Forsikring på MC. hvor?
Fra : Morten P

Dato : 27-07-05 13:46

Me again

Jeg står lidt og svæver.. Overvejer at tage en PGO T-Rex110 nu og her som
transportmiddel, og så købe en GS-500F til næste sommer.

MEN så måtte jeg lige forhøre mig med forsikring på sådan en trex svend..
hold nu fast: 6736 skatteplagede danske kroner med kasko..
Det er altså en scooter mc der kun koster 14995 fra nu.. Jeg er 30 år
gammel, super elitebillist (ikke at det har den store betydning) og ahr
ALDRIG haft en skade.

Nu kommer det sjove så.
En gs-500E fra 98 jeg havde kig på skulle jeg give 3327 for med kasko
osv.. ok.. den er 7 år gammel, men en del mere værd end de 14995 en trex
koster.

Hvis han regnede det ud for at trex'en var 7 år gammel var den STADIG
næsten 2000 kr dyrere.. (det er vel og mærke i If forsikring hvor jeg har
Bilforsikring, Indbo, 2 x ulykkes forsikring i forvejen)

Nå.. nu mister de mig nok.. hvad kan i anbefale.. Det er jo hverken
drabelige racermaskiner eller noget jeg skal købe.. Blot en mc scooter og
en touring maskine.

På forhånd tak

Mvh.
Morten Pannen

Fra : Moller

Dato : 27-07-05 13:52

Morten P wrote:

> [...]
> er altså en scooter mc der kun koster 14995 fra nu.. Jeg er 30 år
> gammel, super elitebillist (ikke at det har den store betydning) og ahr

   Man har IKKE kasko på en cykel nede i den pris, for du kan altid regne
med at selvrisiko + 1 maks 2 års forsikring = totalprisen.

> Nu kommer det sjove så.
> En gs-500E fra 98 jeg havde kig på skulle jeg give 3327 for med kasko
> osv.. ok.. den er 7 år gammel, men en del mere værd end de 14995 en trex
> koster.

   Måske siger statistikkerne at scooterfolket bare vælter det oftere...
ellers er der også det med GS500 er uden kåbe standard, hvor en scooter
er klistret ind i plast som smadre bare man kigger på det, og derved
blir der typisk lavet flere skader på dem via forsikringen.

> Hvis han regnede det ud for at trex'en var 7 år gammel var den STADIG
> næsten 2000 kr dyrere.. (det er vel og mærke i If forsikring hvor jeg
> har Bilforsikring, Indbo, 2 x ulykkes forsikring i forvejen)

   Sådan er det med MC forsikringer ??? mange 600cc maskiner er også dyre
end min 1200cc.

> Nå.. nu mister de mig nok.. hvad kan i anbefale.. Det er jo hverken
> drabelige racermaskiner eller noget jeg skal købe.. Blot en mc scooter
> og en touring maskine.

   Har du prøvet hos andre ? de priser er ikke nok til bare at opgive, du
skal nok forvente at opleve det samme hos andre forsikrings selskaber,
og at sige et er billigere end andre, det kan man ikke da det er
ekstremt afhængigt af alder, skader osv... så du skal bare ringe rundt
til hele bundtet og hente tilbud hjem :) måske få en ud og lave total
tilbud, måske du kan finde en med billigere forsikringer af de andre du
har, eller måske ender du med dem du har nu som det billigste.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Morten P

Dato : 27-07-05 14:18

Moller wrote:

> Morten P wrote:

Nej det kan jeg godt se.. Men de ville også have næsten 3000 for ansvar!..
Det er det samme som jeg skulle give for en GS500E med Kasko.

>    Man har IKKE kasko på en cykel nede i den pris, for du kan altid regne
> med at selvrisiko + 1 maks 2 års forsikring = totalprisen.

GS500'eren blev oplyst at den er med fuldkåbe.. Det havde ingen betydning
for prisen. Det er jo kun for at få mig et billigt (lovligt) køretøj.. Jeg
ahr kørt EU45 scooter hidtil, men det gør squ ondt i kørekortet at blive
stoppet med 80-85 stykker på sådan en fætter.

> [...]
> er klistret ind i plast som smadre bare man kigger på det, og derved
> blir der typisk lavet flere skader på dem via forsikringen.

Ja mange 600R modeller er da helt sikkert dyrere. .Men nu er det her jo en
touring model.. (+ en mc scooter som nok ikke ligefrem går ind under
racing kategorien

>    Sådan er det med MC forsikringer ??? mange 600cc maskiner er også dyre
> end min 1200cc.

Jeg har netop ikke prøvet hos andre endnu.. Derfor jeg skriver her om i
har nogle gode erfaringer med nogle selskaber.. Tips til hvem jeg skal
tage fat i.

Tak for svarene indtil nu

Mvh.
Morten Pannen

Fra : anders majland

Dato : 28-07-05 08:59

> Jeg har netop ikke prøvet hos andre endnu.. Derfor jeg skriver her om i
> har nogle gode erfaringer med nogle selskaber.. Tips til hvem jeg skal
> tage fat i.

GF er billige for maskiner på maks 175ccm - jeg giver 760,- i ansvar på en
150ccm aprilia (i et billigt postnummer)

/A

Fra : Pizzabager

Dato : 27-07-05 20:36

> Nå.. nu mister de mig nok.. hvad kan i anbefale.. Det er jo hverken
> drabelige racermaskiner eller noget jeg skal købe.. Blot en mc scooter og
> en touring maskine.

Prøv og spørg dem alle.. også total pris for alle forsikringer.. det er vidt
forskelligt hvad folk bliver tilbudt af priser for forsikringer, så den
eneste måde er nok og ringe rundt og spørge dem alle.. forsikrings marked er
ganske uoverskueligt.. kan undre mig de selv kan finde rundt i det..

Kasper

Fra : Morten P

Dato : 27-07-05 21:23

Pizzabager wrote:

Tak for svaret. .jeg prøver at ringe rundt i "junglen"

Mvh.
Morten