Kettenmax. Hvad for noget rense/smøre-fidu~
Fra : Jim Andersen

Dato : 29-07-05 13:31

Louis.de har sådan en Kettenmax på tilbud. Den ser smart ud, og på dmcn.dk
er der ikke nogen negative anmeldelser.

http://www.louis.de/_10c2db80825b107a25329df65b300e233d/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&artnr_gr=10003135&anzeige=0&back_url=%252F_10c2db80825b107a25329df65b300e233d%252Fshop%252Fshop_dispatch.php%253Farticle_context%253Dsearch%2526searchterm%253Dkettenmax%2526cmd.x%253D11%2526cmd.y%253D7

Hvad skal man købe mere ? En rensevæske og en smøre-væske, men hvad for
noget ? Han anbefaler selv at man skal købe en kædespray... men det kan da
ikke passe. Det skal vel være sådan en flaske istedet.

Ham på dmcn skrev han brugte lampeolie... så måske noget helt andet end de
dyre dråber i de smarte sprayflasker ? En slat petroleum til rensning måske.

/jim

Fra : jada

Dato : 01-08-05 09:39

Kettenmax er helt fin. Har selv en og den får kæden til at se ud som den
lige er kommet ud af emballagen. Bruger selv lampeolie til at rense med. Du
må IKKE bruge petroleum, rensebenzin eller lignende, da det ødelægger
o-ringene i kæden, Det er jeg ihvertfald blevet fortalt. Lampeolie og feks.
diesel indeholder fedtstof, så o-ringene ikke bliver tørre.

En super ting ved at rense med Kettenmax engang imellem, er at der ikke
sidder så meget skidt på kæden, som kan blive slynget ud på fælgen.

Peter

Fra : Orla Pedersen

Dato : 01-08-05 10:09

jada wrote:

> [...]
> o-ringene i kæden, Det er jeg ihvertfald blevet fortalt. Lampeolie og feks.
> diesel indeholder fedtstof, så o-ringene ikke bliver tørre.

Lad os lige slå fast at lampeolie og petrolium _er_ det samme, og er OK
til kæder.

Dieselolie er absolut bandlyst til o-ringskæder diesel ødelægger
o-ringene !

mvh
Orla

Fra : rbk17

Dato : 03-08-05 13:54

On Mon, 01 Aug 2005 09:09:00 +0000, Orla Pedersen wrote:

> [...]

Nu har jeg aldrig selv prøvet Kettenmax. Jeg bruger som regel bare en klud
med masser af lugtfri petroleum - som jeg lige har brugt til at rengøre
fælgen

Jeg ved ikke lige hvor skadelig lugtfri petroleum er, men jeg er begyndt
at bruge gummihansker - Så er det også lettere at vaske finger bagefter

holger
mc-røvtur

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-08-05 10:16

"jada" <homeboy9000_remove_@ofir.dk> writes:

> [...]
> o-ringene i kæden, Det er jeg ihvertfald blevet fortalt. Lampeolie og feks.
> diesel indeholder fedtstof, så o-ringene ikke bliver tørre.

Du må netop gerne bruge petroleum, men IKKE diesel, som udtørrer
O-ringene. Petroleum er endda anbefalet i manualen til min MC. Jeg
bruger selv lampeolie da det vist stort set er det samme som
petroleum, og er en sjat billigere.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-08-05 11:29

Jim Andersen wrote:
> [...]
> dyre dråber i de smarte sprayflasker ? En slat petroleum til rensning måske.

Jeg har sådan et apparat og er godt tilfreds. Jeg bruger den gerne på 2
MC'er og 3-4 trædecykler i rap, for forberedelse og oprydning tager lidt
tid. Jeg har købt et ekstra sæt børster, så jeg har et sæt til MC og et
til cykler. Jeg bruger tændvædske/lampeolie, og smører efterflg. på
sædvanlig vis fra spray.

--
vh
Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-05 21:29

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Du må netop gerne bruge petroleum, men IKKE diesel, som udtørrer
> O-ringene.

Udtørrer er endda lidt af en underdrivelse, gummiet udvider sig,
bliver mørt og generelt defekt. Det lykkedes da også min far at lave
gummigulvet i en traktor om til et fint bølgelandskab, da han lige
skulle transportere en utæt dunk diesel
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-08-05 13:22

Jim Andersen wrote:

> Han anbefaler selv at man skal købe en kædespray... men det
> kan da ikke passe. Det skal vel være sådan en flaske istedet.

Ikke fordi jeg er utålmodig eller noget... Men bruger alle spray til at
smøre kæde, efter den er rengjort ?

Fidusen (noget af den ihvertfald) ved sådan en Kettenmax var jo da ellers at
det ikke skulle svine sådan over det hele.

/jim

Fra : jada

Dato : 05-08-05 09:21

Der er en slange til at hælde rensevæske i og en til at smøre i efter
rensningen. Bruger dog stadigt bare en spray som før jeg fik Kettenmax

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-08-05 09:42

jada wrote:
> Der er en slange til at hælde rensevæske i og en til at smøre i efter
> rensningen. Bruger dog stadigt bare en spray som før jeg fik Kettenmax

Samme hér. Kæden er ret våd af lampeolie efter den er renset, så jeg
foretrækker at lade den tørre/tøre den af før smøring (måske ubegrundet).

--
vh
Torben