"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:42f8d743$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej !
>
>
> Ja jeg kom jo til at købe en MC af en kammerat, som ikke ville
> ha den på danske plader alligevel. Nu har jeg så fået tilsendt
> papirer fra Told&skat, som skal udfyldes og sendes tilbage
> så jeg kan få en foreløbig vurdering, men jeg er kommet i tvivl
> om hvad det egentlig er jeg har købt
>
> Det jeg ved om den er :
> Suzuki 550cc 4cyl og fra 1985.
>
> På den tyske reg.attest står der :
> Suzuki (J)
> GN71D
> Ident nr: GN71DD11****
> 567cc
> Så mit spg er : Er det en GS550, eller hedder den GSX550 ?
>
> P.s
> På den tyske attest står at den er droslet til 34hk/25kw, det skal
> jeg vel ikke oplyse til told&skat ? Jeg skal vel skrive 68hk som den
> har udroslet.
>
Så vidt jeg ved kørte Suzuki i mange år i 70'erne og 80'erne med en regel
for at GS var betegnelse på 2-ventilede motorer, mens GSX betegnede
4-ventilede. Så hvis det rent faktisk passer burde du kunne tælle ventiler
og tjekke.
Men man kunne jo tænke - er det egentlig så vigtigt? Måske er en 4-ventilet
"pr. definition" bedre, og dermed dyrere i afgift, end en 2-ventilet....?
Asger