Dæk - Bandit 600 '98
Fra : Jacob Lind

Dato : 31-07-05 10:56

Hej!

Bagdækket på min Bandit 600 '98 er ved at være slidt ned.

Fordækket er en Michelin Pilot Sport, og der er stadig en del kilometer i
det.

Hvilet bagdæk bør jeg vælge? Og hvor finder jeg det billigst?

Mvh
Jacob
Bandit 600 '98

Fra : Moller

Dato : 31-07-05 12:12

Jacob Lind wrote:
> Hej!
>
> Bagdækket på min Bandit 600 '98 er ved at være slidt ned.
>
> Fordækket er en Michelin Pilot Sport, og der er stadig en del kilometer
> i det.

   Er dit fordæk helt plant foran ? eller er der små toppe når man køre
hånden hen over ? et fordæk med masser at spor i kan godt være slidt op.

> Hvilet bagdæk bør jeg vælge? Og hvor finder jeg det billigst?

   Hvis du ikke vil skifte fordækket, så skal du vælge samme type som bagdæk.

   Hvor det er billigst ? hvis du selv kan skifte er Reifersand et godt
sted, du kan finde link + dækguide på www.pmc.dk under links, omkring dette.

   Hvis du ikke kan må du rundt til diverse værksteder og spørge, priserne
variere meget, og selv i samme shop, mellem diverse kunder variere
priserne meget.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Knud Dam

Dato : 31-07-05 16:08

"Jacob Lind" <bjerggeden@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.
>
> Hvilet bagdæk bør jeg vælge? Og hvor finder jeg det billigst?

Hej Jacob.

Pilot Sport er erstattet af Pilot Power.

www.reifenversand.com er billige med dæk.

Iøvrigt er jeg enig med Moller - et fordæk er ofte færdigt længe før det er
slidt ned pga. skævslidning.

Selv kører jeg med Michelin Pilot Power for og Michelin Pilot Road bag fordi
jeg synes, at der er for få kilometer i Pilot Power bag (ca. 6.000 km.)

Mvh

KD Bandit 600 S.

Fra : Bo Christensen

Dato : 01-08-05 07:29

> Bagdækket på min Bandit 600 '98 er ved at være slidt ned.
Og hvordan med størrelse,
hvad siger I derude til at gå lidt op i bredde,
mister man nogle køreegenskaber i bytte for det bedre udseende bagfra ?
/bo

Fra : Moller

Dato : 01-08-05 07:32

Bo Christensen wrote:

> Og hvordan med størrelse,
> hvad siger I derude til at gå lidt op i bredde,
> mister man nogle køreegenskaber i bytte for det bedre udseende bagfra ?

   Det vil du ik mærke det store til, men igen så ville det bedste være at
du skifter begge dæk.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Bo Christensen

Dato : 01-08-05 07:44

> Det vil du ik mærke det store til, men igen så ville det bedste være at du
> skifter begge dæk.
fedest,
nogle erfaringer med hvad man kan/skal gå op til i størrelse ?
Det er også noget med at gsx fælge passer bagpå...
/bo

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-08-05 07:45

> hvad siger I derude til at gå lidt op i bredde,
> mister man nogle køreegenskaber i bytte for det bedre udseende bagfra

Hej bo

Bagfælgen er på 4,5" og kan godt bære et 160/60 bagdæk. Forfælgen er 3" på
de gamle Banditter, og der skal man holde sig til 110/70

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Bo Christensen

Dato : 01-08-05 07:51

> Bagfælgen er på 4,5" og kan godt bære et 160/60 bagdæk. Forfælgen er 3" på
> de gamle Banditter, og der skal man holde sig til 110/70
tænker du på bandit 400 her ? Min er en 96'er
/bo

Fra : Moller

Dato : 01-08-05 07:52

Bo Christensen wrote:

> tænker du på bandit 400 her ? Min er en 96'er

   Bandit 400 er så sjælden herhjemme, så nej det gør Bager ikke.

   Men bager har ret i forhold til dækne, og det med at skifte fælg havde
jeg ikke trode du mente, for så JO, det vil påvirke.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Bo Christensen

Dato : 01-08-05 08:16

> Men bager har ret i forhold til dækne, og det med at skifte fælg havde jeg
> ikke trode du mente, for så JO, det vil påvirke.
Det var ikke planen at skifte fælg,
men jeg har hørt at det er en mulig løsning.
Men det billigste vil da klart være at nøjes med dækkene
når nu de alligevel går på pension (gamle og skaldede)
/bo

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-08-05 08:05

> tænker du på bandit 400 her ? Min er en 96'er

Hej Bo

Fælgbredden står støbt på fælgen, så er du i tvivl om hvilken fælgbredde du
har kan du jo altid gå ud og aflæse den.

Fra : Richard

Dato : 01-08-05 19:12

Bo Christensen wrote:

> Og hvordan med størrelse,
> hvad siger I derude til at gå lidt op i bredde,
> mister man nogle køreegenskaber i bytte for det bedre udseende bagfra ?

Det kan du gøre på din Fiat 600, på en mc bringer bredere dæk sjældent
noget godt med sig, snarere tværtimod. Men flere af Avon's dæk er brede
ifht konkurrenterne - prøv evt. at sammenligne bredden af dit gamle med
Avon's tabel over et tilsvarende dæk

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK