Hejs!
Af uforklarlige årsager har jeg rodet mig ud i montering af en SpyBall 8520
alarm - og sikke en oplevelse :-/
MCen den monteres på, er en Suzuki GSX600F '98-'02.
Og nu til sagens kerne...
Efter at have monteret ledningerne o.s.v., oplever jeg, når der sættes strøm
på systemet, at alarmen bipper i 60 sekunder, hvorefter selve alarmen hyler
derudaf. Den kan dog afbrydes mens den bipper eller hyler ved tryk på
fjernbetjeningen. Så det virker i den grad som om, at systemet er tilkoblet
så snart strømmen sættes til. Dertil kan det nævnes at lys-dioden blinker
fint under hele forløbet, indtil systemet frakobles. Når alarmen hyler,
blinker blinklysene også.
Og nu det rigtig 'morsomme' - alarmen kan ikke tilkobles.
Hvis der er nogen som har en rigtig god ide, eller bare et forslag til hvor
fejlen kan ligge - så smid et svar her, e-mail på newsgroups@spoofer.net
eller fang mig på 21202715.
MCen står i Greve (2670), hvis nogen skulle have lyst til at få snavsede
fingrer (naturligvis ikke gratis).
Ledningerne der skal / er monteres - listet med numrerne fra SpyBall
alarmen:
#1 (2 stk.)
....skal forbindes til stel. Dette er også gjort.
#2
....skal forbindes til tændingens + (dertil skal man også sikre sig der er +
på, mens starteren er aktiv). Her benyttes den røde ledning der løber op til
tændingen.
#3
....skal forbindes til en sikring og videre ned til batteriets + pol. Dette
er også gjort.
#4
....benyttes til beskyttelse af sidedæksel, sæde e.l.. Her er jeg så i tvivl
om hvorvidt ledningen bare skal forbindes til stel eller ej, for -ikke- at
udløse alarmen. Funktionen af denne ledning skal ikke bruges p.t..
#5 (2 stk.)
....skal forbindes til blinklysene + ledning, hhv. venstre og højre side.
Dette er også gjort.
#6, 7, 8
....første spærre. Ærligt indrømmet, så husker jeg mildest talt meget lidt om
elektronik / mekanik, og har ikke sat disse ledninger til endnu, da jeg er i
tvivl om hvorvidt MCen er udstyret med svinghjul eller tændspole (jvf.
installationsvejledningen til SpyBall alarmen). Kunne dog forestille mig der
er tale om tændspole system, hvortil der går en ledning fra tændingen over i
tændings kontrol enheden (fine ord
.
#10
Forbindes til lys-diodens negative udgang. Lys-diodens positive udgang skal
forbindes til en permanent 12V forbindelse. Dette er også gjort. Dog er den
positive udgang smidt direkte på batteriets + pol indtil videre.
#11, 13
....anvendes til pager, GPS o.l.. Dette skal dog ikke benyttes på denne MC
(ikke endnu om ikke andet). Jvf. installationsvejledningen, skal man intet
gøre ved ledningerne så - og det er der så heller ikke gjort.
#12 (2 stk.)
....anden spærre. Skulle jvf. installationsvejledningen sættes mellem
startersolenoiden og uhm... noget andet (kan ikke huske hvad). Om ikke
andet, spurgte jeg SPH motor om denne ledning, hvortil jeg fik oplyst at de
monterer den på dødmandsknappen istedet, hvilket var nemmere. Så denne er
smidt ind før dødsmandsknappen.
*krydser fingrer for der kommer et svar snarest muligt; det er jo semi-godt
vejr og surt have 2 hjul stående
*