Honda CX650 - hvorfor ikke?
Fra : Perminator

Dato : 27-07-05 23:02

Jeg står i begreb om at købe en CX650E-model. Som alternativ til
varebilen,
til og fra arbejde 2x45km om sommeren. Jeg er (mc)nostalgiker og til
smooth
driving. Er der argumenter imod? Eller er der andre alternativer med
kardantræk og et ellerandet kåbe?
vh Perminator

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-07-05 23:22

Perminator wrote:

> Jeg står i begreb om at købe en CX650E-model.
> Er der argumenter imod?

Jeg havde sådan en engang for en del år siden, og det eneste jeg mindes
var noget bøvl med knastkædestrammeren.
Ellers en dejlig behagelig, minimum vedligehold, nem og forudseelig cykel.
Jeg kørte ca 30.000 km på den de 7 måneder jeg havde den - absolut ingen
problemer.

Hvad koster sådan en idag ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Knud Dam

Dato : 28-07-05 16:26

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kørte ca 30.000 km på den de 7 måneder jeg havde den - absolut ingen
> problemer.

> --
> Mvh Henrik.

Det var sq ikke så lidt !

; - )

KD

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-07-05 20:30

Knud Dam wrote:

> Det var sq ikke så lidt !

Næ - og tabte kun 1500,- da jeg solgte den.

--
Mvh Henrik.

Fra : Perminator

Dato : 29-07-05 21:44

CX650 handles vist til mellem 30 og 45 kkr, alt efter stand og udstyr.
Sjovt nok har ingen annoncerede gået mere end mellem 45 og 95.000. Det er
ikke meget på 20 år??
vh Perminator

Fra : Richard

Dato : 29-07-05 22:12

Perminator wrote:

> Sjovt nok har ingen annoncerede gået mere end mellem 45 og 95.000. Det er
> ikke meget på 20 år??

Min '85 VF750S har gået 53 kkm siden første indreg primo '86; er det lidt
eller meget?

- den første ejer kørte kun få kkm på 3 år, den næste 18 kkm på 5 år, den
tredie 12 kkm på 3 år - selv har jeg kørt ca 21 kkm på nu 8 år. Nej det er
ikke meget, men cyklen står til gengæld også i meget pæn stand for sin
alder

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-07-05 00:21

"Perminator" <per.misser@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> smooth
> driving. Er der argumenter imod? Eller er der andre alternativer med

CX500E-model er langt bedre, der er mange problemer med CX650E
Jeg har selv en CX500E der kørte 97000km før der skulle skiftes knaster
Jeg har 2 venner der begge har haft CX650E modellen og begge har haft en
masse problemer
Mvh Steen

Fra : Jake

Dato : 28-07-05 08:21

Perminator wrote:
> [...]
> smooth
> driving. Er der argumenter imod? Eller er der andre alternativer med

Alternativt forslag: Yamaha XJ 750/900 : klippefast kardantrækker med
halvkåbe

/Jake

XJ 600

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 28-07-05 09:03

"Perminator" <per.misser@mail.dk> wrote in message
> [...]
> smooth
> driving. Er der argumenter imod? Eller er der andre alternativer med

Hvis Honda så NTV Revere 650 også kardan.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 28-07-05 17:53

> [...]
> smooth
> driving. Er der argumenter imod? Eller er der andre alternativer med

Eneste grund til ikke at købe sådan en som "commuter-cykel" er prisen. Det
er en klassiker, og brugte er derfor (for) dyre.

XJ750/900 som foreslået andetsteds er et godt alternativ.
Kawasaki GT550/750 er også gode alternativer. De er dog vist aldrig
officeilt importerede til DK. Der mangler lidt kåbe, men de er til gengæld
kendt for 150.000+ km uden vrøvl.

Asger

Fra : Niels Pein

Dato : 28-07-05 19:03

Jeg har haft sådan een engang, og der er både for og imod.
http://pein.dk/bike/cx650e.htm
--
Niels Pein
TransAlp 150.800 km.

Fra : Pierre

Dato : 30-07-05 12:39

Har haft adskillige CX500 mellem hænderne... Super cykler, men alderen er
også begyndt at trykke dem og deres driftsikkerhed.... Finder man en god
model, er den aaalt for dyr.. Korrekt - CX650 er mere fejlbehæftet - dog
ikke sammenlignet med så meget andet

NTV650 Revere er et fantaskisk godt bud - eller som nævnt en XJ900 (Jeg har
haft begge cykler, men foretrækker dog alligevel Honda'en - men det er smag
og behag.
Transalp - ja for fan' - det er samme motor som NTV, - men med kædetræk -
ØV!

Venligst Per