thomas

Fra : Grunnet

Dato : 10-08-05 20:03

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders" <atp_sessions@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Kan det betale sig?
> Når det gælder bil, er deres arbejdstimer næsten 20% dyrer end i
> Danmark. Ihvertfald hos Audi.

Ja !
Jeg har flere kolleger der får foretaget service i tyskland - gælder både
MC'ere og biler (også Audi).
De taler alle om servicepriser til ½ pris og derunder i forhold til DK.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 10-08-05 21:31

"Grunnet" <steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja !
> Jeg har flere kolleger der får foretaget service i tyskland - gælder både
> MC'ere og biler (også Audi).
> De taler alle om servicepriser til ½ pris og derunder i forhold til DK.

Okay. Jeg kender kun til et tilbud om at skifte vandpumpe, tandrem osv
på en Audi A4. Der var timelønnen godt 600kr/time ...

Fra : Dr.Enduro

Dato : 11-08-05 06:07

Grunnet wrote:

> Ja !
> Jeg har flere kolleger der får foretaget service i tyskland - gælder både
> MC'ere og biler (også Audi).
> De taler alle om servicepriser til ½ pris og derunder i forhold til DK.

Jeg kender en del tyskere, der tager til DK for at få foretaget f.eks.
olieskift på deres biler. Kender ikke priserne, men jeg tror, der er en
del mytedannelse i det. Så vidt jeg har forstået, er en værkstedstime
billigere i Danmark, hvorimod reservedelene er billigere i Tyskland,
hvilket forklares med, at biler mm. bliver solgt billigere i DK end i
andre lande, så fabrikanterne skal tjene pengene hjem over
reservedelene. Hvis det er rigtigt, kommer det altså meget an på, hvad
du skal have lavet, om det kan betale sig at tage til Tyskland.

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 14-08-05 12:17

Dr.Enduro wrote:

> [...]
> reservedelene. Hvis det er rigtigt, kommer det altså meget an på, hvad
> du skal have lavet, om det kan betale sig at tage til Tyskland.

Det er måske ikke alene på reservedele, men også på den faste pris på de
faste serviceringer som fordres for at opretholde garantien.
Min nabo kører de lidt over 100 km til Flensborg for at få serviceret
sin nyindkøbte Hyundai Getz - Jeg skal høre ham om besparelsen ved given
lejlighed!

--
Armand.