Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skærmkalibrering - Hardware - LaCie Photon~
Fra : C. Stensgaard

Dato : 08-09-05 19:21

Hej i gruppen

spørger her, fordi der med garanti er nogen der kan anbefale en god
skærmkalibrator til en 20" LaCie Photon20Vision II

Hvad kan I anbefale - 2-3000,- max

--
Venlig hilsen

Claus Stensgaard

// der er en bindestreg for meget i adressen !

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-09-05 19:32

C. Stensgaard wrote:
> Hej i gruppen
>
> spørger her, fordi der med garanti er nogen der kan anbefale en god
> skærmkalibrator til en 20" LaCie Photon20Vision II
>
> Hvad kan I anbefale - 2-3000,- max

Colorspyder-2 gør et godt arbejde her i huset.

http://www.colorvision.com/
http://www.pantone.com/products/products.asp?idSubArea=0&idArea=2&showNav=31&idArticle=703

Jeg købte den i England

Bo //

Fra : C. Stensgaard

Dato : 08-09-05 19:59

Hvordan fungerer den i praksis - hvor lang tid tager det og hvor ofte bør
man kalibrere med den tingest

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-09-05 20:04

C. Stensgaard wrote:
> Hvordan fungerer den i praksis - hvor lang tid tager det og hvor ofte bør
> man kalibrere med den tingest

jeg kalibrerer ca 1 gang om måneden, og mens jeg laver kaffe ordner den
det. Det tager vel 5-10 minutter. Jeg anser ikke tiden for noget
problem, idet man kan foretage sig andet fornuftigt så længe. Rydde op,
tale i telefon, drikke kaffe, genere en kollega...

Man sætter sugekoppen på skærmen, ruller gardinerne for og starter
programmet.

Bo //

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-09-05 21:59

Bo Bjerre <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote:

> [...]
> tale i telefon, drikke kaffe, genere en kollega...
>
> Man sætter sugekoppen på skærmen, ruller gardinerne for og starter

Nu vil det nok være en kedelig ide med en sugekop på fladskærmen

Men Spyderen kan såvidt jeg husker også bruges til fladskærme. Eye-One
kan ihvertfald bruges til begge dele.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-09-05 22:38

René Frej Nielsen wrote:

> Nu vil det nok være en kedelig ide med en sugekop på fladskærmen
>
> Men Spyderen kan såvidt jeg husker også bruges til fladskærme. Eye-One
> kan ihvertfald bruges til begge dele.

Ja, Spyderne kan begge dele. Der er et IR filter med, til brug på
fladskærme, og det hindrer sugemærker...

Bo //

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-09-05 15:49

""René" Frej Nielsen" <spam@rfn.dk> skrev i en meddelelse
> Nu vil det nok være en kedelig ide med en sugekop på fladskærmen

[KLIP]
> --
> Mvh.
> René Frej Nielsen
+++++++++++++++++

Hvad sker der ved det? Kommer der mærker?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Jakob

Dato : 09-09-05 16:55

In article <4321a0c0$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, longhorn_1969
@hotmailNOMORESPAM.com says...

> Hvad sker der ved det? Kommer der mærker?

Det er da vist noget med at man ikke må røre/trykke på fladskærm da
dette skulle slide voldsomt på den. Hvordan ved jeg ikke men har læst
det i en manual på et tidspunkt.

Hvis der er glasskærm foran er det naturligvis ligegyldigt :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-09-05 19:08

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det i en manual på et tidspunkt.
>
> Hvis der er glasskærm foran er det naturligvis ligegyldigt :0)

++++++++++++++

Ok, så er det måske derfor der kommer nogle mørke plamager når jeg tørre min
af, men de forsvinder hurtigt igen.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-09-05 19:37

"J?rgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailnomorespam.com> wrote:

> [KLIP]

> Hvad sker der ved det? Kommer der m?rker?

Det kan du godt risikere ja. Man skal aldrig røre eller trykke på en
fladskærm.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-09-05 11:49

> Det kan du godt risikere ja. Man skal aldrig røre eller trykke på en
> fladskærm.
>
> --
> Mvh.
> René Frej Nielsen
+++++++++++++++++++

Hvordan får man tørret den af, hvis man ikke må røre, men det skader måske
ikke med en blød klud?

Fra : Jakob

Dato : 10-09-05 11:53

In article <4322ba35$0$164$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, longhorn_1969
@hotmailNOMORESPAM.com says...

> Hvordan får man tørret den af, hvis man ikke må røre, men det skader måske
> ikke med en blød klud?

Altså jeg tror humlen er at man bare skal undgå for megen berøring men
jeg må sige at jeg har ikke mere viden om det end hvad der fremgik af en
manual :0)

Men sætte en sugekop på det ville jeg godt nok aldrig gøre.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-09-05 13:55

> Hvordan f?r man t?rret den af, hvis man ikke m? r?re, men det skader m?ske
> ikke med en bl?d klud?

Det skader ikke nej. Med røre mente jeg med fingre eller andre ting.
Nogen har en tendens til fysisk at trykke på en skærm for vise hvad de
snakker om, men det er en skidt ide på en fladskærm.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-09-05 14:17

René Frej Nielsen wrote:

> Det skader ikke nej. Med røre mente jeg med fingre eller andre ting.
> Nogen har en tendens til fysisk at trykke på en skærm for vise hvad de
> snakker om, men det er en skidt ide på en fladskærm.

Jeg har tre skærme: een med et rigtigt billedrør, som jeg bruger til
fotoarbejde, og to som jeg benytter til CAD programmer. Jeg vasker dem
mindst en gang om ugen med almindeligt vinduespudsemiddel (det billige
"Clean" fra Bilka), og et rent blødt viskestykke. Det har de alle holdt
til i flere år. Jeg tror problemet ligger i, at nogen gerne vil sælge
specielle klude, og specielt renseskum gerne til tjene penge, og de skal
de da have lov til. Men det er ikke min skyld, hvis de overlever.

Bo //

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-09-05 19:54

C. Stensgaard <mik-mak@bluelemon.dk> wrote:

> sp?rger her, fordi der med garanti er nogen der kan anbefale en god
> sk?rmkalibrator til en 20" LaCie Photon20Vision II
>
> Hvad kan I anbefale - 2-3000,- max

Gretag-Macbeth Eye-One Display 2 er rigtig god, og softwaren er også
nem at gå til. Det er samme hardware som LaCie sælger under eget navn.

http://www.gretagmacbeth.com/index/products/products_color-mgmt-spec/products_cm-for-creatives/products_eye-one-display.htm

Den kan bl.a. købes her http://www.caslonshop.dk/ til 2000 kr. + moms.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : C.S

Dato : 18-09-05 09:07

Har købt en Monaco OPTIX xr PRO og håber den gør tricket.

Nogen der har erfaring med at kalibrere scannere via denne ?

CS