Givi til FZ6
Fra : morten d jensen

Dato : 03-08-05 15:35

Hej alle!

Hvilke muligheder har jeg for at kunne bruge mine 3 givi-boxe på en FZ6, når
turen går sydpå?

Yamaha laver en plade på hvilken man kan placere en topbox, men
tilsyneladende kun en topbox specielt fremstillet til Yamaha.... - og må kun
laste 6 kg.!!

Givis wingrack synes jeg er for grimt og de originale blinklys skal fjernes
og monteres på "siderne" af racket. Hvilket igen gør det meget omstændigt at
afmontere "siderne", når de ikke bruges.

Mo-tech laver også et system, dog kun til sidetaskerne, som kan bruges
sammen med Yamahas originale topbox (max 6 kg!).

Mine tanker går i retning af at montere et Givi monorack. Flytte blinklysene
ind, så der ville blive plads til Givis sidetaskesystem, så afmontering kan
ske lettest muligt, når det ikke skal bruges, uden at jeg behøver at rode
med blinklysene.

Jeg har dog ladet mig fortælle at for at montere et Givi monorack på FZ6, er
man nødt til at slibe i stellet ved udstødningerne for at få plads til
det..... - kan det nu være rigtigt? Hvad siger i FZ6 kørerer med monorack?

Alle ideer til løsning af mit "problem" modtages med åbent sind

Venligst,
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 17:39

morten d jensen skrev i meddelelsen
<42f0d615$0$65421$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Alle ideer til løsning af mit "problem" modtages med åbent sind

inspiration, omend en anden cykel.

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi

mvh
Orla

Fra : morten d jensen

Dato : 03-08-05 18:21

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]> inspiration, omend en anden cykel.

> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi

Ja, det ser sku godt ud men løser dog ikke mit "problem" med hensyn til
sidetaskerne....

Venligst,
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 22:40

morten d jensen skrev i meddelelsen
<42f0fcfd$0$42225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]> inspiration, omend en anden
cykel.

>Ja, det ser sku godt ud men løser dog ikke mit "problem" med hensyn til
>sidetaskerne....

Der tænkes i de baner, en rørbøjle fra bagfodhviler, bag om baghjul, og til
bagfodhviler bærende de "glidebeslag" taskerne hægtes på, hele bøjlen
klikbar på fodhvilerbeslag og monoplade. Trekantstykket som tasken låses
fast på stikker ud gennem, eller under/over klædningen ved sædet.

Kom igang !

mvh
Orla

Fra : morten d jensen

Dato : 04-08-05 07:46

meddelelse

> Kom igang !

YES SIR!

Jeg er lidt for doven anlagt til at gå igang med sådanne projekter. Har det
bedst med at andre har målt op for mig, hvorefter jeg bare kan skrue det
på.. :-/ (læs: skal forståes bogstavligt og ikke i overført betydning )

Venligst,
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 15:21

morten d jensen skrev i meddelelsen
<42f1b9a8$0$73893$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]

>bedst med at andre har målt op for mig, hvorefter jeg bare kan skrue det
>på.. :-/ (læs: skal forståes bogstavligt og ikke i overført betydning )

Og så er det at man må leve med de løsninger andre har målt op

mvh
Orla, som har set VTR-løsningen fra Givi Bvadr !

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-08-05 17:44

morten d jensen wrote:

> [...]
> man nødt til at slibe i stellet ved udstødningerne for at få plads til
> det..... - kan det nu være rigtigt? Hvad siger i FZ6 kørerer med monorack?

Jeg kan se, Kappa laver et Tubular-rack til FZ6'eren.. Det er grimt som
arvesynden, men absolut pratisk. Glem de fine fornemmelser - racks
bliver aldrig pæne, men er absolut praktiske!

--
Ole Hansen

Fra : morten d jensen

Dato : 03-08-05 18:34

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan se, Kappa laver et Tubular-rack til FZ6'eren.. Det er grimt som
> arvesynden, men absolut pratisk.

Ja, det er nok ca. lige så grimt som Givis

>Glem de fine fornemmelser - racks
> bliver aldrig pæne, men er absolut praktiske!

Du har ret!

Dog ville jeg kunne leve med et stationært mono-rack på hvilket jeg kunne
påmontere side-racket alt efter behov.

Det eneste forbehold jeg har er, om hvorvidt man er nødt til at øve "vold"
for at montere et monorack.. - any?

Venligst,
Morten

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-08-05 18:05

> Alle ideer til løsning af mit "problem" modtages med åbent sind
>
> Venligst,
> Morten

Jeg har ledet meget efter diverse racks til min FZ6 siden jeg fik den
sidste år.
Konklusion, der er intet kønt :)

Jeg har selv 3 givi tasker stående fra min gamle cykel, men gider ikke
montere dem, jeg klarer mig med saddeltasker istedet.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : morten d jensen

Dato : 03-08-05 18:38

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv 3 givi tasker stående fra min gamle cykel, men gider ikke
> montere dem, jeg klarer mig med saddeltasker istedet.

Ja, det har jeg også overvejet.

Findes der nogle smid-over-tasker der rummer min. 36 l. i hver side?

Hvordan er det med stabiliteten ved høj last og fart (+ 140 km/t)?

Venligst,
Morten

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-08-05 20:51

> [...]
>
> Findes der nogle smid-over-tasker der rummer min. 36 l. i hver side?
>
> Hvordan er det med stabiliteten ved høj last og fart (+ 140 km/t)?

mine saddletasker er ikke så store, tror jeg har 40 liter ialt.
Jeg sikrer dem med sådan net af blækspruttearme, så sidder de der, og
ved 180 km/t.

Tjeck evt den her side:

http://forums.sportbikes.net/forums/forumdisplay.php?f=69

det er et knaldgodt forum om FZ6

Fra : Troels Jensen

Dato : 03-08-05 18:51

"morten d jensen" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> afmontere "siderne", når de ikke bruges.

Det er rigtigt, og ser meget lidt kønt ud, da de bliver monteret på nogle
lange pinde, som rager ca. 15 cm. udover cyklens bagende og som bukkes skråt
ind mod nr. pladen.

> [...]
kan
> ske lettest muligt, når det ikke skal bruges, uden at jeg behøver at rode

Lige præcis hvad jeg har fået lavet. Det ser faktisk ganske nydeligt ud med
nogle små blinkere (når man nu skal have de tasker på), og er ihvertfald
langt mere diskret end det klassiske Wing-Rack. Blot skal du vide, at man
selvfølgelig ikke kan se de bagerste blinkere fra siden, når sidetaskerne er
på.

> [...]
> man nødt til at slibe i stellet ved udstødningerne for at få plads til
> det..... - kan det nu være rigtigt? Hvad siger i FZ6 kørerer med monorack?

Vrøvl, der skal hverken slibes, hugges eller høvles.

Hvis du er interesseret, kan jeg nok lokkes til at tage nogle billeder og
maile dem til dig.

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : morten d jensen

Dato : 03-08-05 19:55

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> er
>
> Vrøvl, der skal hverken slibes, hugges eller høvles.

Hej Troels! - det var da en yderst dejlig beroligende information

Dvs. jeg roligt kan montere et Givi monorack uden at skulle volde FZ6éren og
efterfølgende montere sideracket.

Min plan er så, at bestille FAZR6´s Fender Eliminator Kit, som skriver på:
www.sportbikes.net

Tjeck evt.
http://forums.sportbikes.net/forums/showthread.php?t=3938&highlight=fender+eliminator
(måske er man nødt til at være logget ind for at se billederne?)

> Hvis du er interesseret, kan jeg nok lokkes til at tage nogle billeder og
> maile dem til dig.

Ja, for pokker. Det må du meget gerne. Hvordan kan du lokkes

Venligst,
Morten

Fra : Troels Jensen

Dato : 03-08-05 21:29

> [...]

> Hej Troels! - det var da en yderst dejlig beroligende information
>
> Dvs. jeg roligt kan montere et Givi monorack uden at skulle volde FZ6éren

Ja, sideracket monteres udenpå monoracket.

> Min plan er så, at bestille FAZR6´s Fender Eliminator Kit, som skriver på:

http://forums.sportbikes.net/forums/showthread.php?t=3938&highlight=fender+eliminator

Det kender jeg så ikke, og de vil ikke vise mig billederne, uden at jeg
lader mig registrere.

> Ja, for pokker. Det må du meget gerne. Hvordan kan du lokkes

OK - Digitalkameraet er sat til opladning - jeg prøver at vende tilbage
imorgen.

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : morten d jensen

Dato : 04-08-05 07:39

> Det kender jeg så ikke, og de vil ikke vise mig billederne, uden at jeg
> lader mig registrere.

Ok så!

Som også Thomas Jensen skriver, er det et rigtig godt forum for FZ6.

Jeg fandt en anden side http://jrevans.fbody.com/fz6/ hvor du kan se
FE-kittet

> OK - Digitalkameraet er sat til opladning - jeg prøver at vende tilbage
> imorgen.

Super!

Venligst,
Morten

Fra : Troels Jensen

Dato : 04-08-05 17:33

> Super!

Så er der som lovet smidt et par billeder i dk.binaer.motor.

Håber, at det giver dig et indtryk.

--
Troels
FZ& Fazer

Fra : morten d jensen

Dato : 05-08-05 14:38

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> skrev i en meddelelse >
Så er der som lovet smidt et par billeder i dk.binaer.motor.

> Håber, at det giver dig et indtryk.

Tak for det.

Det er jo herligt at se hvor meget luft der egentlig er omkring "racket".
Jeg havde frygtet at det var meget mere snævert.

Jeg har derfor ingen bekymringer om hvorvidt jeg skal investere i Givis
wingrack eller ej....

Venligst,
Morten

Fra : Peter

Dato : 04-08-05 17:33

"morten d jensen" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> wrote in message
> [...]
> det..... - kan det nu være rigtigt? Hvad siger i FZ6 kørerer med monorack?
>
> Alle ideer til løsning af mit "problem" modtages med åbent sind

Prøv at se følgende link: http://www.amck.dk/medlemmer/med15%20al.htm

Så vidt jeg ved er der ikke slebet i stellet på Alices FZ6.

--
Peter
FJR1300A

Fra : morten d jensen

Dato : 05-08-05 14:54

"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv at se følgende link: http://www.amck.dk/medlemmer/med15%20al.htm
>
> Så vidt jeg ved er der ikke slebet i stellet på Alices FZ6.

Perfect!

Jeg undrede mig også meget over at Givi skulle producere et Monorackbeslag,
som ikke passede uden at man var nødt til at "ødelægge" sin mc..... -
egentlig også derfor at jeg stillede spørgsmålet her i gruppen.

Det er da lige før at jeg vil be forretningen om IKKE at montere Monoracket
ved leveringen af FZ6éren....... - tænk hvis de skærer i stellet selvom det
ikke er nødvendigt!! Gys!

Ved nærmere eftertanke tror jeg også jeg selv vil montere styrkåben.....

Venligst,
Morten