Tricycle
Fra : Jim

Dato : 31-07-05 12:27

http://www.rewaco.com/index.html

Er en tricycle at betegne som en mc eller en bil, og kan de indregistreres
på danske plader?

Mvh. J.

Fra : Richard

Dato : 31-07-05 12:56

Jim wrote:

> Er en tricycle at betegne som en mc eller en bil, og kan de indregistreres
> på danske plader?

Tjah, der kører da nogle stykker herhjemme; men om det er som mc? - spørg
evt. importøren, Rewaco nævner under forhandlere

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jim

Dato : 01-08-05 02:02

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Tjah, der kører da nogle stykker herhjemme; men om det er som mc? - spørg
> evt. importøren, Rewaco nævner under forhandlere

Ja, det var da et forslag.. :0)
Jeg vil forsøge at kontakte den danske importør mandag.

Fandt lige denne side med billeder af nogle ekstremt fede modeller.. nej
ikke babes.. men bikes..!
http://www.carnut.com/photo/list/moto.html

Mvh. Jim. eks-mcist.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 31-07-05 16:25

Jim skrev:
> http://www.rewaco.com/index.html
>
> Er en tricycle at betegne som en mc eller en bil, og kan de indregistreres
> på danske plader?

Så vidt jeg er orienteret, skal den indregistreres som bil. Primær årsag
er, at de vejer mere end 400 kg. Jeg er også rimeligt sikker på, at man
ikke skal bære hjelm, og det understøtter, at den skal indregistreres
som bil.

/JD

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-07-05 17:44

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> writes:

> [...]
> årsag er, at de vejer mere end 400 kg. Jeg er også rimeligt sikker på,
> at man ikke skal bære hjelm, og det understøtter, at den skal

Næh, man skal heller ikke bære hjelm på en MC med sikkerhedssele.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaguiden Romeo."

Fra : Schlæger

Dato : 31-07-05 17:20

Jim wrote:

> http://www.rewaco.com/index.html

> Er en tricycle at betegne som en mc eller en bil, og kan de indregistreres
> på danske plader?

> Mvh. J.

Rent teknisk er det en "både og". Man skal derfor hverken bruge hjelm
eller sele, men den indregistreres som en bil.

Ja - der findes nogle stykker på danske plader, som også Richard skriver.

Mch Schlæger

Fra : Jim

Dato : 01-08-05 02:30

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Rent teknisk er det en "både og". Man skal derfor hverken bruge hjelm
> eller sele, men den indregistreres som en bil.
>
> Ja - der findes nogle stykker på danske plader, som også Richard skriver.

Jeg er godt nok blevet lun på en, men de koster jo kassen..
Så man må vel starte med en brugt.
Og så er der forsikringen......... :0(
Sikkert hunde hamrende dyr som bare ind i codan...

Fra : Ham Selv

Dato : 31-07-05 21:15

> [...]
> eller sele, men den indregistreres som en bil.
>
> Ja - der findes nogle stykker på danske plader, som også Richard skriver.

Nemlig .. Det var engang i Se & Hør (mange år siden) med en handicappet gut
der havde kæmpet for at få registret hans 3 hjulede HD og den blev regged
som bil og han skulle ikke bruge hjelm

Har også set en 3 hjulet på DK plader på vej hjem fra træf i Sverige .. tror
nok det var samme

OZ3BTO

Fra : Brassball

Dato : 01-08-05 17:32

On Sun, 31 Jul 2005 13:27:28 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutit.com> wrote:

>http://www.rewaco.com/index.html
>
>Er en tricycle at betegne som en mc eller en bil, og kan de indregistreres
>på danske plader?
>
>Mvh. J.

En ellert registreres som en 3 hjulet motorcykel, men den vejer jo
helleer ikke 400 kg, og der skal man bruge sele og pskive.

Kim BMW R 100 RS fhv Ellert ejer

Fra : Jim

Dato : 01-08-05 17:42

"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En ellert registreres som en 3 hjulet motorcykel, men den vejer jo
> helleer ikke 400 kg, og der skal man bruge sele og pskive.

Jeg mener ikke at have set sele i nogen af disse trikes.
Og p-skiven kan man vel ikke påbyde, da den ikke er beskyttet.
Cabriolet-biler er heller ikke omfattet af kravet om parkeringsbillet, hvis
de ikke kan lukke kalechen.
Det er i hvert fald, hvad jeg har fået fortalt.
Så derfor synes jeg, at det er interessant at vide hvilke regler, der gælder
for trikes.

J.

Fra : Jim

Dato : 01-08-05 17:52

"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En ellert registreres som en 3 hjulet motorcykel, men den vejer jo
> helleer ikke 400 kg, og der skal man bruge sele og pskive.

http://www.campingferie.dk/h5_campingnyt/s/visnyhed.asp?nummer=904

Så fandt jeg lige en artikel på nettet..
Indreg. som bil.

J.