In article <42f3a621$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
> Jacob Larsen wrote:
> >>Har for en 4 mdr siden sat en anden motor på min cbr. Den har siden max
> >>kørt 400km. Nu skiftede jeg så olie,
> >>da jeg skulle skifte kobling etc. Her så jeg at olien
> >>var totalt sort. Er det ikke lidt hurtigt, og er det et
> >>alarmsignal om et eller andet?
> >
> >
> > Jeg ved desværre ikke noget om det, men har du overvejet at det måske kan
> > være et problem med dit oliefilter? Har du også skiftet det ved sidste
> > olieskift?
>
> Ved motorskift er det en selvfølge at smide nyt filter på ;) må man gå
> ud fra... en anden ting er at ved montering af en ukendt motor(anden
> motor) er det en god ide at skifte olie igen efter 1000km, så man lige
> for taget det meste lort med ud som var i den.
>
>
.... Eller bare noget billig olie en gang eller to, som man kører et par
100 km med. Så er den da skyllet igennem, så man kan regne med
'resultatet'.
Heldigvis smører selv billig olie der overholder normerne, rimeligt
godt. Til gengæld får man heller ikke en ny motor ved at hælde
'supersyntetiske Gulddråber' på!
Så når slam m.v. fra 'lagringen' er skyllet ud (og forhåbentlig div.
metalgenstande der kan advare om standen!), er der ikke andet at gøre
end at glemme det, og holde sig til de foreskrevne intervaller.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!