Custom bagende til TL1000R!
Fra : Thunder

Dato : 05-08-05 07:29

Er der nogen der har erfaringer med at skifte bagende på en TL1000R, til
noget der ligner en nyere GSX-R!
Om der måske er et sted hvor man kan købe et kit til dette?

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 09:26

Thunder wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med at skifte bagende på en TL1000R, til
> noget der ligner en nyere GSX-R!
> Om der måske er et sted hvor man kan købe et kit til dette?

   Så vidt jeg husker har TLR rotations dæmper, og derved er beslagende
til dæmperen i bagsvingeren meget meget anderledes end de alm. gængse
bagswingere. Så jeg tror ik det er liiige til at gøre, men ud og mål op,
for du kan jo bare skifte lejerne i bagsvingeren så den passer til
akslen, lejne kædehjulet op, så for og bag tandhjul er ud for
hinanden... og så det sværeste, bagdæmperen skal kunne passe over med
din rotations dæmper, men der vil det nok være nemmere at finde en alm.
bagdæmper som kan fittes ind ved at modificere beslaget på TLR'ens side,
frem for i bagswingeren.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-08-05 19:10

Moller <news@molnit.com> writes:

> [...]
> med din rotations dæmper, men der vil det nok være nemmere at finde en
> alm. bagdæmper som kan fittes ind ved at modificere beslaget på

Jeg tror nok at Thunder refererede til at skifte bagkåben, ikke
bagsvingeren.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 19:23

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jeg tror nok at Thunder refererede til at skifte bagkåben, ikke
> bagsvingeren.

   Åhhh... det er jo jo bare at gå i gang med vinkelsliber, svejsværk, og
glasfiber repkittet ;) det er jo ikke svært, så hvad fedt er der i det ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-08-05 23:05

Moller wrote:

> Åhhh... det er jo jo bare at gå i gang med vinkelsliber, svejsværk,
> og glasfiber repkittet ;) det er jo ikke svært, så hvad fedt er der i
> det ;)

neml'i ja

--
Dun@nt