Dr.Enduro wrote:
>
> Jeg synes, GSX 750 (den nøgne model, hverken R eller F) er en
> superfræk cykel. Så vidt jeg ved, var der ikke mange, der syntes det
> samme, hvorfor den kun blev importeret til DK i 1998 og 99. Men kan
> det passe, at sådan en cykel, der er 7 år gammel, stadig koster
70.000 > kr, som jeg så det i DBA sidst?
Betænk hvor få af den model der in facto blév solgt de to år - Det er
nok alle den ene og samme sending som importøren tog hjem i '98 og det
behøver ikke at være flere end f.eks, 20 stk.
Dét giver jo ikke det store brugtmarked, hvorfor de få udbudte kan blive
presset op i pris p.g.a. forholdsvis stor køberskare!
Det med den oprindelige nypris kan du ikke bruge til noget og da slet
ikke for Suzuki's vedkommende. Den danske Suzuki importør er mester i at
hjemtage små serier af motorcykler der kan sælges billigt og i flere
tilfælde har modeller kunnet holde deres nypris i flere år (SV650S
p.g.a. popularitet og at modellen steg 3-5.000,- hvert år), samt
ligefrem har været solgt betragteligt dyrere end som nye: GSXR400
kostede i starten af 90'erne den latterlige sum af 53.000,- (Kawa ZXR400
kostede et par år senere 130.000,-), hvilket gjorde at den blev revet
væk fra hylderne og at de tilbagestående køberes lyst pressede
brugtprisen op i nærheden af 70.000 så sent som 5 år senere
Endevend din egen desperation efter at skulle eje sådan en 7½'er, og
genkend den købelyst der driver priserne op
> ............Og gad vide, hvis jeg nu
> hentede sådan en i Tyskland, om jeg så skulle betale en "rimelig" pris,
> dvs. i forhold til, hvor gammel den er og hvad den har kørt, eller om de
> vurderede den efter markedsprisen, der åbenbart er 70.000?
På toldogskats hjemmeside står der kun ét tilfælde af GSX750 opført fra
de to årgange, og den er her i foråret sat til afgift á 51.856,- på
grundlag af en markedspris på 81.856,-
Dét giver under 18.000,- at købe ind for i .de, og det kan synes svært
eftersom prislejet dernede synes at ligge omkring 3.000€
--
Armand.