/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Pocketbike
Fra : Ukendt


Dato : 28-07-05 19:05

Hey

Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?

Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden
forsikring, Men ude på lars tynds mark.....

--
Tom



 
 
Thomas B. Andersen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 28-07-05 19:25


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hey
>
> Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
> Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
>
> Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden
> forsikring, Men ude på lars tynds mark.....

Nu kommer politiet nok ikke på lars tyndskids mark uden nogle har ringet
efter dem!

Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke igen.
Og så får du en bøde for at køre på et ikke-typegodkendt køretøj, som jeg
ikke kender
størrelsen på.
>
> --
> Tom

Thomas
>
>



Carsten Jensen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 28-07-05 19:48

Bøden ligger i ca 5000 kr. Du skulle hellere bruge pengene på en rigtig
pocketbike og så komme ud at lege med os på gocartbanerne.


"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42e922e7$0$7386$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hey
>>
>> Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
>> Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
>>
>> Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden
>> forsikring, Men ude på lars tynds mark.....
>
> Nu kommer politiet nok ikke på lars tyndskids mark uden nogle har ringet
> efter dem!
>
> Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke igen.
> Og så får du en bøde for at køre på et ikke-typegodkendt køretøj, som jeg
> ikke kender
> størrelsen på.
>>
>> --
>> Tom
>
> Thomas
>>
>>
>
>



Steen Gruby (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 28-07-05 20:34

Hej.

>Bøden ligger i ca 5000 kr. Du skulle hellere bruge pengene på en rigtig
>pocketbike og så komme ud at lege med os på gocartbanerne.
>
Følger der en lup med når man køber sådan en


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Thomas B. Andersen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 28-07-05 20:40


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:7kcie19ksih0vvm73ucgbq3t0r0v2ml7a6@4ax.com...

> Følger der en lup med når man køber sådan en

Nej, du kan sagtens bruge samme hammer og majsel som du bruger til Duc'en

>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

Thomas
RF 600
Polini 911 Pocket



Ukendt (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-07-05 22:11



>
> Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke igen.


er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere pocket
bikes og crossere ?

En almindelig MC bliver da ikke konfiskeret, selvom man kører uden plader.

Poul B-H



Moller (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-07-05 22:11

svar_i_gruppen wrote:
>>Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke igen.
>
>
>
> er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere pocket
> bikes og crossere ?
>
> En almindelig MC bliver da ikke konfiskeret, selvom man kører uden plader.

   Kan ikke sammenlignes... en pocket bike er ikke og har aldrig været en MC.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jens B. Rasmussen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 28-07-05 22:21


<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
news:42e94929$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> >
> > Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke
igen.
>
>
> er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere
pocket
> bikes og crossere ?
>
> En almindelig MC bliver da ikke konfiskeret, selvom man kører uden plader.
>
> Poul B-H

Jeg tror det er noget med at det pågældende køretøj ikke er godkendt til
brug på offentlig vej, men hvor det så står at sådanne køretøjer kan
indrages er så en anden snak. Min søgning på www.retsinfo.dk gav i hvertfald
ikke meget ....


--

Med venlig hilsen


Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900






MKS - 74 (28-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 28-07-05 22:36

On Thu, 28 Jul 2005 23:10:30 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:

>er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere pocket
>bikes og crossere ?

Færdselslovens Kapitel 18 a omhandler konfiskation :

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Ukendt (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-05 01:12


"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:krjie1l5vlq1ai0k1uigkvs0tsh36b3ucl@4ax.com...
> On Thu, 28 Jul 2005 23:10:30 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:
>
> >er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere
pocket
> >bikes og crossere ?
>
> Færdselslovens Kapitel 18 a omhandler konfiskation :
>
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL

>§ 133 a Ved særlig grove eller gentagne overtrædelser af færdselsloven kan
der ske konfiskation ........ <

Jeg mener det blev indført for ikke så længe siden for at komme gentagen
spritkørsel og lignende til livs, men crossere har man da konfiskeret de
sidste 20 år (don't ask ligegyldigt hvordan man kører og det gælder
tilsyneladende også pocket bikes nu. Det kan da ikke kaldes særligt groft at
fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til fare
for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)

er der nogen der har været i retten med dette, eller er der en enkelt
politimand, der ikke er blevet skræmt væk herfra endnu som kender
paragraffen ?

Poul B-H



MKS - 74 (29-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-07-05 01:37

On Fri, 29 Jul 2005 02:12:28 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:

>>§ 133 a Ved særlig grove eller gentagne overtrædelser af færdselsloven kan
>der ske konfiskation ........ <
>
>Jeg mener det blev indført for ikke så længe siden for at komme gentagen
>spritkørsel og lignende til livs, men crossere har man da konfiskeret de
>sidste 20 år (don't ask ligegyldigt hvordan man kører og det gælder
>tilsyneladende også pocket bikes nu.

Nej - Det er en gammel generel bestemmelse. Der er så yderligere i år
fremsat lovforslag om en skærpelse af paragraf 133a specifikt m.h.t
spirituskørsel med en stk 2.:

Stk. 2. Konfiskation skal ske, hvis ejeren af køretøjet har gjort sig
skyldig i spirituskørsel med en promille over 1,20, der medfører
ubetinget frakendelse af førerretten, og den pågældende 2 gange
tidligere inden for de seneste 3 år, før det nye forhold er begået,
har gjort sig skyldig i spirituskørsel med en promille over 1,20, der
har medført ubetinget frakendelse af førerretten. Konfiskation skal
ske, selv om køretøjet ikke er anvendt ved den aktuelle overtrædelse.

> Det kan da ikke kaldes særligt groft at
>fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til fare
>for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)

Politiet har flere gange i år været ude med udtalelser om at de anser
kørsel på alm. vej med disse pocketbikes for dødsensfarligt.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-07-05 15:48

MKS - 74 wrote:
>
>
>>Det kan da ikke kaldes særligt groft at
>>fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til fare
>>for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)
>
>
> Politiet har flere gange i år været ude med udtalelser om at de anser
> kørsel på alm. vej med disse pocketbikes for dødsensfarligt.
>
Hvilket vel ikke er helt ubegrundet :-/
Pocketbikes burde i mine øjen overhovedet ikke sælges :-|
Dette derved at man ikke kan anvende dem lovligt til andet end de
(få)løbs-situationer der eksisterer på såvel indendørs som udendørs
gokartbaner, og dertil er det indtil videre kun ganske enkelte af de
"klassiske" mærker der er godkendt af arrangørerne. Markræs er teknisk
udelukket og kun en dum undskyldning :-|
Ergo: Der findes ikke 100 danskere der kan bruge en købt
kineser-pocketbike (og det er jo dem vi taler om hér) lovligt - Herunder
selv den uskyldigste(?) tur op og ned af villavejen!
Forældre der giver efter for deres teenageres plagen, og derved reelt
sender dem direkte ud i trafikken uden hverken undervisning, beklædning
(hjelm!) eller selvopfattelse (á viden om at ingen andre trafikanter ser
noget der fiser afsted med 50 i ½ meters højde), kunne i mine øjne bedre
skubbe dem i havnen :-|

--
Armand.

Carsten Jensen (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 30-07-05 17:46

Nu skal du lige spise brød til. På Fyn er der træning hver uge fra august
til maj og hver 14 dag udedørs om sommeren. I den ene klub kører kinabiks
med. Det er mere end du kan køre cross på Fyn. Så må vi hellere forbyde dem
også. Der er 0 % mcister der ikke har kørt for stærkt så dem forbyder vi
også. Eller skulle vi bare straffe dem der overtræder loven ? Vi er enige om
pocketbikes ikke skal på vejen.


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:RmMGe.62810$Fe7.202026@news000.worldonline.dk...
> MKS - 74 wrote:
>>
>>
>>>Det kan da ikke kaldes særligt groft at
>>>fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til
>>>fare
>>>for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)
>>
>>
>> Politiet har flere gange i år været ude med udtalelser om at de anser
>> kørsel på alm. vej med disse pocketbikes for dødsensfarligt.
>>
> Hvilket vel ikke er helt ubegrundet :-/
> Pocketbikes burde i mine øjen overhovedet ikke sælges :-|
> Dette derved at man ikke kan anvende dem lovligt til andet end de
> (få)løbs-situationer der eksisterer på såvel indendørs som udendørs
> gokartbaner, og dertil er det indtil videre kun ganske enkelte af de
> "klassiske" mærker der er godkendt af arrangørerne. Markræs er teknisk
> udelukket og kun en dum undskyldning :-|
> Ergo: Der findes ikke 100 danskere der kan bruge en købt
> kineser-pocketbike (og det er jo dem vi taler om hér) lovligt - Herunder
> selv den uskyldigste(?) tur op og ned af villavejen!
> Forældre der giver efter for deres teenageres plagen, og derved reelt
> sender dem direkte ud i trafikken uden hverken undervisning, beklædning
> (hjelm!) eller selvopfattelse (á viden om at ingen andre trafikanter ser
> noget der fiser afsted med 50 i ½ meters højde), kunne i mine øjne bedre
> skubbe dem i havnen :-|
>
> --
> Armand.



Armand (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-07-05 18:39

Carsten Jensen wrote:
> Nu skal du lige spise brød til. På Fyn er der træning hver uge fra august
> til maj og hver 14 dag udedørs om sommeren. I den ene klub kører kinabiks
> med. Det er mere end du kan køre cross på Fyn. Så må vi hellere forbyde dem
> også. Der er 0 % mcister der ikke har kørt for stærkt så dem forbyder vi
> også. Eller skulle vi bare straffe dem der overtræder loven ? Vi er enige om
> pocketbikes ikke skal på vejen.
>
>

- - - - Og hvor mange menesker kommer så dér og kører på deres
pocketbikes? Og hvor mange kunne der i vildeste succes-scenarie være
plads til??
Uanset svaret, så vil det være et fåtal imod de 2.000 stk én forhandler
erklærede at have solgt, og sådan sat op mod hinanden, så ér pocketbikes
på gaden et problem :-|

--
Armand.
(der ikke harserer mod dig og din sport, men at folk p.g.a.
tilgængeligheden at lavpris pocketbikes ved snart enhver kiosk, "kommer
til" at købe én uden at nå at tænke på at de reelt ikke har nogen
brugsmulighed for den)

Carsten Jensen (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 30-07-05 19:18

Nu har jeg også talt med kinabikeforhandlere på markeder og jeg ville ikke
tro ret meget på deres tal, men der er solgt mange. Det er bare en syg tanke
at forbyde at sælge dem fordi nogen mennesker er dumme.
Så skulle alle mcér plumpes til 130 km/t. Ja vi kunne jo nøjes med en
knallert 45 for vi kommer frem alligevel.
Løsningen er at straffe hårdt når man tager folk på vejen.

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:5SOGe.62839$Fe7.202131@news000.worldonline.dk...
> Carsten Jensen wrote:
>> Nu skal du lige spise brød til. På Fyn er der træning hver uge fra august
>> til maj og hver 14 dag udedørs om sommeren. I den ene klub kører kinabiks
>> med. Det er mere end du kan køre cross på Fyn. Så må vi hellere forbyde
>> dem også. Der er 0 % mcister der ikke har kørt for stærkt så dem forbyder
>> vi også. Eller skulle vi bare straffe dem der overtræder loven ? Vi er
>> enige om pocketbikes ikke skal på vejen.
>>
>>
>
> - - - - Og hvor mange menesker kommer så dér og kører på deres
> pocketbikes? Og hvor mange kunne der i vildeste succes-scenarie være plads
> til??
> Uanset svaret, så vil det være et fåtal imod de 2.000 stk én forhandler
> erklærede at have solgt, og sådan sat op mod hinanden, så ér pocketbikes
> på gaden et problem :-|
>
> --
> Armand.
> (der ikke harserer mod dig og din sport, men at folk p.g.a.
> tilgængeligheden at lavpris pocketbikes ved snart enhver kiosk, "kommer
> til" at købe én uden at nå at tænke på at de reelt ikke har nogen
> brugsmulighed for den)



Hekto (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-07-05 08:23

In article <42e973b0$0$89197$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
<svar_i_gruppen> says...
> Det kan da ikke kaldes særligt groft at
> fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til fare
> for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)
>
Der står jo også noget om 'at hindre gentagelestilfælde'.
Og når de så ikke gider blive kaldt ud til flere klager over
pocketbikes lørdag aften, tager de dem med 'hjem'.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

OlIvEr [6000] (29-07-2005)
Kommentar
Fra : OlIvEr [6000]


Dato : 29-07-05 21:37

> Det kan da ikke kaldes særligt groft at
> fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover.
---
Jeg har også en kammi der har med dem at gøre.. En af hans kunder fik
brækket rykken fordi han mente at det bare var et legetøj.

Men 50 kmt på motorcykel er det samme som 50kmt i bil, OG pocket bike..
+Der er ikke nogen forskel udover at det er lidt lettere at kontrollere bil
og mc..



--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--





Matthias H Matthiess~ (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 29-07-05 04:31


"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:krjie1l5vlq1ai0k1uigkvs0tsh36b3ucl@4ax.com...
> On Thu, 28 Jul 2005 23:10:30 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:
>
>>er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere
>>pocket
>>bikes og crossere ?
>
> Færdselslovens Kapitel 18 a omhandler konfiskation :
>
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL
>
> --
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
> http://62.79.120.117/

Der har inden for den sidste måned været snakket om disse pocketbikes i
trafikradioen. Politiet har endnu ikke regler der giver dem lov til at
konfiskere dem, da man ikke har afgjort om en pocketbike skal betragtes som
et stykke legetøj, en knallert 45 eller en motorcykel.
Hilsen Matthias



Carsten Jensen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 29-07-05 05:48

Det er kun dem der ikke har prøvet en rigtig pocketbike der tror det er
legetøj. Der er optræk og bremser der er en formel 1 værdig. Det er dog mest
kinabikes der bliver taget på gaden og de burde have en præmie for at de kan
køre.



"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:42e9a30d$0$43446$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:krjie1l5vlq1ai0k1uigkvs0tsh36b3ucl@4ax.com...
>> On Thu, 28 Jul 2005 23:10:30 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:
>>
>>>er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere
>>>pocket
>>>bikes og crossere ?
>>
>> Færdselslovens Kapitel 18 a omhandler konfiskation :
>>
>> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL
>>
>> --
>> -Michael
>> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
>> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
>> http://62.79.120.117/
>
> Der har inden for den sidste måned været snakket om disse pocketbikes i
> trafikradioen. Politiet har endnu ikke regler der giver dem lov til at
> konfiskere dem, da man ikke har afgjort om en pocketbike skal betragtes
> som et stykke legetøj, en knallert 45 eller en motorcykel.
> Hilsen Matthias
>



Thomas B. Andersen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 29-07-05 16:25


"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42e9b4e2$0$72626$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det er kun dem der ikke har prøvet en rigtig pocketbike der tror det er
> legetøj. Der er optræk og bremser der er en formel 1 værdig. Det er dog
> mest kinabikes der bliver taget på gaden og de burde have en præmie for at
> de kan køre.
>
Men skal ihvertfald noget op i pris før man får samme kraft/vægt/størrelse
forhold . Eksempelvis
har jeg en Polini. Den er på 40 Ccm, vejer 21kg og har 12,2hk. Det rykker
altså mere end
man regner med.

Men jeg tager selv stor afstand fra kørsel på offentlig vej. Lad dem komme
på bane !

Thomas



Moller (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-07-05 16:28

Thomas B. Andersen wrote:

> Men skal ihvertfald noget op i pris før man får samme kraft/vægt/størrelse
> forhold . Eksempelvis
> har jeg en Polini. Den er på 40 Ccm, vejer 21kg og har 12,2hk. Det rykker
> altså mere end
> man regner med.

   Ja, der kan en kineser ik følge med i... f.eks. er der typisk på 50cc,
og derved for meget til at være med på banerne, og ydelsen er slet ikke
deroppe.

> Men jeg tager selv stor afstand fra kørsel på offentlig vej. Lad dem komme
> på bane !

   Hørt... og lad os så få nogen baner ;) og ikke bare til pocketbikes :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Carsten Jensen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 29-07-05 20:54

Det er bare et problem. Der bor fjolser alle steder og de skal nok brokke
sig. Hvis man følger reglerne kan der ikke åbnes nye baner i Danmark.


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:42ea4af8$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> Thomas B. Andersen wrote:
>
>> Men skal ihvertfald noget op i pris før man får samme
>> kraft/vægt/størrelse forhold . Eksempelvis
>> har jeg en Polini. Den er på 40 Ccm, vejer 21kg og har 12,2hk. Det rykker
>> altså mere end
>> man regner med.
>
> Ja, der kan en kineser ik følge med i... f.eks. er der typisk på 50cc, og
> derved for meget til at være med på banerne, og ydelsen er slet ikke
> deroppe.
>
>> Men jeg tager selv stor afstand fra kørsel på offentlig vej. Lad dem
>> komme på bane !
>
> Hørt... og lad os så få nogen baner ;) og ikke bare til pocketbikes :)
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve
> Suzuki GSF-R 1200
> Yamaha FZR1000 årgang 87
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit



Anders Christensen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 29-07-05 21:07

Carsten Jensen wrote:
> Det er bare et problem. Der bor fjolser alle steder og de skal nok brokke
> sig. Hvis man følger reglerne kan der ikke åbnes nye baner i Danmark.
>

Nææh, men lader man være at følge dem får man bare endnu flere på nakken.

Moller (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-07-05 21:13

Anders Christensen wrote:
> Carsten Jensen wrote:
>
>> Det er bare et problem. Der bor fjolser alle steder og de skal nok
>> brokke sig. Hvis man følger reglerne kan der ikke åbnes nye baner i
>> Danmark.
>>
>
> Nææh, men lader man være at følge dem får man bare endnu flere på nakken.

   forklar lige den... problemet er at selv om vi overholder dem, kommer
der ikke flere baner. Os der kommer på de få baner der er overholder jo
støjkravende osv. af den grund om at der skulle komme flere.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

MKS - 74 (29-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-07-05 07:54

On Fri, 29 Jul 2005 05:31:26 +0200, "Matthias H Matthiessen"
<matthiessenSLET@dioder.dk> wrote:

>Der har inden for den sidste måned været snakket om disse pocketbikes i
>trafikradioen.

Og skrevet en del i diverse medier f.eks dette fra Urban :

Livsfarlig sommerdille

Af Thomas Nielsen

Flere tusind mini-motorcykler er blevet langet over disken på
internettet i Danmark. De er hurtige, billige og hamrende livsfarlige.
Politiet advarer mod at køre på dem.
De er på størrelse med en kasse øl, lyder som en harm brumbasse og kan
fare af sted med 100 km/t.En enkelt forhandler i Jylland har solgt
2.000 af dem alene i år. Pocket Bikes er blevet tidlig sommerdille, og
det bekymrer politiet, der konsekvent konfiskerer dem, når de ser de
små motorcykler udenfor havelågen.På politistationen i Århus står der
lige nu to af dem, fordi to børn på seks og otte år blev standset af
politiet, da de kørte rundt på en villavej på Fyn. Forældrene stod ved
siden af og så til. I Esbjerg er de første retssager gennemført med
bøder og konfiskation til følge.»De skal simpelthen helt ud af
samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,« siger politikommissær Jan
Dreyer Holt fra Københavns Politis Færdselsafdeling.

Ulovlig modedille
Jan Dreyer Holt og hans kolleger har mellem ti og 12 sager liggende om
mini-motorcykler, der har været ude i trafikken.»De kan køre rigtig
stærkt, og nogle af dem kan ikke bremse den høje fart. Det er en
modedille, men det er livsfarligt og ulovligt,« advarer han.
Mini-motorcyklerne bliver solgt i tusindvis, hovedsagligt på
internettet, til 2.000 kroner og opefter.

Ingen forsikring
Motorcykelbutikkerne holder sig fra markedet:»De er ikke stabile som
en motorcykel, og det er fuldstændig idiotisk at køre ud i trafikken
på dem,« siger indehaveren af Aarhus Scooter, Leif Kirkegaard.»Jeg vil
slet, slet ikke sælge dem, og det kender jeg ingen forhandlere, der
vil. De er alt for farlige.«Pocket Biken må kun benyttes på private
kørebaner eller grunde. Udenfor dækker hverken forsikring eller
kørekort, og medfører konfiskation og bøde.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Claus Rittig (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-07-05 10:10

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...

> »De skal simpelthen helt ud af
> samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
> ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«

Hvad fanden er det for en syg holdning?!?
Den idiot burde sendes til mentalundersøgelse. Der er masser af muligheder
for kørsel på køretekniske anlæg, private områder, go-cart baner, afspærrede
parkeringspladser osv.

Rittig

PS: Danmark er et af de lande hvor det er betænkelig tæt på at det bliver
ulovligt at have det sjovt.



Mikkel Christensen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 29-07-05 11:19

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:

> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...
>
> > »De skal simpelthen helt ud af
> > samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
> > ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«
>
> Hvad fanden er det for en syg holdning?!?

Såså... Bare fordi han ikke har fantasi til at forestille sig at man kan
køre proper racing på dem har han jo for så vidt ret. De hører *ikke*
hjemme på offentlig vej eller 'ude i samfundet'. De hører netop kun hjemme
på lukkede arealer.

(selvom den der sekvens fra... Ghostrider(?) da er meget morsom)

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.

MKS - 74 (29-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-07-05 11:39

On 29 Jul 2005 12:19:08 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen@gmail.com> wrote:

>Såså... Bare fordi han ikke har fantasi til at forestille sig at man kan
>køre proper racing på dem har han jo for så vidt ret. De hører *ikke*
>hjemme på offentlig vej eller 'ude i samfundet'. De hører netop kun hjemme
>på lukkede arealer.

Ja sådan læser jeg det nu også som hans underforståede intention
selvom formuleringen måske nok er lidt kluntet. Der tænkes jo nok
først og fremmest på de Kinabikes der er blevet populære i år og ikke
det de fleste i racekredse forstår som rigtige pocketbikes ala Polini
og Blata, de sidste købes og køres til regelret race, mens de første
nok primært har været et sommerlegetøj uden regelrette (bane)
raceintentioner og nogle af dem har så været taget ud i trafikken hvor
de ikke hører hjemme.

>(selvom den der sekvens fra... Ghostrider(?) da er meget morsom)

Ja flere gocarts, segways og snowmobiles ud på motorvejen - der er så
røvkedeligt.....


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Carsten Jensen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 29-07-05 14:35

Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på at
køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m væk
kunne høre det. Det er idag mere kriminelt at køre race på lukket område, en
have narko på sig.


"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:42e9f4a4@news.dansketelecom.com...
> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...
>
>> »De skal simpelthen helt ud af
>> samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
>> ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«
>
> Hvad fanden er det for en syg holdning?!?
> Den idiot burde sendes til mentalundersøgelse. Der er masser af muligheder
> for kørsel på køretekniske anlæg, private områder, go-cart baner,
> afspærrede
> parkeringspladser osv.
>
> Rittig
>
> PS: Danmark er et af de lande hvor det er betænkelig tæt på at det bliver
> ulovligt at have det sjovt.
>
>



MKS - 74 (29-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-07-05 15:39

On Fri, 29 Jul 2005 15:35:29 +0200, "Carsten Jensen"
<Nonnebo.slot@mail.dk> wrote:

>Der kommer næste problem.

Et helt andet problem vil jeg kalde det.

> I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på at
>køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m væk
>kunne høre det.

Det er IMO ret utroligt at der i et land som DK er så lidt tolerance
fra det omgivende samfunds side overfor dem der gerne vil køre race
under ordnede forhold. Selvfølgelig skal man tage hensyn til dem der
bor nær sådanne anlæg og ikke bare køre i et væk, men koncentrere
køretiden og støjdæmpe, men naboerne opfører sig engang imellem også
helt urimeligt i forhold til baneanlæg, ikke sjældent har banen været
der først, hvorefter folk flytter til og begynder at klage over noget
som de dybest set burde have været klar over inden de flyttede til
området. Det er trist og i hvert fald nogle af dem der idag kører
deres "race" på offentlig vej kunne ha' været "afledt" med bedre
racemuligheder IMO.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Jim Andersen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 01-08-05 08:32

MKS - 74 wrote:
> Det er IMO ret utroligt at der i et land som DK er så lidt tolerance
> fra det omgivende samfunds side overfor dem der gerne vil køre race
> under ordnede forhold. Selvfølgelig skal man tage hensyn til dem der
> bor nær sådanne anlæg og ikke bare køre i et væk, men koncentrere
> køretiden og støjdæmpe, men naboerne opfører sig engang imellem også
> helt urimeligt i forhold til baneanlæg, ikke sjældent har banen været
> der først, hvorefter folk flytter til og begynder at klage over noget
> som de dybest set burde have været klar over inden de flyttede til
> området.

Og når så man har siddet i klubhuset og blevet enige om at det dog er for
ringe, sætter man sig bagefter ned og skriver en klage over den lokale
grisefarm der stinker af H til..... og han burde ihvertfald tage mere
hensyn, specielt på en lørdag formiddag når klubben har inviteret til
stævne....



/jim



Armand (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-07-05 15:57

Carsten Jensen wrote:
> Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på at
> køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m væk
> kunne høre det. Det er idag mere kriminelt at køre race på lukket område, en
> have narko på sig.

Er du nu også sikker på at pågældende nabo bor 300 meter væk?
I Svendborg ligger banens langside parallelt og ca 10 meter fra en
villavej med beboelse på modsatte side, og det skulle nok være fra disse
grundejere (á 25 meters afstand) at givne støjklager kommer :-|

--
Armand.

Carsten Jensen (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 30-07-05 17:48

Du kan se her http://www.sprc.dk/klage.htm .Det er taget fra klubbens
hjemmeside.



"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ivMGe.62813$Fe7.202016@news000.worldonline.dk...
> Carsten Jensen wrote:
>> Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på
>> at køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m
>> væk kunne høre det. Det er idag mere kriminelt at køre race på lukket
>> område, en have narko på sig.
>
> Er du nu også sikker på at pågældende nabo bor 300 meter væk?
> I Svendborg ligger banens langside parallelt og ca 10 meter fra en
> villavej med beboelse på modsatte side, og det skulle nok være fra disse
> grundejere (á 25 meters afstand) at givne støjklager kommer :-|
>
> --
> Armand.



Armand (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-07-05 18:41

Carsten Jensen wrote:

>
>
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:ivMGe.62813$Fe7.202016@news000.worldonline.dk...
>
>>Carsten Jensen wrote:
>>
>>>Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på
>>>at køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m
>>>væk kunne høre det.
>>
>>Er du nu også sikker på at pågældende nabo bor 300 meter væk?
>>I Svendborg ligger banens langside parallelt og ca 10 meter fra en
>>villavej med beboelse på modsatte side,
>
> Du kan se her http://www.sprc.dk/klage.htm .Det er taget fra klubbens
> hjemmeside.

Ok, så!

Tilbage står så hvorfor motorsport absolut skal skyde sig selv i foden
ved at larme :-|

--
Armand.

Carsten Jensen (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 30-07-05 19:19

Det er svært at køre uden at larme !

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:0UOGe.62840$Fe7.201941@news000.worldonline.dk...
> Carsten Jensen wrote:
>
>>
>>
>>
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:ivMGe.62813$Fe7.202016@news000.worldonline.dk...
>>
>>>Carsten Jensen wrote:
>>>
>>>>Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på
>>>>at køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300
>>>>m væk kunne høre det.
>>>
>>>Er du nu også sikker på at pågældende nabo bor 300 meter væk?
>>>I Svendborg ligger banens langside parallelt og ca 10 meter fra en
>>>villavej med beboelse på modsatte side,
> >
> > Du kan se her http://www.sprc.dk/klage.htm .Det er taget fra klubbens
> > hjemmeside.
>
> Ok, så!
>
> Tilbage står så hvorfor motorsport absolut skal skyde sig selv i foden ved
> at larme :-|
>
> --
> Armand.



Armand (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-07-05 22:08

Carsten Jensen wrote:


>>
>>Tilbage står så hvorfor motorsport absolut skal skyde sig selv i foden ved
>>at larme :-|
> Det er svært at køre uden at larme !
>

Min gamle Puch, såvel som fruens nuværende PGO, det lokale RR-projekts
YSR80'ere og for den sags skyld den RGV jeg race'de igennem 6 sæsoner,
larmer/-de ikke meget mere end en fis i en hornlygte!
Speedway-"eso's" kunne udemærket lyddæmpes til et niveau som en
fabriksny XTZ660, og stadig have samme ydelse som da Ole Olsen var
verdensmester, så hvorfor i al verden skal det lyde som et
hangarskibsdæk under "red alert" når snoren går til et speedway-heat?

Hvorfor SKAL race're absolut larme, andet end for pilotens enfantile
"her kommer jeg" -glæde, når et restriktivt støjreglement alligevel
ville ramme alle udøvere lige hårdt og dermed sportsligt retfærdigt??

Jeg finder det symptomatisk at motorsports-udøvere altid ynker over
manglende muligheder og restriktive holdninger fra baneejere/myndigheder
uden at gribe i egen barm og bearbejde deres trang til selvhævdelse
gennem larm :-|

--
Armand.
(måske med lidt for meget græsk vin i blodet lige nu)

MKS - 74 (30-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-07-05 22:18

On Sat, 30 Jul 2005 23:08:25 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Hvorfor SKAL race're absolut larme, andet end for pilotens enfantile

Pssst infantile

>Jeg finder det symptomatisk at motorsports-udøvere altid ynker over
>manglende muligheder og restriktive holdninger fra baneejere/myndigheder
>uden at gribe i egen barm og bearbejde deres trang til selvhævdelse
>gennem larm :-|

Det gør de nu bestemt heller ikke _altid_....nogle er helt sikkert for
støjreduktion og race under hensyntagen til naboer og vil gerne gøre
en indsats for det, men spørgsmålet er om den slags hjælper på
mulighederne overhovedet fordi alt bliver slået sammen i en
pærevælling af udenforstående og så mister man hurtigt modet og synker
tilbage i en lettere defaitistisk holdning.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-07-05 23:47

MKS - 74 wrote:
> On Sat, 30 Jul 2005 23:08:25 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>
>>Hvorfor SKAL race're absolut larme, andet end for pilotens enfantile
>
>
> Pssst infantile

Au en parle francais?

--
Armand.

MKS - 74 (30-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-07-05 23:57

On Sun, 31 Jul 2005 00:46:36 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>> Pssst infantile
>
>Au en parle francais?

Er dine gamle huguenot-aner ikke udryddet endnu?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-07-05 09:39

MKS - 74 wrote:
> On Sun, 31 Jul 2005 00:46:36 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>
>>>Pssst infantile
>>
>>Au en parle francais?
>
>
> Er dine gamle huguenot-aner ikke udryddet endnu?
>

Næh nej - Har du ikke også oplevet mit sydlandske temperament?

--
Armand.
(5.generations indvandrer eller ærke bondedansker alt efter hvilken
slægtslinie man forfølger)

Henrik H. Jensen (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik H. Jensen


Dato : 30-07-05 23:50

Carsten Jensen wrote:
> Du kan se her http://www.sprc.dk/klage.htm .Det er taget fra klubbens
> hjemmeside.

Er jeg den eneste der smiler lidt over titlen på den side ?

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74



Armand (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-07-05 09:42

Henrik H. Jensen wrote:
> Carsten Jensen wrote:
>
>>Du kan se her http://www.sprc.dk/klage.htm .Det er taget fra klubbens
>>hjemmeside.
>
>
> Er jeg den eneste der smiler lidt over titlen på den side ?
>
Tænker du på et muligt slægtsskab med en VFR-ejer her på gruppen??

--
Armand.

Armand (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-07-05 15:52

Claus Rittig wrote:
> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...
>
>
>>»De skal simpelthen helt ud af
>>samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
>>ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«
>
>
> Hvad fanden er det for en syg holdning?!?
> Den idiot burde sendes til mentalundersøgelse. Der er masser af muligheder
> for kørsel på køretekniske anlæg, private områder, go-cart baner, afspærrede
> parkeringspladser osv.

Øh?
Harmonerer sætningen "når vi ser dem i trafikken" ikke også med dét??

--
Armand.

blue (29-07-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 29-07-05 11:52

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:42e9a30d$0$43446$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Der har inden for den sidste måned været snakket om disse pocketbikes i
> trafikradioen. Politiet har endnu ikke regler der giver dem lov til at
> konfiskere dem, da man ikke har afgjort om en pocketbike skal betragtes
> som et stykke legetøj, en knallert 45 eller en motorcykel.

Pocketbikes skal betragtes som en motorcykel - det fremgår af
"Cirkulæreskrivelse om tiltalerejsning i sager om ulovligt indrettede
knallerter". Har man ikke kørekort til mc kan man derfor få en bøde for
kørsel uden førerret, hvis man kører på en pocketbike.



Hekto (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-07-05 13:18

In article <42ea0a58$0$22508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
blue_iz@ofirFJERN.dk says...
> Pocketbikes skal betragtes som en motorcykel - det fremgår af
> "Cirkulæreskrivelse om tiltalerejsning i sager om ulovligt indrettede
> knallerter". Har man ikke kørekort til mc kan man derfor få en bøde for
> kørsel uden førerret, hvis man kører på en pocketbike.
>
Link? - please!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

MKS - 74 (29-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-07-05 14:10

On Fri, 29 Jul 2005 14:18:04 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Link? - please!

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/C19781167310-REGL

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-07-05 14:21

In article <o7ake1h9dmb08dconc6q31k0n6f3lv7i1v@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/C19781167310-REGL
>
Excellent! ... 'tak!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Moller (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-07-05 14:41

MKS - 74 wrote:
> On Fri, 29 Jul 2005 14:18:04 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
> wrote:
>
>
>>Link? - please!
>
>
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/C19781167310-REGL

   *LOL* det er sgu god natlæsning ;) især denne del :

   "Jmt.F.afd. 1978-2488-5: Køretøj med motor uden TUM-godkendelse, der
var solgt som motorcykel til banebrug, anset som motorcykel. Tiltalte
havde forklaret, at han havde købt køretøjet i den tro, at der var tale
om en ulovlig knallert. Køretøjet var næsten identisk med en model af
samme mærke, der er godkendt som knallert."


   *LOL* hvad der ikke er af skøre ide'er... det ku godt lyde som en
race-klargjort RS125 ;) eller endnu mere grineren en RS250 :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

MKS - 74 (29-07-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-07-05 14:59

On Fri, 29 Jul 2005 15:41:22 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:

>   *LOL* hvad der ikke er af skøre ide'er... det ku godt lyde som en
>race-klargjort RS125 ;) eller endnu mere grineren en RS250 :)

Bortset fra at i 1978 var der næppe overhovedet tænkt på hverken RS125
eller RS250 , cirkulæret er som det fremgår temmelig gammelt og
tager som sådan ikke specifikt sigte på pocketbikes, men er dog stadig
gældende, også i de forskellige politikredse hersker der nogen
uenighed om hvordan problemet tackles...

http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Krimi/2005/07/02/094408.htm

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Moller (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-07-05 15:12

MKS - 74 wrote:
> On Fri, 29 Jul 2005 15:41:22 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
>
>
>>   *LOL* hvad der ikke er af skøre ide'er... det ku godt lyde som en
>>race-klargjort RS125 ;) eller endnu mere grineren en RS250 :)

   Det så jeg så ikke ;) men stadig humor at læse.

> Bortset fra at i 1978 var der næppe overhovedet tænkt på hverken RS125
> eller RS250 , cirkulæret er som det fremgår temmelig gammelt og
> tager som sådan ikke specifikt sigte på pocketbikes, men er dog stadig
> gældende, også i de forskellige politikredse hersker der nogen
> uenighed om hvordan problemet tackles...
>
> http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Krimi/2005/07/02/094408.htm

   Det er skidt... nede hvor jeg bor er der 2 der køre på chopper pocket
jern, på offentligt vej. Den ene fiser gennem ugledige en gang imellem.
Trode det var en joke første gang jeg så det, men efter en snak med
nogen lokale, så køre den ene til og fra arbejde på den ???? hvad tænker
folk på.

   En tur omkring stege er der tit 4-5 unge som på skift lige skal ha en
tur på pocketbiken ned af hovede vejen, og tilbage igen ved siden af
shell tanken... men med de forviringer blandt politikredse osv. så må vi
vel vende os til at se den slags god tid endnu.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Moller (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-07-05 14:43

MKS - 74 wrote:
> On Fri, 29 Jul 2005 14:18:04 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
> wrote:
>
>
>>Link? - please!
>
>
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/C19781167310-REGL


   hmmm, hvis man så går ud fra at "Såfremt et kørtøj aldrig har været
godkendt som knallert, rejses tiltale efter »motorcykelreglerne«."

   Så er en pocketbike jo inde i flere problemer :

   1. Kørsel uden forsikring.
   2. Måske uden MC kort.
   3. Kørsel af ikke-afgift betalt køretøj.
   4. Kørsel uden nr. plade.
   
   osv. osv... ja, der er der så mange tiltalegrundlag at en konfiskering
ikke bør komme bag på ejeren.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Kai Harrekilde-Peter~ (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 29-07-05 10:52

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:

> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...
>
>> »De skal simpelthen helt ud af
>> samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
>> ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«
>
> Hvad fanden er det for en syg holdning?!?
> Den idiot burde sendes til mentalundersøgelse. Der er masser af muligheder
> for kørsel på køretekniske anlæg, private områder, go-cart baner, afspærrede
> parkeringspladser osv.
>
> Rittig
>
> PS: Danmark er et af de lande hvor det er betænkelig tæt på at det bliver
> ulovligt at have det sjovt.

(suk) - ja, vi nærmer os holdningerne i Norge =:-|


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Ukendt (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-05 21:06


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Sjovt at læse om politiets afvarsler om hvor livfarlige disse pocketbikes
er.
Gad vide hvor mange der er kommet til skade, siden de er så bandlyst?

Kan heller ikke lige se hvorfor de skulle være mindre livsfarlig på en
lukket bane eller privat grund?
Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for andre,
den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da også let
40-50 Km/t.

Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45 knallerter
in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke er
typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da
hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med bil-kørekort.

--
Tom



Moller (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-07-05 21:11

Tom wrote:

> Kan heller ikke lige se hvorfor de skulle være mindre livsfarlig på en
> lukket bane eller privat grund?

   Der er STOR forskel på om der køre på bane under kontroleret forhold,
eller på vejen, hvor der er alle mulige modtrafikanter osv.

> Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for andre,
> den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da også let
> 40-50 Km/t.

   En pocketbike kan køre godt 100km/t mange af dem, så de kan slet ikke
sammenlignes.

> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45 knallerter
> in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
> Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke er
> typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da
> hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med bil-kørekort.

   Der er mange ting i det, men en ting er sikkert de er ALDRIG bygget
eller tiltænkt til alm. trafik, og derved på ingen måder det samme som
en EU45 eller en 30 knallert eller hvad du ellers så gerne vil
sammenligne dem med.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-05 21:39


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:42ea8d63$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...

>> Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for
>> andre, den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da
>> også let 40-50 Km/t.
>
> En pocketbike kan køre godt 100km/t mange af dem, så de kan slet ikke
> sammenlignes.

Den jeg har kig på kan ca. 50

>> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
>> knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
>> Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke
>> er typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da
>> hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med
>> bil-kørekort.
>
> Der er mange ting i det, men en ting er sikkert de er ALDRIG bygget eller
> tiltænkt til alm. trafik, og derved på ingen måder det samme som en EU45
> eller en 30 knallert eller hvad du ellers så gerne vil sammenligne dem
> med.

Tja igen, den jeg har kig kan 50 og ikke 100, så i mine øjne ligger den da
tættere på en EU45 end en rigtig motorcykel.

--
Tom



Matthias H Matthiess~ (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 30-07-05 06:27


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42ea93f6$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:42ea8d63$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for
>>> andre, den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da
>>> også let 40-50 Km/t.
>>
>> En pocketbike kan køre godt 100km/t mange af dem, så de kan slet ikke
>> sammenlignes.
>
> Den jeg har kig på kan ca. 50
>
>>> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
>>> knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
>>> Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke
>>> er typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da
>>> hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med
>>> bil-kørekort.
>>
>> Der er mange ting i det, men en ting er sikkert de er ALDRIG bygget eller
>> tiltænkt til alm. trafik, og derved på ingen måder det samme som en EU45
>> eller en 30 knallert eller hvad du ellers så gerne vil sammenligne dem
>> med.
>
> Tja igen, den jeg har kig kan 50 og ikke 100, så i mine øjne ligger den da
> tættere på en EU45 end en rigtig motorcykel.
>
> --
> Tom
>
>
Uanset hvor stærkt de kan køre, bør de aldrig køre i trafikken. Der er ingen
forsikring der dækker, hvis der sker en ulykke. Tænk hvis man kom til at
køre et andet menneske ned som kom alvorlig til skade.
Hilsen Matthias



Ukendt (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-05 08:03


Matthias H Matthiessen skrev i meddelelsen
<42eb0fae$0$25952$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>news:42ea93f6$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Tja igen, den jeg har kig kan 50 og ikke 100, så i mine øjne ligger den
da
>> tættere på en EU45 end en rigtig motorcykel.


>Uanset hvor stærkt de kan køre, bør de aldrig køre i trafikken. Der er
ingen
>forsikring der dækker, hvis der sker en ulykke. Tænk hvis man kom til at
>køre et andet menneske ned som kom alvorlig til skade.


Nej ! Der er ganske rigtigt ingen forsikring der dækker, for der _kan_ ikke
tegnes forsikring på den slags køretøjer når det gælder anvendelse på
offentlige steder.

Kører Tom alligevel bør han nok gennemtænke følgende scenarie: Et barn løber
umotiveret ud foran dig, og påkørsel er uundgåeligt. Ud over de mentale
skader Du selv får, (og som ikke er anderledes end hvis at Du kørte i et
registreret, og forsikret køretøj), så skal Du også selv udredde en kæmpe
erstatning, måske i millionklassen, er Du parat til det ?

mvh
Orla



Carsten Jensen (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 30-07-05 08:37

De er bygget til bane hvor en langside ifg. reglementet er MAX 70 m. De
kører med så mange omdrejninger de kan ikke tåle at køre ligeud hele tiden.


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42ea93f6$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:42ea8d63$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for
>>> andre, den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da
>>> også let 40-50 Km/t.
>>
>> En pocketbike kan køre godt 100km/t mange af dem, så de kan slet ikke
>> sammenlignes.
>
> Den jeg har kig på kan ca. 50
>
>>> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
>>> knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
>>> Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke
>>> er typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da
>>> hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med
>>> bil-kørekort.
>>
>> Der er mange ting i det, men en ting er sikkert de er ALDRIG bygget eller
>> tiltænkt til alm. trafik, og derved på ingen måder det samme som en EU45
>> eller en 30 knallert eller hvad du ellers så gerne vil sammenligne dem
>> med.
>
> Tja igen, den jeg har kig kan 50 og ikke 100, så i mine øjne ligger den da
> tættere på en EU45 end en rigtig motorcykel.
>
> --
> Tom
>
>



Armand (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-07-05 16:03

Tom wrote:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Sjovt at læse om politiets afvarsler om hvor livfarlige disse pocketbikes
> er.
> Gad vide hvor mange der er kommet til skade, siden de er så bandlyst?
>
> Kan heller ikke lige se hvorfor de skulle være mindre livsfarlig på en
> lukket bane ........

Baner har den suveræne fordel at kørslen er ensrettet og der er ingen
krydsende trafik!

> .......eller privat grund?

Det er svært at lovgive mod hvad folk gør på lukkede private
grundstykker, også selvom der er forhøjede faremomenter :-|

--
Armand.

Steen Schmidt (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 30-07-05 20:16

Tom wrote:

> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
> knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.

Ja, og det har jo vist sig at Øverter *overhovedet* ikke var farlige,
ikke også?

Mvh
Steen

Ukendt (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-05 21:54


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:42ebd1e5$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tom wrote:
>
>> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
>> knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
>
> Ja, og det har jo vist sig at Øverter *overhovedet* ikke var farlige,
> ikke også?

Jeg tror ikke man kan bevæge sig på noget som helst køretøj uden at der er
en vis fare forbundet med det.

--
Tom



Moller (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 30-07-05 22:00

Tom wrote:

> Jeg tror ikke man kan bevæge sig på noget som helst køretøj uden at der er
> en vis fare forbundet med det.

   Der er altid fare, forskellen ligger i hvordan folk for tilgang til at
bruge dem, og om de bruges korekt til det de er bygget til.

   EU45 uhelds statistikker blev lagt sammen med MC'erne i starten, og
derefter drønede uhelds/døds tallende for MC'er, selv om man liiiige
havde glemt det var EU45'ere som var rodet med i listen.

   Og som det er nu, er EU45 statistikkerne skildt ud, men ser meget meget
skidt ud stadig, men det kan man jo læse i DMC bladet, som enhver
fornuftig MC køre selvfølgelig modtager.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-05 22:28


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:42ebea4f$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom wrote:
>
>> Jeg tror ikke man kan bevæge sig på noget som helst køretøj uden at der
>> er en vis fare forbundet med det.
>
> Der er altid fare, forskellen ligger i hvordan folk for tilgang til at
> bruge dem, og om de bruges korekt til det de er bygget til.
>
> EU45 uhelds statistikker blev lagt sammen med MC'erne i starten, og
> derefter drønede uhelds/døds tallende for MC'er, selv om man liiiige havde
> glemt det var EU45'ere som var rodet med i listen.
>
> Og som det er nu, er EU45 statistikkerne skildt ud, men ser meget meget
> skidt ud stadig, men det kan man jo læse i DMC bladet, som enhver
> fornuftig MC køre selvfølgelig modtager.

hehe, det er godt nok nogle år siden jeg sidst har kigget i et MC blad. Jeg
mener det hed Motorcyklen, dengang.
Ellers har det mest været "Motorbladet" da jeg er gammel motocross mand.

Men jeg kan da godt forestille mig at EU45 laver mange ulykker, jeg bor midt
i byen ved en trafikeret vej.....og her drøner de forbi med 80 Km/t hvor
ikke engang 30 er forsvarligt pga. de trafikale forhold.

--
Tom



Ukendt (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-05 21:14


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hey
>
> Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
> Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
>
> Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden
> forsikring, Men ude på lars tynds mark.....

Nå nu kom der lidt officiel info
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389722

--
Tom



Moller (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 30-07-05 21:14

Tom wrote:
> Hey
>
> Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
> Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
>
> Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden
> forsikring, Men ude på lars tynds mark.....

   http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389722

   Så er det jo afgjort... køber man en pocketbike, kan man bruge den på
dertilhørende baner under kontroleret forhold, eller også har man en god
dørstopper.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-05 21:51


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:42ebdfa2$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom wrote:
>> Hey
>>
>> Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
>> Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
>>
>> Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden
>> forsikring, Men ude på lars tynds mark.....
>
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389722
>
> Så er det jo afgjort... køber man en pocketbike, kan man bruge den på
> dertilhørende baner under kontroleret forhold, eller også har man en god
> dørstopper.

Tja
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=167741
Ham her bruger den til sin 3 årige søn

--
Tom




Moller (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 30-07-05 21:57

Tom wrote:

>
> Tja
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=167741
> Ham her bruger den til sin 3 årige søn

   Og derved er der ingen sympati over at den blir konfiskeret hvis
naboerne klager til politiet og de kommer forbi og henter den... om den
er til hans 3 årige søn, langtyndskids mark osv. osv. ændre ikke på
forholdene.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-05 22:08


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:42ebe99b$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom wrote:
>
>>
>> Tja
>> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=167741
>> Ham her bruger den til sin 3 årige søn
>
> Og derved er der ingen sympati over at den blir konfiskeret hvis naboerne
> klager til politiet og de kommer forbi og henter den... om den er til hans
> 3 årige søn, langtyndskids mark osv. osv. ændre ikke på forholdene.

De færreste bliver heller ikke fattig´(ere) af at få konfiskeret en
pockebike.
Sidst min ven var på Hjallerup marked sagde han at de solgte i hundredevis
af dem....de gik som varmt brød.
Så der er ikke alle der deler bekymringerne om at små børn kan blive kørt
ned og invalideret.
Hvis salget fortsætter som nu, så holder den nok heller ikke med bare at
bandlyse disse bikes, så kunne man måske prøve at organisere det lidt og få
øget sikkerhed med styrthjælm og andet udstyr.
Hvis der er styktal til det og de i princippet kunne godkendes til en eller
anden form for kørsel, så KUNNE det jo også være at de kunne forsikres.
Selskaberne er vel ligeglade, bare de kan tjene penge på at tegne
forsikringer.
Men OK, tiden er nok ikke til at drøfte andet end en afvisning af dette
køretøj

--
Tom



anders majland (01-08-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 01-08-05 10:05

> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=167741
> Ham her bruger den til sin 3 årige søn

Sidste sommer (da vores søn var 3) var han med inde ved motorhjørnet i
viborg hvor de også havde en 50ccm yamaha stående. Sønnike var helt sikker
på at den lige passede ham i størrelsen - men jeg er ret sikker på at der
ikke bliver lavet cross bane til sådan en i haven (nå jeg tænker på hvor
meget hun kan tage på vej for nogle striber i græsplænen fra min XT

Så de lidt højbenede pocketbikes kan jeg sagtens se har en anvendelse i
store haver - de larmer alligevel ikke mere end motorsaven og plæneklipperen


Mvh
Anders Majland



Ukendt (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-05 21:31



>
> Tja
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=167741
> Ham her bruger den til sin 3 årige søn
>
> --
> Tom
>
>
>
Ja hvad siger Politiet på Bornholm til det det er helt sikkert i Nexøs gader
der køres her
Lina



Armand (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-08-05 22:14

Endnu et link - Denne gang fra Horsens!

http://www.dr.dk/Regioner/Kanal94/Nyheder/Krimi/2005/08/01/161059.htm

--
Armand.

"J.C.Kløve" (01-08-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 01-08-05 22:45

Armand wrote:
> Endnu et link - Denne gang fra Horsens!
>
> http://www.dr.dk/Regioner/Kanal94/Nyheder/Krimi/2005/08/01/161059.htm
>
Folk er sat'me ravende skøre i knolden!
Hvem H(%&¤#% kan finde på at sende en niårig pige (eller dreng for sin
sags skyld) ud i trafikken på en MC (om end det er en pocket)
Er det blevet forbudt at tænke i dette land???
Vil de af med ungen hvorfor så ikke bare kyle hende i havnen med føderne
støbt i beton?

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Ukendt (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-05 14:12

Arh tag nu lige det hele med et gran salt.

Der er sgu' da ingen der sender en 3 eller 9 årig "ud i trafikken" men en
lille tur på en tom villavej måske.

Den eneste grund til at de er blevet stoppet, er at der er nogen mennesker
her i landet som keder sig så gudsjammerligt at de ringer til politiet, så
snart der er nogen andre der har det sjovt.

Det er de samme der ringer og klager over de få motorbaner der tilbage i
landet. De er først tilfredse når hele landet er blevet et alderdomshjem og
alle kun foretager sig "normale" ting som at arbejde, se fjernsyn og klippe
græs.

Al denne energi der bruges på at fordømme folk der har det lidt sjovt (
forestil dig at DU havde fået sådan en maskine da du var barn !!!!) skulle
bruges på at skaffe os flere baner (der også må bruges) her i landet.

Vi der kører MC er heldigvis stadigvæk store legebørn og jeg tror de fleste
inderst inde synes at de små er skægge, så grin lidt af det og overlad det
til de officielle og uofficielle glædesdræbere at blive forargede og
forbyde.

Begge mine børn havde da en ombygget knallert fra de var 3-4 år. Vi boede
heldigvis på en gård, men der blev da taget en tur op af vejen under opsyn.
Forresten så prøvekørte jeg da min gocart samme sted og en bil uden
plader, de 100m ud til min mark, blev da også set af og til

Måske kunne vi lukke bestemte villaveje eller Bilka parkerinspladser et par
timer hver søndag, så man kunne more sig lidt. Ja, det lyder usandsynligt,
men hvorfor ? Det kunne sagtens lade sig gøre, hvis der bare var lidt mere
fokus på at have det sjovt end at være fornuftig og kede sig.

En betjent fortalte mig en gang at han kunne skride ind over for en crosser
der blev kørt i haven, hvis der var nogen der klagede, men ikke over en
motorsav!! Hvem f..... bestemmer at det er bedre at ødelægge store flotte
træer end at more sig lidt med en MC?

Hvem starter et parti, der som hovedformål har, at vi skal have sjovt ?
En underskrift herfra er sikker.

Slap af, hav de sjovt før det hele er forbi.

--
Poul B-H
Honda MC21 NSR250SE
Honda MC21 NSR250SP
"Never Stop Racing"


"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in message
news:42ee97ec$0$82715$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Endnu et link - Denne gang fra Horsens!
> >
> > http://www.dr.dk/Regioner/Kanal94/Nyheder/Krimi/2005/08/01/161059.htm
> >
> Folk er sat'me ravende skøre i knolden!
> Hvem H(%&¤#% kan finde på at sende en niårig pige (eller dreng for sin
> sags skyld) ud i trafikken på en MC (om end det er en pocket)
> Er det blevet forbudt at tænke i dette land???
> Vil de af med ungen hvorfor så ikke bare kyle hende i havnen med føderne
> støbt i beton?
>
> --
> Dun@nt
> Kilo SFau _R_ SilverBullet
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
> *Growing old is mandatory, growing up is an option*



bem (02-08-2005)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 02-08-05 14:28

<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
news:42ef7041$0$14881$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

/Bo

de tidligere indlæg?
mellem dine svar og
kan forstå sammenhængen
du svarer på, så man
for først at læse de indlæg
indlæg først i stedet
man skal læse dine
det er irriterende at
Synes du ikke selv



MKS - 74 (02-08-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 02-08-05 14:40

On Tue, 2 Aug 2005 15:28:07 +0200, "bem" <nospambemb@hotmail.com>
wrote:

>de tidligere indlæg?
>det er irriterende at
<--Snip-->

*LOL* - Ja lad os også alle begynde at bakke snagvendt....For når man
siger missetand bliver det til :

http://hn.hjem.wanadoo.dk/190300/bakke.txt

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-08-05 14:56

In article <42ef74f4$0$1997$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospambemb@hotmail.com says...
> de tidligere indlæg?
> mellem dine svar og
> kan forstå sammenhængen
> du svarer på, så man
> for først at læse de indlæg
> indlæg først i stedet
> man skal læse dine
> det er irriterende at
> Synes du ikke selv
>


!ekki ted rerneg giM
!eskåm negon rof - jeN
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-05 16:23


"bem" <nospambemb@hotmail.com> wrote in message
news:42ef74f4$0$1997$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> <svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> news:42ef7041$0$14881$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> /Bo
>
> de tidligere indlæg?
> mellem dine svar og
> kan forstå sammenhængen
> du svarer på, så man
> for først at læse de indlæg
> indlæg først i stedet
> man skal læse dine
> det er irriterende at
> Synes du ikke selv

Tja, det er jo en lang tråd og mit indlæg er generelt om hele tråden, ikke
svar på enkelte ting. Forøvrigt får jeg også tæsk hvis jeg lader for meget
af den oprindelige tråd stå.

Så deeee

Poul B-H



"J.C.Kløve" (02-08-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 02-08-05 16:21

svar_i_gruppen wrote:
> Arh tag nu lige det hele med et gran salt.
>

Der i min optik en verden til forskel på at bo på larstyndskids og så en
villavej.
U å æ jur mæ æ knejter, den er jeg helt med på - men en almindelig
villavej er ikke en legeplads for unger på motorcykler - period!

Det er alt andet lige til gene og fare for alt for mange andre - og det
er jo ikke fordi Lotte ikke må få lidt hudafskrabninger at det er
bindegalt - vel!, men når hun mister herredømmet på en villavej er der
lidt for rig mulighed for at det griber fatalt om sig, end når hun står
på røven ude på fars(mors) mark (begge situationer forudsat at de er
udstyret med passende sikkerhedsudstyr.)


Jo jeg husker udmærket de bilfrie søndage det var fede tider for os der
var unger dengang

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

Bo Nielsen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Bo Nielsen


Dato : 02-08-05 18:56


""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42ef8f70$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> svar_i_gruppen wrote:
>> Arh tag nu lige det hele med et gran salt.
>>
>
> Der i min optik en verden til forskel på at bo på larstyndskids og så en
> villavej.
> U å æ jur mæ æ knejter, den er jeg helt med på - men en almindelig
> villavej er ikke en legeplads for unger på motorcykler - period!
>
> Det er alt andet lige til gene og fare for alt for mange andre - og det er
> jo ikke fordi Lotte ikke må få lidt hudafskrabninger at det er bindegalt -
> vel!, men når hun mister herredømmet på en villavej er der lidt for rig
> mulighed for at det griber fatalt om sig, end når hun står på røven ude på
> fars(mors) mark (begge situationer forudsat at de er udstyret med passende
> sikkerhedsudstyr.)

For slet ikke at tale om den stakkels bilist, der kommer om hjørnet på
villavejen, og kører hende ned fordi billisten ikke kan se hende (á
ekvipagen er ret lav) eller hun i fartrus (mon ikke selv 50 km/t er meget så
nær asfalten) og sjov ikke ser sig for!

ScooterBo



Claus Rittig (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-08-05 19:26

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42ef8f70$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jo jeg husker udmærket de bilfrie søndage det var fede tider for os der
> var unger dengang

Ahhhh... Ja, det var sgu tider! Dem måtte de godt indføre igen, det gav så
god plads at lege på.

Rittig



Jim Andersen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 01-08-05 08:43

Moller wrote:

> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389722
>
> Så er det jo afgjort... køber man en pocketbike, kan man bruge den på
> dertilhørende baner under kontroleret forhold, eller også har man en
> god dørstopper.

Men det er da interessant at retten siger det er et stykke legetøj (og altså
ikke et køretøj).... Så kan man vel ikke få taget kørekortet ?

/jim



Jes Vestervang (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-08-05 22:14

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> !ekki ted rerneg giM

(-; ?'avh tdnevgab eræv laks ted rån tkerrok evats ta trævs re teD
--
mvh Jes Vestervang (der har for travlt til at foretage sig noget
fornuftigt @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177507
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408569
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste