Harry Jensen wrote:
> On Sat, 06 Aug 2005 10:00:14 +0200, Ali Nadjmi wrote:
>
>
>>hvis problemet er at du mener din cykels benzin forbrug er høj eller der er
>>noget mekanisk galt ............
>
>
> ..nej, jeg går og overvejer at købe en MC til daglig transport mellem
> job og hjem, så derfor betyder benzinforbruget lidt for mig... og så
> syntes jeg rigtig godt om de øvrige specifikationer på Suzuki SV 650
)
>
De fleste motorcyklister kører omkring 16-17 km/l og det er i høj grad
den enkeltes kørsel der er udslagsgivende i sin motorcykels forbrug,
således skal der ikke meget morfarkørsel til for at man kan nærme sig 20
km/l. Men der er også enkelte modeller (uden at jeg på stående fod kan
sætte navn på anden end den Monster S2R der for nyligt er blevet købt
ind i familien) der skiller sig klart ud.
Lige netop SV'eren regner jeg for at ligge over middel, og den seneste
udgave med indsprøjtning burde være en tand mere økonomisk (men igen:
S2R har også indsprøjtning :-/ ) !
Den bedste indikator for om en motorcykel ligger blandt normen eller
skiller sig ud er de tests som talrige forlag lever af at udgive i form
af motorcykelblade. Personligt har jeg i min motorcykelklub altid haft
adgang til det tyske magasin MOTORRAD, som jævnligt har store gruppetest
blandt sammenlignelige modeller og hvori det er enkelt at se hvorledes
forbruget er de testede motorcykler iblandt.
Tag derfor ind på nærmeste større bibliotek og forhør dig om hvilke
motorcykelblade der er til rådighed.
Hvis ikke at der ligefrem er en test af SV'eren iblandt de seneste
udgaver, som ligger fremme, så køb om nødvendigt tid på internettet for
at gå ind på forekommende magaziners hjemmeside for at finde en
artikeloversigt, således at du ved hvilke udgaver bibliotekarerne skal
finde frem fra kælderen!
God jagt!
--
Armand.