halogenspots til indbygning i badeværelse
Fra : Peter Kirk

Dato : 06-09-05 20:58

Hej

vi bygger et nyt badeværelse, som har et lidt forsinket loft lavet af
vådrumsgips - og vi vil gerne have nogle indbyggede halogenspots.

Kan man bruge hvilke som helst indbygningsspots, eller er der nogle bestemte
typer man man skal bruge til et vådrum?

Jeg har også set at nogle halogenspots bruger en transformer, mens der er
nogle der tilsluttes direkte til 220V. Er der nogle særlige fordele eller
ulemper med de forskellige typer?

mvh
Peter

Fra : Carsten Keller

Dato : 07-09-05 07:30

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> nogle der tilsluttes direkte til 220V. Er der nogle særlige fordele eller

Hvis det er 220V skal der en installatør til. Dem med trafo må du installere
selv, forudsat du køber et samlet sæt. Husk at overholde afstanden mellem
spot og det oprindelige loft. Mener der skal være omkring 70 mm...

Keller

Fra : Peter Kirk

Dato : 07-09-05 07:47

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installere selv, forudsat du køber et samlet sæt. Husk at overholde
> afstanden mellem spot og det oprindelige loft. Mener der skal være omkring

OK, tak for svar. Vi har en elektriker på - men det er mening vi selv køber
sådanne nogle ting. Jeg er bare ikke sikker på om der skal specielle
halogenspots til et badeværelse.

Og jeg vil også gerne vide om der er nogle væsentlige forskelle mellem spots
som er direkte tilsluttet 220V og dem som går igennem en transformer. (Hvor
meget "lys" skal der være i et badeværelse som måle 2,5m x 3,2m egentlig?)

mvh
Peter

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-09-05 07:56

> OK, tak for svar. Vi har en elektriker på - men det er mening vi selv køber
> sådanne nogle ting. Jeg er bare ikke sikker på om der skal specielle
> halogenspots til et badeværelse.

Det står på spottet (pakningen) om det må bruges i vådrum - og hvor i
vådrum. Så jo du skal have nogle "specielle"

Mvh

Jesper