Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af s/h konvertering
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 06-09-05 18:56

Hej

Jeg er begyndt at lege lidt med s/h konvertering af digitale billeder,
og vil gerne have lidt kritik af det, og gerne nogle forslag til hvad
jeg mere kan forsøge (mine konverteringer foregår vh.a. channel mixer,
contrast og brightness og levels.)

I må også gerne skrive hvad i har af forslag til generelle forbedringer
i billederne (og helst ikke for meget af "talentløst knipseri, som
skulle være smides ud", men gerne hård KONSTRUKTIV kritik)...

Og så lige lidt links:

Første lille serie (blev taget da jeg skulel lave en serie om maleren,
disse billeder blev ikke brugt i den, men jeg kunne egentligt godt lige
dem, det svageste i serien er IMO porsteffen3)

http://www.fotographi.dk/porsteffensh2.htm
http://www.fotographi.dk/porsteffensh1.htm
http://www.fotographi.dk/porsteffensh3.htm

Serie nr. 2, taget i weekenden, mente selv at alt kromen ville være flot
i s/h, hvad synes I ?

http://www.fotographi.dk/modtina2.htm
http://www.fotographi.dk/modtina1.htm

På forhånd tak for forslag og kritik...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-09-05 21:20

On Tue, 06 Sep 2005 19:55:34 +0200, René Ernst Nielsen
<kontakt@fotographi.dk> wrote:

> [...]
>disse billeder blev ikke brugt i den, men jeg kunne egentligt godt lige
>dem, det svageste i serien er IMO porsteffen3)

IMO det bedste af dem alle. Det fungerer godt i s/h. Men man kan ikke
se, at det er en maler. Jeg ville gerne have set, hvad han er så
optaget af.

>http://www.fotographi.dk/porsteffensh1.htm

Jeg bryder mig ikke om lyset i baggrunden.

>http://www.fotographi.dk/porsteffensh3.htm

Jeg tror der er knald på farverne i maleriet, derfor tror jeg det er
bedre i farve. Jeg vil i hvert fald gerne se det.

>Serie nr. 2, taget i weekenden, mente selv at alt kromen ville være flot
> i s/h, hvad synes I ?
>
>http://www.fotographi.dk/modtina2.htm
>http://www.fotographi.dk/modtina1.htm

Jeg bryder mig ikke om modellens udtryk. Hun har et tomt blik, som om
hun keder sig. Men flot motorcykel.

Generelt er din s/h konvertering godt håndværk.