Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et enkelt prøveskud fra et cykelløb
Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-09-05 22:39

Hej gruppe

Til medaljeløb for børn i Skanderborg Cykleklub kom denne unge mand lige
susende forbi.

http://www.skbc.dk/images/img_0846.jpg (beskåret)

http://www.skbc.dk/images/img_0846_full.jpg (original fil, ca 4MB)

Tips, tricks, ideer og kritik modtages gerne

Venligst

Henrik B

Fra : Jakob

Dato : 09-09-05 01:14

In article <4320af57$0$223$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
marrone@STOPSPAMsol.dk says...
> Hej gruppe
>
> Til medaljeløb for børn i Skanderborg Cykleklub kom denne unge mand lige
> susende forbi.

Det er noget uskarpt må jeg sige :0), jeg tror jeg ville beskære det
anderledes så der er luft foran ham istedet ala

http://www.bionaut.dk/gallery/index.php?id=76

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : HBJensen

Dato : 09-09-05 07:24

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det er noget uskarpt må jeg sige :0), jeg tror jeg ville beskære det
> anderledes så der er luft foran ham istedet ala

Hej Jakob

Haha, ja jeg er enig, det blev ret uskarpt. Jeg var lige nået hen til bakken
på min egen cykel da jeg så ham komme ræsende, så jeg nåede lige at smide
cyklen og hive kameraet op...Jeg mangler lige noget øvelse i at have en
rolig hånd uanset situationen.

Jeg kan godt lide din beskæring, jeg valgte den omvendt for at få bakken med
i billedet, men det fungerer faktisk fint i din version, tak for den

Henrik B

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-05 07:32

"HBJensen" <carbonman@sol.countrycode> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt lide din beskæring, jeg valgte den omvendt for at få bakken
> med i billedet, men det fungerer faktisk fint i din version, tak for den

Jeg tror jeg ville beskære det sådan her.
http://www.togbilleder.dk/web/img_0846_full_r1.jpg

MVH
Thomas H.

Fra : Jakob

Dato : 09-09-05 11:05

In article <43212c6e$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, condor-
9NOSPAM@mail.dk says...

> Jeg tror jeg ville beskære det sådan her.
> http://www.togbilleder.dk/web/img_0846_full_r1.jpg

Kan ikke li at han er midt i billedet, med det er godt set med vejens
forløb det vil jeg gi dig :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-05 11:16

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Kan ikke li at han er midt i billedet, med det er godt set med vejens
> forløb det vil jeg gi dig :0)

Nej, det er jeg enig med dig i, jeg syntes bare ikke han er 100% centreret..

MVH
Thomas H.

Fra : Jakob

Dato : 09-09-05 11:56

In article <432160e7$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, condor-
9NOSPAM@mail.dk says...
> "Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det er jeg enig med dig i, jeg syntes bare ikke han er 100% centreret..

Nej det er han ikke men tæt nok på til at det ligner en dårlig
centrering ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Max

Dato : 09-09-05 19:26

Hej

> Jeg tror jeg ville beskære det sådan her.
> http://www.togbilleder.dk/web/img_0846_full_r1.jpg

Jeg syntes at den rytter bare virker forstyrrende på billedet, havde det
været et langt felt ned gennem svinget var det måske bedre, men som
det er nu mener jeg billedet villle være bedre uden rytter. Jeg tror at
skal man tage rigtige gode billeder af cykelryttere, ja så skal man
ud og hænge bag på en motorcykel.

Mvh Max

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-09-05 12:08

> [...]
> på min egen cykel da jeg så ham komme ræsende, så jeg nåede lige at smide
> cyklen og hive kameraet op...Jeg mangler lige noget øvelse i at have en

Hvis du vil lave gode cykelbilleder, så må du gå mere seriøst til værks og
det er bedst ikke at deltage selv, men stå parat på et godt sted, som kan
give en vis dramatik og god baggrund.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Henrik Jensen

Dato : 09-09-05 13:16

> [...]
> det er bedst ikke at deltage selv, men stå parat på et godt sted, som kan

Hej Hans

Tak for tippet. Jeg deltog heller ikke selv, da det er medaljeløb for børn,
og så ungdommelig ser jeg vist ikke ud længere. Men for ikke at belaste
deres rute med flere biler end højst nødvendig valgte jeg at cykle ud til
udvalgte steder og tage billeder dérfra. Han kom så bare lige hurtigere til
bakken end jeg kunne, så det blev lidt hektisk.

Jeg synes steder er godt, pga. bakken og pga vejen der bugter sig bagved,
men vil da gerne høre andre gode fif.

Venligst

Henrik B

Fra : waal

Dato : 09-09-05 14:49

"Henrik Jensen" <marrone@STOPSPAMsol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bakken end jeg kunne, så det blev lidt hektisk.
>
> Jeg synes steder er godt, pga. bakken og pga vejen der bugter sig bagved,

Det er jo let at være bagklog, men havde du stået tættere på træet i venstre
side havde du haft mulighed for at fange ham i en mindre spids vikel lige
efter svinget, og måske på vej ud af svinget. Jeg ved udmærket hvor svært
det er med cykelløb men hvis det er en rute der bruges jævnligt så planlæg
et par steder du kan nå, og vær på plads i tide.

mvh
Michael

Fra : Henrik Jensen

Dato : 09-09-05 17:33

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er med cykelløb men hvis det er en rute der bruges jævnligt så planlæg
> et par steder du kan nå, og vær på plads i tide.

Hej Michael

Tak for tippet. Jeg valgte toppen af bakken da jeg formodede det ville være
dér at de bedste "udtryk" ville være. Men jeg kan godt se ideen med at
vinklen bliver knap så spids, den må jeg huske.

Huserer du ikke også i dk.sport.cykling?

Henrik B

Fra : waal

Dato : 09-09-05 19:30

> [...]
> vinklen bliver knap så spids, den må jeg huske.
>
> Huserer du ikke også i dk.sport.cykling?

Huserer og huserer, det er så meget sagt, men hvis du vil have mere "drama"
så skal han fylde mere. Som det er nu bliver resultatet en stillestående
sammeklemt cykel og knægtens anstrengelser får du ikke rigtigt frem. Havde
du fanget ham fra siden kunne en længere lukketid give lidt
bevægelsesuskarphed i hjulene og benene, måske kombineret med en panorering
for at give indtryk af fart.

Hvis du vil have lidt inspiration er flere af de digre værker der er udgivet
i forbindelse med TDF's 100 års jubilæum fyldt med fremragende billeder. Den
umenneskelige tortur der lyser ud af billederne er heldigvis en saga blot,
men derfor kan man godt blive inspireret rent billedmæssigt
mvh
Michael