|
| Kædekit, igen.... Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-08-05 07:19 |
|
Hej igen,
jeg fik en masse info ud ad de svar jeg fik på den sidste meddelelse omkring
kvalitet på originalt kædekit.
Jeg har lige et spørgsmål mere.
De DID kædekit som Louis sælger, er det god kvali ?
Jeg har læst flere gange, at de skulle være underdimensionerede ?
--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 02-08-05 07:45 |
|
> Jeg har lige et spørgsmål mere.
>
> De DID kædekit som Louis sælger, er det god kvali ?
> Jeg har læst flere gange, at de skulle være underdimensionerede ?
Hej Thomas
Det er et problem der er pustet op. At sige et Louis sælger
underdimensionerede kæder er en overdrivelse. Det er kun et lille udvalg
cykler der kommer til at opleve nedsat kædeholdebarhed. Selvfølgelig skal
det være i orden, men hold lige bukserne på
Louis har solgt std 530VM også kaldet 50VM kæder til cykler der er anbefalet
at køre forstærkede 530 kæder 530 ZVM (50ZVM). Det er kun i 530 der har
været problemer, og det er kun til cykler med over 100Hk.Min CBR 600 (100HK)
er fuldt godkendt til 530VM, så i dit tilfælde er det ikke noget problem på
en Fazer. En ny Fazer kører den ikke med 525 kæde?
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Orla Pedersen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 02-08-05 08:00 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Det er et problem der er pustet op. At sige et Louis sælger
> underdimensionerede kæder er en overdrivelse. Det er kun et lille udvalg
> cykler der kommer til at opleve nedsat kædeholdebarhed. Selvfølgelig skal
> det være i orden, men hold lige bukserne på
Og det skulle den almindelige forbruger kunne gennemskue ?? :-|
Der er og bliver en svinestreg, først i anden svarmail erkendte Louis
fakta, og stadig sælger de "svage" kædekits. Kun fordi at jeg var specielt
kritisk endte jeg ikke med at stå med en VM kæde.
Der er ikke noget at forsvare !
mvh
Orla
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 02-08-05 08:18 |
|
>> Det er et problem der er pustet op. At sige et Louis sælger
>> underdimensionerede kæder er en overdrivelse. Det er kun et lille
>> udvalg cykler der kommer til at opleve nedsat kædeholdebarhed.
>
> Og det skulle den almindelige forbruger kunne gennemskue ?? :-|
>
> Der er og bliver en svinestreg, først i anden svarmail erkendte Louis
> fakta, og stadig sælger de "svage" kædekits. Kun fordi at jeg var
> specielt kritisk endte jeg ikke med at stå med en VM kæde.
>
> Der er ikke noget at forsvare !
Hej Orla
Jeg forsvarer ikke noget. Jeg opponerer med udtalelsen "Louis sælger
underdimensionerede kæder". Det er rigtigt, men da bestemt også forkert.
Deres Regina kæder fejler jo ikke noget. Hvis man nu skrev "Louis sælger
underdimensionerede DID kæder" så er vi tættere på sandheden, men det
rigtigste at skrive er "Louis sælger underdimensionerede DID 530VM kæder til
cykler der er anbefalet 530ZVM. I et landsdækkende forum som dette skal man
passe på med at forenkle sandheden, da hvis noget bliver nævnt tit nok, så
er der pludselig sandt.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Ukendt (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-08-05 19:06 |
|
Jens Jacob Bager Jensen skrev i meddelelsen
<42ef1e35$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>...
>Hej Orla
>
>Jeg forsvarer ikke noget. Jeg opponerer med udtalelsen "Louis sælger
>underdimensionerede kæder". Det er rigtigt, men da bestemt også forkert.
>Deres Regina kæder fejler jo ikke noget. Hvis man nu skrev "Louis sælger
>underdimensionerede DID kæder" så er vi tættere på sandheden, men det
>rigtigste at skrive er "Louis sælger underdimensionerede DID 530VM kæder
til
>cykler der er anbefalet 530ZVM. I et landsdækkende forum som dette skal man
>passe på med at forenkle sandheden, da hvis noget bliver nævnt tit nok, så
>er der pludselig sandt.
Jeg kender ikke Regina's anbefalinger, eller Louis' tolkning af samme.
Interessen forsvandt sammen med salig Jørunds beretninger om samme. Jeg ved
derimod at RK specifiserer svagere trækstyrke til store maskiner. Ikke
underligt forsåvidt at de tilsyneladende ikke har noget på DID's niveau.
Måske tid til at samle information om trækstyrker og anbefalinger de enkelte
mærker imellem, det må blive til vinter.
Dagens "Louis" var så en V-kæde med laufleistungsindex 2.540 i stedet for VM
med laufleistungsindex 3.630, zugkraft 3.960 Kg. i stedet for 4.310 Kg. godt
nok med DID's "forbeholdne" velsignelse.
Men det er da rigtigt at det ikke bare er Louis der handler sådan, det er
nærmest en tysk trend forsåvidt udvalget på E-bay.
Måske overreagerer jeg, men jeg har set en for svag kæde, (RK), hvor pindene
var deformationshærdede til et punkt hvor de mindede om glas, derfor er jeg
skeptisk, og egentlig vil jeg bare gerne at folk bliver opmærksomme på hvad
de køber af kæder, og ikke ender op med en smadret motorblok.
mvh
Orla
| |
Armand (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-08-05 21:28 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>>
>
> Jeg forsvarer ikke noget. Jeg opponerer med udtalelsen "Louis sælger
> underdimensionerede kæder". Det er rigtigt, men da bestemt også forkert.
> Deres Regina kæder fejler jo ikke noget........
Sikker?
Prøv at forske i déres trækstyrke :-|
--
Armand.
| |
Armand (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-08-05 21:09 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>
>> Det er et problem der er pustet op. At sige et Louis sælger
>> underdimensionerede kæder er en overdrivelse. Det er kun et lille
>> udvalg cykler der kommer til at opleve nedsat kædeholdebarhed.
>> Selvfølgelig skal det være i orden, men hold lige bukserne på
>
>
> Og det skulle den almindelige forbruger kunne gennemskue ?? :-|
Ja!
Hvis han ellers gider oriantere sig om hvilken kvalitet hans model
kræver, fremfor at surfe blindt efter laveste pris nævnt i forbimdelse
med hans model :-|
--
Armand.
| |
Ukendt (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-08-05 22:30 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>Ja!
>Hvis han ellers gider oriantere sig om hvilken kvalitet hans model
>kræver, fremfor at surfe blindt efter laveste pris nævnt i forbimdelse
>med hans model :-|
Han ved sgu'da ikke engang at der er noget der hedder trækstyrke
Jeg ved ikke om det er generelt for instruktionsbøger, men Honda VTR har to
specifikke kæder der må anvendes. Den ene er en RK oem-ting, som ikke findes
i fri handel :-/ den anden er DID zvm.
mvh
Orla
| |
Mikkel Christensen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 02-08-05 08:11 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:
> Louis har solgt std 530VM også kaldet 50VM kæder til cykler der er
> anbefalet at køre forstærkede 530 kæder 530 ZVM (50ZVM). Det er kun i
> 530 der har været problemer, og det er kun til cykler med over
> 100Hk.Min CBR 600 (100HK) er fuldt godkendt til 530VM, så i dit
> tilfælde er det ikke noget problem på en Fazer.
Jeg fik skæld ud nede hos Rydberg i går netop pga. min 50VM kæde. OK, den
var også næsten færdig og den skulle også skiftes inden ferien, men han
kaldte det en ER5 kæde
(kæden blev svjh købt hos Götz, så Louis er ikke de eneste der laver den
anbefaling)
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Bjørn S (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 02-08-05 08:32 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> (kæden blev svjh købt hos Götz, så Louis er ikke de eneste der laver den
> anbefaling)
Jeg købte min andet sted i D, Desmorados.de og fik første gang en VM520
kæde.
(Den står stadig listet som passende til min cykel på deres side).
Da jeg modtog den, stod der klart og tydeligt mærket Max 600CC/75 HK
(eller PS for at være korrekt)
Da jeg konfererte med folk her inde, og fik nogle links til DID, og sendte
det hele tilbage, beklaget de mange gange, og ville skaffe mig en ny (ZVM
520 tror jeg det blev). Senere trak de i land, og påstod at deres
leverandør gik god for den oprindelige kæde til min cykel, og at den
passede perfekt.
Hmm... endeløs kæde er helt ok, men når den SKAL splittes for at komme på,
er det jo lidt lige meget.
Spørgsmålet er om det er DID-leverandøren i Tyskland som skal ha sig et
rap over nallerne ? De andre er jo bare forhandlere som stoler på
leverandøren :-/
--
/Bjørn
| |
MKS - 74 (02-08-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 02-08-05 09:56 |
|
On 02 Aug 2005 09:10:51 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen@gmail.com> wrote:
>Jeg fik skæld ud nede hos Rydberg i går netop pga. min 50VM kæde. OK, den
>var også næsten færdig og den skulle også skiftes inden ferien, men han
>kaldte det en ER5 kæde
Ja-ja, nu er det jo så heller ikke alle cykler der har brug for en
ankerkæde...
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Mikkel Christensen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 02-08-05 10:26 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
> Ja-ja, nu er det jo så heller ikke alle cykler der har brug for en
> ankerkæde...
Enorme kræfter kræver enorme kæder. Sådan er det bare.
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
MKS - 74 (02-08-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 02-08-05 10:32 |
|
On 02 Aug 2005 11:25:51 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen@gmail.com> wrote:
>Enorme kræfter kræver enorme kæder. Sådan er det bare.
Ja jeg har godt hørt at det kræver sit at holde den ved kajen i
stormvejr....*tjock-tjock* færgen er i havn om få minutter landgangen
finder sted i venstre side i sejlretningen...
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-08-05 21:15 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
>
>
>>Ja-ja, nu er det jo så heller ikke alle cykler der har brug for en
>>ankerkæde...
>
>
> Enorme kræfter kræver enorme kæder. Sådan er det bare.
>
Hæ!
Efter dén analogi skulle dit styr være lavet af paprør
--
Armand.
| |
Mikkel Christensen (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 04-08-05 08:18 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Mikkel Christensen wrote:
> > MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
> >
> >>Ja-ja, nu er det jo så heller ikke alle cykler der har brug for en
> >>ankerkæde...
> > Enorme kræfter kræver enorme kæder. Sådan er det bare.
> >
>
> Hæ!
> Efter dén analogi skulle dit styr være lavet af paprør
Haha, ja eller vingummi. Men hvad man ikke har i armene, må man ha i...
eh.. andre steder.
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
Armand (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-08-05 22:51 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>
>>Hæ!
>>Efter dén analogi skulle dit styr være lavet af paprør
>
>
> Haha, ja eller vingummi.
Jup!
På erotikmesse har jeg set at man kan få sådan en vingummiagtig ting af
ca. et styrs længde, så muligheden er der!
--
Armand.
| |
Thomas Jensen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-08-05 09:43 |
|
En ny Fazer kører den ikke med 525 kæde?
Den kører med 530 kæde.
Louis siger det er en 530V som skal på, lyder det fornuftigt ?
--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
| |
Orla Pedersen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 02-08-05 10:07 |
|
Thomas Jensen wrote:
> En ny Fazer kører den ikke med 525 kæde?
> Den kører med 530 kæde.
> Louis siger det er en 530V som skal på, lyder det fornuftigt ?
95 Hk og DID's svageste o-ringskæde.... Suk !
Jeg ville minimum vælge VM :-|
mvh
Orla
| |
MKS - 74 (02-08-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 02-08-05 10:13 |
|
On Tue, 2 Aug 2005 09:06:46 +0000 (UTC),
o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) wrote:
>95 Hk og DID's svageste o-ringskæde.... Suk !
>
>Jeg ville minimum vælge VM :-|
Det ville jeg nok også, men værre er det vel heller ikke når
producenten selv ganske vist anbefaler en VM men nævner en V som
alternativ?
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Thomas Jensen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-08-05 10:15 |
|
> 95 Hk og DID's svageste o-ringskæde.... Suk !
>
> Jeg ville minimum vælge VM :-|
>
Det er 98hk, men det gør det ikke bedre, den smider 94hk på baghjulet, så
gider da ikke have noget skrald.
Tak for det.
--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "
| |
jesper@FJERNveloce.d~ (02-08-2005)
| Kommentar Fra : jesper@FJERNveloce.d~ |
Dato : 02-08-05 10:40 |
| | |
Thomas Jensen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-08-05 10:44 |
|
> 4hk... det var ikke meget tab der var i den transmission
>
jow, men powercommander og andre potter fik dem tilbage
--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "
| |
Moller (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-08-05 10:17 |
|
Orla Pedersen wrote:
> 95 Hk og DID's svageste o-ringskæde.... Suk !
>
> Jeg ville minimum vælge VM :-|
http://www.didchain.com/yamaha.html
Plads nr. 61 siger at den skal ha en 530VM, MEN, hvis man ikke kan få
andet, så kan man med nød bruge en 530V ;)
Er man i tvivl, så brugs DID's liste, og jeg tror ikke det er DID der
oplyser forkert til louis.de som Bager hentyder til, louis.de vælger
bare at gå efter alternativ listen, så de derved ser ud til at være
billigere end de i virkeligheden er pga. salg af billigere kæder.
De lidt svagere kæder kan bruges, men skal skiftes langt oftere, derved
kan de lange flere kæder over kassen, og kunderne tror de gør et godt
køb, nu de er åh så billige... tror generalt de fleste online shops med
profit for øre vil vælge sådan, hvorimod en fornuftig forhandler man
kan gå ned og give en balle nok mere går op i at pleje sine kunder(nå ja
der er nogen imellem som er ligeglade bare de for solgt deres ting, men
det er ikke rigtig MC forhandlere).
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
MKS - 74 (02-08-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 02-08-05 10:45 |
|
On Tue, 02 Aug 2005 11:17:15 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
> Er man i tvivl, så brugs DID's liste, og jeg tror ikke det er DID der
>oplyser forkert til louis.de som Bager hentyder til, louis.de vælger
>bare at gå efter alternativ listen,
Ahhh mon dog, og i hvert fald ikke som std. i det hele taget er det
lidt svært at gennemskue princippet for deres lister idet radiobilen
(Fazer pre-04) er sat til VM og den nye til V, alle CBR600 er sat til
VM helt i tråd med DID's anbefalinger...
>tror generalt de fleste online shops med
>profit for øre vil vælge sådan, hvorimod en fornuftig forhandler man
>kan gå ned og give en balle nok mere går op i at pleje sine kunder(nå ja
>der er nogen imellem som er ligeglade bare de for solgt deres ting, men
>det er ikke rigtig MC forhandlere).
Arh come on, vi har vist talrige eks. på at såkaldte "rigtige"
forhandlere går mindst ligeså meget op i profit hvis ikke mere og
Louis tager da reklamationer ret seriøst sådan helt generelt, men
fører her ganske vist en noget betænkelig politik på visse cykler.
Selv køber jeg mine kædekits på eBay, de sidste 2 originale DID
VM-kits kostede i omegnen af 60-70 Euro .
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Thomas Jensen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-08-05 10:29 |
|
> Jeg ville minimum vælge VM :-|
>
> mvh
> Orla
>
Har set lidt hos Banexpress.co.uk
Hvis jeg vælger en: "DID 530 VM chain
Heavy Duty X Ring Gold" til 99,44 pund
Så et renthal tandhjul til bag som hedder: "Standard size Hard Anodised
rear" som koster 36,48 pund og et til foran som hedder: "Standard size
Ultralite front" til 20,11 pund, så kan det vel ikke gå galt.
Samlet pris: 156,03 pund.
Lyder det ikke fornuftigt ?
--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "
| |
Orla Pedersen (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 02-08-05 11:02 |
|
Thomas Jensen wrote:
>> Jeg ville minimum vælge VM :-|
>>
>> mvh
>> Orla
>>
> Har set lidt hos Banexpress.co.uk
> Hvis jeg vælger en: "DID 530 VM chain
> Heavy Duty X Ring Gold" til 99,44 pund
> Så et renthal tandhjul til bag som hedder: "Standard size Hard Anodised
> rear" som koster 36,48 pund og et til foran som hedder: "Standard size
> Ultralite front" til 20,11 pund, så kan det vel ikke gå galt.
Alu kædehjulene er meget høj kvalitet, og holder længe. Med standard
størrelse for-kædehjul ville jeg overveje et originalt med gummidæmpning.
Renthal såvel som JT for-kædehjul "snakker" meget.
Men hvorfor ikke købe Renthal kædehjul direkte hos Renthal ? Og så måske
kæden på E-bay.
mvh
Orla
| |
Torben Scheel (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-08-05 10:20 |
|
Thomas Jensen wrote:
> Hej igen,
>
> jeg fik en masse info ud ad de svar jeg fik på den sidste meddelelse omkring
> kvalitet på originalt kædekit.
>
> Jeg har lige et spørgsmål mere.
>
> De DID kædekit som Louis sælger, er det god kvali ?
> Jeg har læst flere gange, at de skulle være underdimensionerede ?
>
Jeg forhørte mig før køb - og fik et godt svar :
-----
Dear Mr. Scheel,
thank you for your e-mail.
The DID chainkits 10041773 and 10041331 have a 50 ZVM chain, the
chainkits 10041858 and 10041639 a 50 VM chain.
Hoping we were able to help you with this information we remain
with best regards
-------
osv.
At skrive styrken i beskrivelsen kan de ikke finde ud af - men kig på
PDF siden for produktet der er linket til - der står det faktisk.
Jeg fik mig et ZVM tilbudskit til XJR 1300 for 162euro mod 201euro for
et kit til FJ1200. Desuden får jeg prøvet et 38t bagtandhjul på cyklen
(41/40/39 originalt for FJ alt efter årgang).
--
vh
Torben - FJ1100
| |
Jes Vestervang (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 03-08-05 21:14 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Mikkel Christensen wrote:
>> MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
>>
>>>Ja-ja, nu er det jo så heller ikke alle cykler der har brug for en
>>>ankerkæde...
>> Enorme kræfter kræver enorme kæder. Sådan er det bare.
>>
> Hæ! Efter dén analogi skulle dit styr være lavet af paprør
*GRILL*
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
|
|