Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer Søges ....
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 23:56

Hej NG

Jeg overvejer at anskaffe mig et brugt Canon 300D, Og søger derfor folk som
kender dette kamera (Både plus´er og minus´er)

Har du et Canon 300D kamera eller har haft - Så vil jeg gerne høre din
mening om kameraet.

Hvad skal man være opmærksom når man køber brugt kamera af denne type/model
... ??
Er der ting man burde teste når man er hos sælger, evt, kigge efter/afrprøve
??

På forhånd tak og Mvh
Lui

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-05 09:06

<Lui> wrote:
> Har du et Canon 300D kamera eller har haft - Så vil jeg gerne høre din
> mening om kameraet.

Udemærket kamera, jeg har stadig mit liggende som reservekamerahus..
og de par gange jeg har brugt det istedet for 20D har det ikke været
alt for frygteligt.

> Hvad skal man være opmærksom når man køber brugt kamera af denne type/model
> .. ??

Hotpixels, altså pixels der altid er hvide.. mit har en 3-4 stykker,
skyd et enkelt foto ved fx. iso800 med et sek lukketid med dæksel
på, så burde de træde frem hvis man kigger på billedet i fuld
størrelse.
På mit 300D begyndte de at komme efter ca. 25000 skud.
(koncert- og motorsports-fotograferen tager sin told

Check sensoren for ridser, da den nok er blevet renset mere end en
gang på et brugt 300D.

Og ellers, kig naturligvis efter revner osv på selve huset.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-09-05 09:25

> [...]
> gang på et brugt 300D.
>
> Og ellers, kig naturligvis efter revner osv på selve huset.

Ridser tjekkes lidt på et billede, taget ved en lav brændvidde (så træder de
tydeligere frem) og på en blå himmel.

Mvh
Simon

Fra : Brian Lund

Dato : 09-09-05 11:31

> Hej NG
>
> Jeg overvejer at anskaffe mig et brugt Canon 300D, Og søger derfor folk
som
> kender dette kamera (Både plus´er og minus´er)

Minusser må være at det er sløvt til at starte op (power on til den er klar
til at tage billede) og at den er langsom til at lagre billeder på kortene,
samt til at previewe.
Og så mangler den mulighed for andre lysmålingsmetoder...

> Har du et Canon 300D kamera eller har haft - Så vil jeg gerne høre din
> mening om kameraet.

Nej, men jeg kender en der har et, derfra har jeg mine erfaringer, købte
selv et 350D og sammenligner derfor med dét :)

Brian

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-09-05 12:04

Hvis du er nybegynder med DSLR og ikke rigtigt ved, hvor meget du vil
investere er det et rigtigt godt begynderkamera. Hvis interessen holder, så
sælg den igen og køb hvad du så har fundet ud af det skal kunne og du vil
ikke tabe meget, da 300D er nede på den flade del af kurven nu mht.
værditab.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 23:24

> [...]
> sælg den igen og køb hvad du så har fundet ud af det skal kunne og du vil
> ikke tabe meget, da 300D er nede på den flade del af kurven nu mht.

Enig, det er et fint kamera, hvor du kan prøve teknikken af indtil du får
råd til noget bedre. Og jeg vil tro, at værditabet er begrænset indtil
350D's efterfølger kommer (formentlig ultimo 2006).

/Torben