Hvordan for man testet sit hobby proj
Fra : Moller

Dato : 29-07-05 14:46

Hejsa,
   Ja, Yamsen skal jo prøvekøres på et tidspunkt osv... og så er der nogen
spørgsmål :

   1. Må jeg starte motoren inde i min indkørsel ? så længe jeg ikke sider
på den, eller er enhver start af maskinen som at betragte af kørsel på
køretøjet.

   2. Må jeg starte den omme i haven så ?

   2. Hvor kan jeg tage en prøvetur på den uden at komme i kambolage med
loven ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 29-07-05 15:14

In article <42ea3337$0$18646$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
> [...]
> køretøjet.
>
>    2. Må jeg starte den omme i haven så ?
>
>    2. Hvor kan jeg tage en prøvetur på den uden at komme i kambolage med

Et lukket område, hvor du ikke lige umiddelbart kan køre ud på
offentlig vej.
Baghaven skulle så være helt OK. En afspærret parkeringsplads, et
køreteknisk anlæg o.s.v.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Moller

Dato : 29-07-05 15:14

Hekto wrote:

> Et lukket område, hvor du ikke lige umiddelbart kan køre ud på
> offentlig vej.

   hmmmm, Vordingborgs øvelses teræng ;)

> Baghaven skulle så være helt OK. En afspærret parkeringsplads, et
> køreteknisk anlæg o.s.v.

   Må ud og lede ;) mener der er noget nede ved CabelCon, må se om man kan
fuske sig ned der.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Michael Olsen

Dato : 30-07-05 18:59

> hmmmm, Vordingborgs øvelses teræng ;)

Hej.
Hvis det er kulsbjerg du tænker på, så er det vist ikke
spærret af, for hvis du kan komme der ind så kan andre vel også.
Ellers en god ide.

--
Hilsen
Michael

Fra : Carl Dragert

Dato : 29-07-05 15:39

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> 1. Må jeg starte motoren inde i min indkørsel ? så længe jeg ikke sider på
> den, eller er enhver start af maskinen som at betragte af kørsel på
> køretøjet.
>
> 2. Må jeg starte den omme i haven så ?

Du må gerne sidde på den og starte den i din indkørsel. Hvis indkørslen er
din egen, og du kan forhindre andre i umiddelbart at komme ind (lukke låge,
el.lign.), må du også gerne køre på den.

Tal med en af de store virksomheder på egnen, og få lov til at køre på deres
område i weekenden, hvis det kan lukkes af og du ikke støjmæssigt generer
naboerne, vil politiet ikke blande sig.

Hilsen Carl

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-07-05 22:34

Hej Moller

Du kan jo købe en prøveplade til 100kr. Så kan du køre alt det du vil en
dag. Du skal jo bare teste reperationer, og det er jo ok.

At sætte lidt lys på den er jo hurtugt ordnet.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Moller

Dato : 29-07-05 23:38

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Moller
>
> Du kan jo købe en prøveplade til 100kr. Så kan du køre alt det du vil en
> dag. Du skal jo bare teste reperationer, og det er jo ok.
>
> At sætte lidt lys på den er jo hurtugt ordnet.

   At sætte lys på kræver man har lys :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-07-05 07:57

> At sætte lys på kræver man har lys :)

MZ forlygte, og du kan låne en E godkendt baglygte af mig.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 07:45

Moller skrev i meddelelsen <42eaafb7$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>...

> At sætte lys på kræver man har lys :)

Du har vel ikke tænkt dig at køre på MZ'en samtidigt ?

;-D

Orla

Fra : Moller

Dato : 30-07-05 09:43

Orla Pedersen wrote:

> Du har vel ikke tænkt dig at køre på MZ'en samtidigt ?

   Sikke kreative i er ;) det havde jeg slet ikke tænkt på :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Anders Christensen

Dato : 29-07-05 16:34

Moller wrote:
> [...]
> kørsel på køretøjet.
>
> 2. Må jeg starte den omme i haven så ?
>
> 2. Hvor kan jeg tage en prøvetur på den uden at komme i kambolage

Tommelfingerreglen plejer at være at man ikke må køre steder posten kan
komme.

Fra : Futte & Co.

Dato : 30-07-05 19:28

Moller wrote:
> [...]
> kørsel på køretøjet.
>
> 2. Må jeg starte den omme i haven så ?
>
> 2. Hvor kan jeg tage en prøvetur på den uden at komme i kambolage

Hvis du skal ud og køre i uge 32 33 34, så sig til, Jeg kommer da gerne
og deltager som serviceteam.
Ferie i sommerhuset i Langebæk, tlf. 2 8 5 9 7 7 6 9
Du må naturligvis køre på cyklen på ikke offentlige veje, dvs. privat
grund af enhver art, endda lige til skelllet, dog undtaget p plads ved
butikker, tankstationer og lign., dette gælder også såkaldte
"privatvej", som altså også er offentlige

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975