Forsikringer steget 60% - skader faldet 8%
Fra : Hekto

Dato : 03-08-05 10:58

Mon de arbejder på de gode forklaringer???

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3182320/

Spørgsmålet er så hvad opgørelsen viser på MC'er!?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 03-08-05 12:01

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-08-05 13:29

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> wrote in message

Hvordan kan det være at jeg ser alle dine indlæg som tomme indlæg med en
..txt-fil og en .asc-fil vedhæftet?
--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 03-08-05 13:33

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-08-05 13:43

> Hvad med nu? - Det afhænger lidt af hvilken newsreader du bruger.

Jeps, nu ser det bedre ud. Bruger OE..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 03-08-05 14:02

Fra : MKS - 74

Dato : 03-08-05 14:45

On Wed, 03 Aug 2005 15:01:58 +0200, Kenneth Østrup
<ksFJERN@skysovs.com> wrote:

>Okay! Så vil jeg lige gemme denne indstilling, tak for feedback!

Er det virkelig nødvendigt med det der PGP-noget på Usenet hos mig ser
det herregrimt ud med en PGP-indledning og en lang PGP-signatur (mere
end 4 linier) og det gider jeg personligt nok ikke se på ret længe
idet der bliver mere fyld end informationsindhold .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 03-08-05 15:06

MKS - 74 wrote:
> [...]
> end 4 linier) og det gider jeg personligt nok ikke se på ret længe
> idet der bliver mere fyld end informationsindhold .

Hej Michael

Nøj det burde ikke være nødvendigt, synes bare det er en god mulighed at
kunne tjekke at det virkelig er den rette person som skriver, da det er
urimeligt nemt at forfalske identiteter på newsgroups og e-mails.

Hvad angår unødvendigt fyld, så er det egentlig også derfor jeg ikke har
brugt det før, da det nok giver mere rod end gavn for folk som ikke
bruger PGP/GnuPG, på grund af de mange newsreadere og e-mail klienter,
stort set uden nogen form for fælles standardisering!

(lur mig om der ikke også er nogen som læser newsgroup uden fixed-width
fonts?? hehe)

Så jeg må vidst holde inde med det, indtil der _måske_?_ er flere som
begynder at bruge det.

Beklager _fyldet_ indtil videre

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
(som er i gang med at bygge sin MC weblog om)

Fra : MKS - 74

Dato : 03-08-05 15:27

On Wed, 03 Aug 2005 16:05:38 +0200, Kenneth Østrup
<ksFJERN@skysovs.com> wrote:

>Så jeg må vidst holde inde med det, indtil der _måske_?_ er flere som
>begynder at bruge det.

Akkurat, du kommer jo selv ind på de forskellige overvejelser man kan
gøre sig, på e-mail er der god fornuft i det, på Usenet er det IMO
mindre væsentligt, idet forfalskninger dels er mindre betydende og
dels ej heller ret udbredt AFAIK. I enkelte situationer som f.eks
meddelelser fra Styregruppen mv. kan det nok være fornuftigt, men som
std. (heldigvis) ikke endnu .

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-08-05 10:34

Kenneth Østrup <ksFJERN@skysovs.com> writes:

> (lur mig om der ikke også er nogen som læser newsgroup uden fixed-width
> fonts?? hehe)

Yep! Men min newsreader understøtter til gengæld det der GnuPG-dims i
fin stil. Den lille ASCII-art-ting jeg har i min signatur ser sikkert
også ganske forkert ud set med en font med variabel bredde.

Men Michael har ret i at usenet nok ikke er klar til PGP endnu, og
sikkert heller aldrig bliver det fordi folk piner sig selv til at læse
news med alverdens defekte programmer

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : MKS - 74

Dato : 04-08-05 11:17

On Thu, 04 Aug 2005 11:33:50 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Men Michael har ret i at usenet nok ikke er klar til PGP endnu, og
>sikkert heller aldrig bliver det fordi folk piner sig selv til at læse
>news med alverdens defekte programmer

Jeps, sådan er det jo, folk er underlige - der er også en masse der
piner sig selv ved at køre rundt på fabriksdefekte MC'er (S som i
Skrammel) .

Fra : Moller

Dato : 04-08-05 11:25

MKS - 74 wrote:

> Jeps, sådan er det jo, folk er underlige - der er også en masse der
> piner sig selv ved at køre rundt på fabriksdefekte MC'er (S som i
> Skrammel) .

   S som i Simpson ? eller Skrammel-honda ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-08-05 23:07

> Jeps, sådan er det jo, folk er underlige

<SNIP>

Eller også er vi ikke alle udstyret med en naturlig forståelse for hvordan
edb/it/hva' man nu kalder det, og er nødt til at bruge det vi har lært uden
ad og KAN forstå.

Som med mekanik/teknik er det ikke alle der er udstyret med en naturlig
begavelse i den retning. Mange ting kan læres, men falder det ikke naturligt
kan det være meget svært at lære!

ScooterBo
(som har adskillelige crashede pc'er bag sig, fordi han grundlæggende ikke
fatter en brik af den)

Fra : MKS - 74

Dato : 05-08-05 23:19

On Sat, 6 Aug 2005 00:07:15 +0200, "Bo Nielsen"
<kok.b.nielsen@privat.dk> wrote:

>Eller også er vi ikke alle udstyret med en naturlig forståelse for hvordan
>edb/it/hva' man nu kalder det, og er nødt til at bruge det vi har lært uden
>ad og KAN forstå.

Det går ikke, så må man lære det eller blive forvist til 7 år på vand
og brød i dk.fritid.knallert....

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 05-08-05 23:22

MKS - 74 wrote:
> Det går ikke, så må man lære det eller blive forvist til 7 år på vand
> og brød i dk.fritid.knallert....

Av, det er en hård straf!

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Bo Nielsen

Dato : 06-08-05 00:14

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det går ikke, så må man lære det eller blive forvist til 7 år på vand
> og brød i dk.fritid.knallert....

Det ville jeg s'gu godt være ked af, men man kan vel også nyde at køre mc
UDEN at være teknisk/mekanisk interesseret (eller begavet om du vil )

ScooterBo
(som har en meget *basal* forståelse af mekanik)

Fra : MKS - 74

Dato : 06-08-05 00:38

On Sat, 6 Aug 2005 01:14:00 +0200, "Bo Nielsen"
<kok.b.nielsen@privat.dk> wrote:

>Det ville jeg s'gu godt være ked af, men man kan vel også nyde at køre mc
>UDEN at være teknisk/mekanisk interesseret (eller begavet om du vil )

Ja da, det er først når man ikke længere _kan_ køre at man evt.
fortryder at være mekanisk imbecil , nogle går så i den anden grøft
og kan egentlig bedre li' at skrue end at køre - de køber som regel en
Su'suck'i - de kommer nemlig med indbygget skruegaranti, halvfabrikata
hedder den slags vist .

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-08-05 06:21

MKS - 74 wrote:

> [...]
> og kan egentlig bedre li' at skrue end at køre - de køber som regel en
> Su'suck'i - de kommer nemlig med indbygget skruegaranti, halvfabrikata

Hvis man på alle områder er middelmådig;
- ikke har en egen smag
- ikke kan skrue
- ikke kan styre/køre men gerne vil

ja så køber man den MC, der sidst jeg læste en anmeldelse af den fik
prædikatet "en kedelig og uinspirerende motorcykel..." Hånda ;-/

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Bo Nielsen

Dato : 06-08-05 07:15

""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man på alle områder er middelmådig;
> - ikke har en egen smag
> - ikke kan skrue

Vi skal jo alle starte et sted, og jeg ville med tiden da også gerne få lidt
forståelse for lidt "grundlæggende" mekanik/elektronik. Jeg synes bare det
kræver nogle forhold, hvor jeg kan gøre det ordentligt - gider ikke begynde
at skrue på YBR'en (selv om det jo må være en ideel (læs simpel) cykel at
starte med) før det kan gøres i et rimeligt aflukke. Har i hvert fald ikke
lyst til, at være autididakt hjemmemekaniker på brostenene i gården.

> - ikke kan styre/køre men gerne vil
>
> ja så køber man den MC, der sidst jeg læste en anmeldelse af den fik
> prædikatet "en kedelig og uinspirerende motorcykel..." Hånda ;-/

Her skal vi jo også alle starte et sted, der svarer til økonomi og erfaring.
Det er nok ikke mange der starter med at adskille deres spritnye YZFCBRGSX
SuperKæmpe ElektronikSpækkede PotensRacer for at skrue på den. Igen skal vi
alle kravle før vi kan gå!

ScooterBo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-08-05 07:49

Bo Nielsen wrote:
> [...]
> SuperKæmpe ElektronikSpækkede PotensRacer for at skrue på den. Igen skal vi

Sådan en ny MC er ellers lækker at skrue i, der er ingen overraskelser
(udover hvordan den mekanisk fungerer, - man skal jo skille det ad for
at finde ud af hvordan det virker).

Og helt at overlade design, mekanik, m.v. til en syapaneser det ville
være for vågeligt og ikke mindst ærgeligt

Første gang jeg var med til at skrue i en bil, var det på en offentlig
parkeringsplads i Aalborg, det var der da ikke nogen problemer i, ud
over en hyggelig sludder med naboer og andre forbipasserende

Stuen er også et fint sted at skrue - da jeg fik SV'eren hjem blev den
da design modificeret i stuen, det roder lidt men sikke kunst at have
til at stå, det er ikke til at koncentrere sig om at se TV når der står
noget man syntes ser godt ud i stuen

Fra : MKS - 74

Dato : 06-08-05 08:57

On Sat, 06 Aug 2005 07:21:14 +0200, "J.C.Kløve"
<DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote:

>ja så køber man den MC, der sidst jeg læste en anmeldelse ...

My point exactly, en Skrammel-kører kan man jo bilde næsten hvad som
helst ind (Sutte lever jo af netop _det_), tror du også stadig på
Julemanden og Bigfoot?

Fra : Hekto

Dato : 06-08-05 10:55

In article <03r8f1hcg9psldmb8g1sdtmre57fdsvqjm@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> My point exactly, en Skrammel-kører kan man jo bilde næsten hvad som
> helst ind (Sutte lever jo af netop _det_), tror du også stadig på
> Julemanden og Bigfoot?

Hmmmm ... hvem bilder hvem, hvad ind???

Nogle mærker ska' aaaaldriiig på værksted, højest have skiftet olie. Nå
ja oliefilteret skal liiige være af en ganske bestemt type, for eller
duer det sleeet ikke! - men de er bare så gode at de holder til 1
million km, uden så meget som en mislyd eller en værkstedstime. =

Gæt selv mærket!!!

Fra : Moller

Dato : 06-08-05 10:49

Hekto wrote:
> [...]
> duer det sleeet ikke! - men de er bare så gode at de holder til 1
> million km, uden så meget som en mislyd eller en værkstedstime. =

   Gely ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : MKS - 74

Dato : 06-08-05 10:55

On Sat, 6 Aug 2005 11:54:44 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Gæt selv mærket!!!

Gætte? Jeg behøver skam ikke gætte, jeg ved det allerede.....

Fra : Hekto

Dato : 06-08-05 11:43

In article <0v19f1hom4qh88gsdce213mdte0nk3ud8c@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Gætte? Jeg behøver skam ikke gætte, jeg ved det allerede.....

Gi' nu andre en chance Michael!!!

Fra : MKS - 74

Dato : 06-08-05 11:10

On Sat, 6 Aug 2005 11:54:44 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Hmmmm ... hvem bilder hvem, hvad ind???

Det _vil_du jo ikke vide Brian, så falder din verden jo sammen .

Men det _er_ da ret imponerende at man kan bukke lidt vandrør sammen
om en forældet motor og sælge det til en mindre formue .

Fra : Hekto

Dato : 06-08-05 11:43

In article <fp29f1tf9pct73f952dl0eevhjk6815bq4@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Men det _er_ da ret imponerende at man kan bukke lidt vandrør sammen
> om en forældet motor og sælge det til en mindre formue .

Lidt linolie, reven kridt og pigment, smurt på et gammelt lagen ...
løber jo også af og til op!!!!

- men derfra og til at sige at en Yamaha TRX er et kunstværk, er der
alligevel et stykke vej!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-08-05 16:38

Hekto wrote:
> In article <03r8f1hcg9psldmb8g1sdtmre57fdsvqjm@4ax.com>,
> mks74temp@tiscali.dk says...

> Gæt selv mærket!!!
Det er vel ikke det ..hmm .. kedelige mærke, som flere her på det
seneste i NG efterlyser metodet til at hive noget mere power ud af?
(måske for at fratage dem deres kedsomhed..?)

naaah - måske ikk' aligevel - man køber jo heller ikke en familiebil
(fx. Håndai (staves det sådan?)) for at køre i en inspirerende bil vel.
Det er jo for at komme fra a) til b)uden knas, med forudsigelige og
sikre reaktioner i sving, og så man ikke skiller sig alt for volsomt ud
fra folk flest, og man kan sidde i fred og høre P4, medens man drømmer
om at leve et uudfordrende fredsommeligt borgerligt liv

Fra : MKS - 74

Dato : 06-08-05 16:48

On Sat, 06 Aug 2005 17:37:51 +0200, "J.C.Kløve"
<DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote:

>, og så man ikke skiller sig alt for volsomt ud fra folk flest

*LOL* - godt brølt (K)løve, hvis det altså ikke lige var fordi herren
selv har valgt "Ghetto-netto-folke"- mærket (i DK) og tilmed den grå
discount leverpostejsversion af samme .

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-08-05 17:22

MKS - 74 wrote:

> *LOL* - godt brølt (K)løve, hvis det altså ikke lige var fordi herren
> selv har valgt "Ghetto-netto-folke"- mærket (i DK) og tilmed den grå
> discount leverpostejsversion af samme .

Ja jeg har næsten opgivet "folk flest"!

De er en flok køer, det er hvad de er - bare traske i røven af chefen er
hvad de kan!

Bare fordi _jeg_ køber en SV (Særlig Vidunderlig) så behøver resten af
befolkningen jo ikke efterligne *suk*. Men sådan er det jo at være
trendsætter. :-/

Nå men SkruZuki kan man jo skrue i (her af navnet) ikke fordi det er
nødvendigt, men sjovt er det- og så må man jo hjælpe de fantasiforladte
sjapanske designere lidt, så - den er nu unik (og det bliver værre til
næste år- just wait'n see ) Og inspirerende er den satm'e også uha *

Og tilmed har de i DK valgt _ikke_ at tage en avance der gør, at deres
kunder ikke kan få råd til at give vidunderet et lidt personligt præg...

Det var der andre importører der kunne lære af!

ps.
Hvis din leverposteg har samme farve som min MC, vil jeg nok undlade at
spise den... ... ...

*
Denne tanke forandediger nu at jeg vil ud og lufte SV'eren lidt - mon
ikke de har en is til salg i Mariager. Hvis ikke andet har de nogle
fine sving på vej der til..