Dunlop D204 Sportmax II
Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-08-05 21:57

Nogen der har erfaring med Dunlop D204 Sportmax II ?

M & P har nemlig tilbud på dem nu.

Er de f.eks. sportslige, holdbare og sikre i regnvejr?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : cruiser

Dato : 03-08-05 23:32

Der sidder en D204 Sportmax (kan dog lige nu ikke huske om det er en II) på
min kones cbr600 , det er et særdeles holdbart dæk men som du så næsten også
kan regne ud er der ikke så meget bid i regnvejr og så skal man alså være
noget forsigtig med gassen ud af sving hvis ikke den skal slå med halen. I
tørvejr er der er udmærket grip
mvh Bjarne

Fra : Brian Luckow

Dato : 04-08-05 05:39

"cruiser" <surf@ofir.dk> wrote in message
> [...]

> noget forsigtig med gassen ud af sving hvis ikke den skal slå med halen. I

Elendige dæk ja, selv i tørvej har de et meget sparsomt grip. Min M900 blev
"født" med disse dæk. Jeg oplevede tit, som du også skriver, at den slog ud
med halen, f.eks. under acceleration på hvide striber eller under
nedgearing. I regnvejr er de mildt sagt en katastrofe, der kan de slet ikke
stå fast. Der er en verden til forskel på de dæk og så f.eks. Pilot Sport,
åndsvagt at spare lidt penge på det, det kan hurtigt vise sig at blive dyrer
i den sidste ende. Disse dæk skal man vel kun køre med, hvis man kører rent
touring på motorvejen.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-08-05 14:43

"Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> wrote in message
> [...]
> blive dyrer i den sidste ende. Disse dæk skal man vel kun
> køre med, hvis man kører rent touring på motorvejen.

Ok, takker for informationen. Så vil jeg ikke købe et sæt af dem. Jeg har
pilot race på nu og har derfor opdaget at gode regnvejrsegenskaber er ret
vigtige for mig. Ustabile dæk ødelægger fornøjelsen.