Træpilleovne: Hwam kontra Edil kamin
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-05 22:49

Hej Guppe!
Jeg har kik på 2 træpilleovne. Og høre lidt dumme rygter fra sælgerne fra
den ene om den anden.
De to jeg har kik på er :
Edil Kamin "Marea"
http://www.biovarme.dk/Marea_Tr%c3%a6pilleovn.asp
og
Hwam Elements
http://www.hwam.com/showpage.php?pageid=429

Den ene sælger fortæller mig at ved Hwams ovn, må man ikke flyde op før den
har forbrændt det hele, da den ellers vil tage falsk luft ind og blusse op
derved, og man kunne (streng under kunne) risikere at i oven ekspoderede ..
ser dette lyder lidt dramatisk og jeg tvilver meget på denne udtalese og
stiller derfor også spørgsmål ved det først, at den blusser op og bruger
mere når man fylder på den.

Den anden sælger siger om Edil kaminen at den ikke er så holdbare i længden
og at kvaliteten ikke er så god. Derudover skulle de have en tendens til´at
brænde en masse slagger sammen efter nogen tid som skulle være svært at
fjerne.

Bliver jeg bildt noget på ærmet fra begge sider, eller er der et lille gran
af sandhed i noget af det hele?

Håber i har nogen erfaring eller kan anbefale andre gode ovne.

M.V.H.

G&M

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 08-09-05 08:02

"M&G" <MichaelATodc.dk> wrote in message

> Håber i har nogen erfaring eller kan anbefale andre gode ovne.

Har du kigget på ovnene fra www.titanheating.dk ?

Br,
Morten

Fra : EJ

Dato : 08-09-05 16:02

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> "M&G" <MichaelATodc.dk> wrote in message

> Har du kigget på ovnene fra www.titanheating.dk ?
>
> Br,
> Morten

Jeg har en fra www.passat.dk - er købt for et par år siden - ved ikke om de
sælges mere???

venlig hilsen

E. Jensen

Fra : Harry Lund

Dato : 10-09-05 11:15

Jeg ville ønske, at jeg vidste noget om pilleovne ( da jeg selv overvejer en
sådan), men det du har hørt er efter min mening rent salgsgas. Den sælger
der rakker modparten ned på den måde ville jeg ikke lytte til.
Venligst Harry