/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
fzr 600r vs fzr 600?
Fra : Anders Houmark


Dato : 07-08-05 23:20

Hej..
Jeg er lidt i tvivl om hvilken maskine jeg skal købe.. Så her kommer endnu
en af mine fzr 600 tråde, håber I kan overleve det

Har set på en importeret Yamaha FZR 600 fra 1994. Den har gået 35000 km og
sælger siger, at den er i god stand. Jeg har set billeder i høj opløsning af
den, og den ser pæn og velholdt ud, bagdækket skal dog skiftes. Prisen er
16000 + 1200 for nyt dæk. Afgiften er på 33000. I alt omkring bliver det vel
omkring 51-54000 kroner når den er indregistreret, inkl. syn og alt det
der.

Har også kigget lidt på den FZR600R der er sat til salg i nyhedsgruppen. Den
er fra 1994 og har kørt 69000 km. Sælger siger at den er i super god stand.
den koster 55000..


Er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.. R modellen ser en smule
frækkere ud, har ca. 10-15hk mere end "importen" og har monteret Micron
udstødning og dyno-jetkit. Importen ser ud til at være helt standard.
Dog har R'eren kørt dobbelt så langt som importen.. Hvor mange KM kan man
regne med, der er i sådan en fzr600r motor og hvor langt kan maskinen mon
køre, inden der begynder at opstå problemer med cyklen generelt?

Hvad ville i vælge, og hvorfor?

På forhånd tak (og tak til jer der svarede i min tråd omkring prøveplader


Mvh

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



 
 
Morten Dybdal (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 07-08-05 23:48

Anders Houmark wrote:

> Hej..
> Jeg er lidt i tvivl om hvilken maskine jeg skal købe.. Så her kommer endnu
> en af mine fzr 600 tråde, håber I kan overleve det
>
> Har set på en importeret Yamaha FZR 600 fra 1994. Den har gået 35000 km og
> sælger siger, at den er i god stand. Jeg har set billeder i høj opløsning af
> den, og den ser pæn og velholdt ud, bagdækket skal dog skiftes. Prisen er
> 16000 + 1200 for nyt dæk. Afgiften er på 33000. I alt omkring bliver det vel
> omkring 51-54000 kroner når den er indregistreret, inkl. syn og alt det
> der.
>
> Har også kigget lidt på den FZR600R der er sat til salg i nyhedsgruppen. Den
> er fra 1994 og har kørt 69000 km. Sælger siger at den er i super god stand.
> den koster 55000..
>
>
> Er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.. R modellen ser en smule
> frækkere ud, har ca. 10-15hk mere end "importen" og har monteret Micron
> udstødning og dyno-jetkit. Importen ser ud til at være helt standard.
> Dog har R'eren kørt dobbelt så langt som importen.. Hvor mange KM kan man
> regne med, der er i sådan en fzr600r motor og hvor langt kan maskinen mon
> køre, inden der begynder at opstå problemer med cyklen generelt?
>
> Hvad ville i vælge, og hvorfor?
>

Nu er jeg godtnok Bror til sælgeren,men: FZR600 (US som den senere hed i
DK) er den gamle model fra starten af halfemserne, mens R modellen er
helt anderledes og mere i familie med dens efterfølger Thundercat'en.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Jesper Pedersen (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 08-08-05 12:41

>> Har set på en importeret Yamaha FZR 600 fra 1994.
>>
>> Har også kigget lidt på den FZR600R der er sat til salg i nyhedsgruppen. Den
>> er fra 1994 og har kørt 69000 km. Sælger siger at den er i super god stand.
>> den koster 55000..
>>

> Nu er jeg godtnok Bror til sælgeren,men: FZR600 (US som den senere hed i
> DK) er den gamle model fra starten af halfemserne, mens R modellen er
> helt anderledes og mere i familie med dens efterfølger Thundercat'en.

Nu er det ikke US modellen der er tale om her...
R-modellen er en opdateret udgave af den alm FZR600. Stellet var nyt og
motoren er også en anden. Den gamle model har 91Hk R-modellen har 98Hk.
Den gamle model er lidy ældre at se på. Kanterne på kåben er skarpere.
Desuden har den gamle et 18" hjul bagpå mod 17" på den nye.

Tag ud og prøv dem begge og vælg den du bedst kan lide.

/
Jesper


Morten Dybdal (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 08-08-05 16:40

Jesper Pedersen wrote:

>>> Har set på en importeret Yamaha FZR 600 fra 1994.
>>> Har også kigget lidt på den FZR600R der er sat til salg i
>>> nyhedsgruppen. Den
>>> er fra 1994 og har kørt 69000 km. Sælger siger at den er i super god
>>> stand.
>>> den koster 55000..
>>>
>
>> Nu er jeg godtnok Bror til sælgeren,men: FZR600 (US som den senere hed
>> i DK) er den gamle model fra starten af halfemserne, mens R modellen
>> er helt anderledes og mere i familie med dens efterfølger Thundercat'en.
>
>
> Nu er det ikke US modellen der er tale om her...

Det var derfor den kom parantes. Men du ved vel at US modellen ER den
samme der blev solgt i DK, den er bare lidt opdateret. De modeller der i
Europa bliver afløst af nye modeller fortsætter ofte i USA.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Carl Dragert (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 08-08-05 11:26

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
news:oLvJe.63957$Fe7.204627@news000.worldonline.dk...
> Hej..
> Jeg er lidt i tvivl om hvilken maskine jeg skal købe.. Så her kommer endnu
> en af mine fzr 600 tråde, håber I kan overleve det
>
> Har set på en importeret Yamaha FZR 600 fra 1994.
>
> Har også kigget lidt på den FZR600R der er sat til salg i nyhedsgruppen.
>
> Hvad ville i vælge, og hvorfor?
>

Jeg har selv en FZR 600US, og er glad for den!
Den har nu kørt ca. 30.000 miles.

Det lyder som om du har check på forskellene i udseende og teknik, så det
vil jeg ikke komme ind på. Check stelnummer, det bruges til reservedele (min
har 3HH)

Du skal være opmærksom på at US modellen er solgt her i landet af danske
forhandlere, men er oprindelig til det amerikanske marked. Dette kan give
lidt udfordringer når man bestiller reservedele eller udstyr i Europa,
hvorimod danske og amerikanske mc-pushere selvfølgelig kender modellen.

En andel ulempe er at min model er forsynet med et 18" baghjul, hvilket
begrænser valgmulighederne i dæk, selv kører jeg med BT010 150/60 og BT010
110/70, som jeg mener er perfekt på denne mc, og de holder ca. 10.000 km.

Uanset om du vælger den ene eller anden model, får du en rigtig god mc for
pengene. Der er ikke så meget 'porno' i den. men den kan køre!

--
Hilsen Carl
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531
>



Armand (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-08-05 16:21

Anders Houmark wrote:
>
> Hvad ville i vælge, og hvorfor?
>

65.000km er intet for en moderne vandkølet motor, så med den ringe
differens i købsprisen, ville jeg vælge R'eren.

Bedste argument: Mere nutidig, hvilket især gør sig gældende for
dækdimensionerne.

Modargument? Prøv, som i alle situationer at undersøge hvad de to vil
koste dig at forsikre!

--
Armand.

Anders Houmark (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 08-08-05 19:07

Armand wrote:
> Anders Houmark wrote:
>>
>> Hvad ville i vælge, og hvorfor?

Tak til jer alle for jeres svar!

> 65.000km er intet for en moderne vandkølet motor, så med den ringe
> differens i købsprisen, ville jeg vælge R'eren.

Det var præcis det svar jeg ledte efter. Jeg er måske lidt
"kilometer-forskrækket"... For det ville ikke være sjovt at købe en cykel
som man kun kan regne med at kunne køre 10.000 km på før motoren er
fuldstændig færdig..

> Bedste argument: Mere nutidig, hvilket især gør sig gældende for
> dækdimensionerne.

Og det er vist ret vigtigt. Det er nok rimelig lækkert, at have et større
udvalg af dæk :)

> Modargument? Prøv, som i alle situationer at undersøge hvad de to vil
> koste dig at forsikre!

Jeg kan helt sikkert ikke kaskoforsikre dem, ligemeget om de hedder fzr600
eller fzr600r.. regner med at GF's billige ansvarsforsikring (under 2500)
for motorcykler mellem 175 og 999ccm vil blive benyttet.. Håber da de vil
tage imod mig med åbne arme, men måske var det godt alligevel lige at ringe
og høre..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Brian Lund Larsen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 09-08-05 17:31

Anders Houmark wrote:


>
> Jeg kan helt sikkert ikke kaskoforsikre dem, ligemeget om de hedder fzr600
> eller fzr600r.. regner med at GF's billige ansvarsforsikring (under 2500)
> for motorcykler mellem 175 og 999ccm vil blive benyttet.. Håber da de vil
> tage imod mig med åbne arme, men måske var det godt alligevel lige at
> ringe og høre..
>
>

Jeg har selv en FZR600R på ansvar hos GF, det var ikke noget problem.

Min har i øvrigt trillet lidt over 46000km og jeg er ikke andet end fuld
tilfreds med den.

Når du har købt den så skriv lige, så har jeg linket til en service manual
(godt nok på tysk).

Mvh,

Brian


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste