MC for piger
Fra : Ham Selv

Dato : 30-07-05 19:25

Ja nu er det sku slut med at have DTeren for mig selv

Hvad findes der af andre alternativer i ca samme str.? gerne off roader.

Det er velogmærke en lille pige på 165cm der skal køre på den og hun kan
ikke finde ud af fodgear endnu så der må den ikke være for følsom over for
hård behandling

OZ3BTO

Fra : Jacob Larsen

Dato : 30-07-05 20:12

"Ham Selv" <ham@selv.dk> wrote in message
> Ja nu er det sku slut med at have DTeren for mig selv
>
> Hvad findes der af andre alternativer i ca samme str.?
> gerne off roader.

Hvad med den nye lille 4-takts 125 ccm Honda? Den hedder vist XR eller
noget.

Hvis du tænker brugt er der jo også den lidt vildere 2-takter Yamaha DT125R.

> Det er velogmærke en lille pige på 165cm der skal køre på
> den og hun kan ikke finde ud af fodgear endnu så der må
> den ikke være for følsom over for hård behandling

Så antager jeg, at hun ikke helt har fået kortet endnu? Forhåbentligt!

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Jacob Larsen

Dato : 30-07-05 20:16

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote
in message news:42ebd0e9$0$18637$14726298@news.sunsite.dk
> [...]
>
> Hvad med den nye lille 4-takts 125 ccm Honda? Den hedder
> vist XR eller noget.
>
> Hvis du tænker brugt er der jo også den lidt vildere

Glemte også Honda MTX125. Jeg prøvede en 94 eller 96 (kan ikke huske det)
for lang tid siden og synes den kørte ret godt. Vandkølet og med 25hk så den
er lidt hurtigere end DT175'eren. Desuden siger rygtet, at den er noget
bedre kvalitet end yamaha'en i off-road-forstand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-05 01:14

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> [...]
> med 25hk så den er lidt hurtigere end DT175'eren. Desuden siger
> rygtet, at den er noget bedre kvalitet end yamaha'en i

Den '96'er (ny model) jeg havde virkede nu som noget billigt
lort. Ikke at DT'eren har høj finish, men den er ihvertfald bedre end
MTX'en. Den jeg havde var som sagt den ny model, og dermed italiensk
produceret. Der er da en mulighed for at forgængerne var bedre.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : AW på ZRX

Dato : 31-07-05 08:48

> Hvad findes der af andre alternativer i ca samme str.? gerne off roader.
>
> Det er velogmærke en lille pige på 165cm der skal køre på den

Øhhh, hvordan havde du tænkt dig at en pige på 165 skulle kunne nå jorden
fra en offroader ?

Mine erfaringer med lavbenede piger er, at de er meget usikre og mister
køreglæde hvis de ikke føler de har styr på cyklen. Når så de får en cykel
de kan nå ned fra bliver det hele meget sjovere. Når først den kører, er der
selvfølgelig ikke noget problem, men i stilstand og lav fart kan det hurtigt
koste skræmmer på siden af cyklen (og selvtilliden)

Når så de har erfaringen, kan man evt overvejen noget højere.

Så jeg ville gå efter en lav cykel til at starte med.

Allan
ZRX 1200

Fra : Ham Selv

Dato : 31-07-05 17:30

"AW på ZRX" <allanfjern@malwis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når så de har erfaringen, kan man evt overvejen noget højere.
>
> Så jeg ville gå efter en lav cykel til at starte med.

Ser det ikke som et problem efter som hun er syg med at trille rundt på
DTeren har den jo faktisk ikke i fred
Og hun er ikke til racer og chopper

OZ3BTO

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-07-05 21:14

"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse

> Ser det ikke som et problem efter som hun er syg med at trille rundt på
> DTeren har den jo faktisk ikke i fred

Der er mange off-roadere der er meget lave!

Yam DT125LC (15hk), DT125LCII (22hk), DT250 (Dansk militær), DT125MX og
DT175MX, Honda MTX125, Suzuki TS185ER og TS125ER.

De er også meget lette at køre, især for piger der ikke har så meget
propsvægt at kaste rundt med.
Idag har jeg lige set en meget lille pige, Sabrina, køre 3 timers race i
Finderup Øvelsesterræn på en Kawasaki KX125 der havde sædehøjde ca. i
brystniveau. Det ku hun godt styre

Rittig