Motorcykelkørekort!!!
Fra : RepsaC_

Dato : 31-07-05 17:39

Hej
Er der nogle der ved om hvordan det går med det lovforslag om at man måtte
køre "små" mc`er med alm. bilkørekort.
/Casper

Fra : Moller

Dato : 31-07-05 18:08

RepsaC_ wrote:
> Hej
> Er der nogle der ved om hvordan det går med det lovforslag om at man måtte
> køre "små" mc`er med alm. bilkørekort.

   Hvis det ikke er kommet, så lad være at vente på det... der er snakket
frem og tilbage om det i årevis, og rygterne svire den ene og den anden
vej. Så vil du køre MC, så få dig et MC kort, ellers hvis du absolut vil
køre 2 hjuler på Bilkort, så køb en EU45.

   Groft sagt, der kan gå årevis endnu før det sker.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-07-05 18:12

Moller wrote:

> [...]
> absolut vil køre 2 hjuler på Bilkort, så køb en EU45.
>
> Groft sagt, der kan gå årevis endnu før det sker.

Jeg tror ihvertfald ikke det er blevet førstebehandlet i folketinget
endnu, og de har sommerferie til oktober, så mon ikke det tager et år
eller mere før der er nogen chance for at der sker noget med det.

Fra : Moller

Dato : 31-07-05 18:22

Anders Christensen wrote:

> Jeg tror ihvertfald ikke det er blevet førstebehandlet i folketinget
> endnu, og de har sommerferie til oktober, så mon ikke det tager et år
> eller mere før der er nogen chance for at der sker noget med det.

   Præcis det stadie det var ved for nogen år siden da rygtede sidst var
oppe. Det gør det så ikke bedre at aviserne mangler stof for tiden, og
derved fik berørt emnet sammen med skandalen om suzukis udlån af
havetraktor til en DF'er.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Knud Dam

Dato : 31-07-05 19:06

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> om suzukis udlån af havetraktor til en DF'er.

ROFL

; - )

KD

Fra : rbk17

Dato : 03-08-05 13:37

On Sun, 31 Jul 2005 20:06:05 +0200, Knud Dam wrote:

Husk nu at grunden til at ændre regenerne er for at følge EU (Italien)
hvor de må køre 125 - vist ovenikøbet som 16 år. (Er det ikke rigtigt?).
Jeg tror ikke de tænker miljø eller ændere afgifter...

/holger
mc-røvtur

Fra : Hekto

Dato : 03-08-05 14:33

In article <pan.2005.08.03.12.36.57.831723@localhost.dk>, rbk17
@localhost.dk says...
> Husk nu at grunden til at ændre regenerne er for at følge EU (Italien)
> hvor de må køre 125 - vist ovenikøbet som 16 år. (Er det ikke rigtigt?).
> Jeg tror ikke de tænker miljø eller ændere afgifter...

I så fald skal det indføres pr. EU-direktiv, på samme måde som vi fik
45'erne.

De skulle 'findes' i alle EU-lande; men det enkelte land måtte selv
fastlægge betingelserne for at køre på dem.
Nogle steder må 16-årige køre på dem, og herhjemme skal man være 18 og
i besiddelse af et gyldigt kørekort.

hmmmm ... vi har 125cc, og vi har regler for at køre på dem!?
Så hvis det skulle gå som med 45'erne behøver de ikke ændre noget, med
mindre det på een eller anden måde gavner statskassen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ulvir

Dato : 01-08-05 22:36

Moller wrote:

> Groft sagt, der kan gå årevis endnu før det sker.

Lissom med fri hash..

Fra : Moller

Dato : 01-08-05 22:40

Ulvir wrote:

> Lissom med fri hash..

   Der er støre change for Fri Hash ;) de kan jo altid tilføre samme
afgifter som med cigaretter, og derved åbne endnu en pengemaskine til
statskassen.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ulvir

Dato : 02-08-05 02:42

Moller wrote:

> Der er støre change for Fri Hash ;) de kan jo altid tilføre samme
> afgifter som med cigaretter, og derved åbne endnu en pengemaskine til
> statskassen.

Det har politikerne forstået længe. Problemet er vist deres nordiske
kolleger, specielt Svenskeren og Nordmanden. De skulle ha' en teskefuld
cannolie i deres morgenkaffe, skulle de. Så ville de nok se lidt anderledes
på tingene.. Nå- nu er jeg vist kommet til at være lidt off-topic..

Drive safely! Ikke noget med at ryge morgenfed inden man skal ude og
trille..

Ulvir.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 01-08-05 09:25

"RepsaC_" <capstardk@hotmail.com> wrote in message
> Hej
> Er der nogle der ved om hvordan det går med det lovforslag om at man måtte
> køre "små" mc`er med alm. bilkørekort.
> /Casper

Jeg tror det går rigtig godt... det bliver nemlig sikkert aldrig til
noget...

Hvis de ville gøre noget der duede, miljø- OG trafiksikkerhedsmæssigt,
skulle de bare lette afgiften på 4takts 125ere... så er der penge til
kørekort for dem der mangler det...

Søren

Fra : Moller

Dato : 01-08-05 09:30

Soren Lindholt wrote:

> [...]
>
> Hvis de ville gøre noget der duede, miljø- OG trafiksikkerhedsmæssigt,
> skulle de bare lette afgiften på 4takts 125ere... så er der penge til

   Det er sgu den bedste Ide jeg længe har hørt omkring det område ;)
hvorfor i H.... er der ingen der tænker på det af politikerne, da dette
vil sikre at der ikke sker samme fejl som med EU45 at der kommer en
masse fjolser ud på gaden der ikke kan håndtere 2 hjulere, og samtidig
med fremmer muligheden for et mere Miljø/Byvenligt køretøj ;) som kan
holde en hastighed som ikke er til fare på hovedevejen, og i byen
larmer, lugter, fylder mindre :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 01-08-05 09:32

Moller wrote:
> [...]

   Tænker man lidt videre over det, så kunne man snakke om afgift
nedsættels for 125cc'er som kører over XX km/L ala 20-30 stykker, dette
vil gøre at både 2 og 4 taktere, som kan holde til de krav vil være
muligt, samt sørge for at det ikke laver et hul for gamle lorte bikes,
som forurener endnu mere end hvad man ser af EU45'ere og gamle biler i
dag ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 01-08-05 10:55

In article <42eddc53$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
lindholt@FJERNESperson.dk says...
> Hvis de ville gøre noget der duede, miljø- OG trafiksikkerhedsmæssigt,
> skulle de bare lette afgiften på 4takts 125ere... så er der penge til
> kørekort for dem der mangler det...

De er slet ikke interesserede.
Sidst det var oppe, havnede det i Skatteudvalget og dér kom man frem
til at det ville koste skatteprovenue, da man så ville vælge bil eller
bil nr. 2 fra og istedet købe en 125-er.

Hvis man søger lidt på Folketingets hjemmeside kan man sikkert finde
redegørelsen og ministerens svar m.m.

- så meget for parkeringspladser i byen, mindre trafik og mindre
forurening!!!??

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-08-05 15:13

Hekto wrote:

> De er slet ikke interesserede.
> Sidst det var oppe, havnede det i Skatteudvalget og dér kom man frem
> til at det ville koste skatteprovenue, da man så ville vælge bil eller
> bil nr. 2 fra og istedet købe en 125-er.

De kan stikke alle deres "grønne afgifter" derop hvor solen aldrig
skinner. Miljømæssigt er vores politikere en flok vatpikke. Bare se på
dieselbilers partikelfiltre. Under 10% af nye dieselbiler i DK sælges
med filter, fordi det er for dyrt. Fjern afgiften på partikelfilteret og
gør det lovpligtigt.

> - så meget for parkeringspladser i byen, mindre trafik og mindre
> forurening!!!??

De har ingen interesse i at gøre noget som helst, der gavner miljøet,
hvis ikke, der samtidig kan skovles penge ind på det.. Men de skal jo
ha' det store regnestykke til at gå op.. :-|

--
Ole Hansen