Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 70-300 mm f: 4,5-5,6 DO IS
Fra : Jan

Dato : 06-09-05 12:19

hejsa

er der nogen der kender dette optik fra canon
Canon EF 70-300 mm f: 4,5-5,6 DO IS

hvad skulle fordelen være ved den DO betegnelse
har nogen prøvet den

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-09-05 15:08

"Jan" <jdd@skivets.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> hvad skulle fordelen være ved den DO betegnelse

Det kan laves fysisk mere kompakt.

> har nogen prøvet den

Ja, det har jeg.
Søg eventuelt på google efter hvad jeg har skrevet om den i denne gruppe.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 06-09-05 17:17

Når man zoomer kommer der så en lang rør ud af optik huset, det ser det ud
til ud fra de billeder jeg har set. optikken er også noget tykkere end
filter gevindet.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-09-05 18:17

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> wrote in message
> Når man zoomer kommer der så en lang rør ud af optik huset, det ser det ud
> til ud fra de billeder jeg har set.

Ja. Og det har tendens til at folde sig ud (med en lille slaglyd) når man
bærer kameraet over skulderen.
Derfor er der en mekanisk lås så det ikke sker.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : condrup.net

Dato : 06-09-05 16:41

"Jan" <jdd@skivets.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> er der nogen der kender dette optik fra canon
> Canon EF 70-300 mm f: 4,5-5,6 DO IS
>
> hvad skulle fordelen være ved den DO betegnelse
> har nogen prøvet den

Du kan evt. kigge her, hvad andre mener:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=218&sort=7&cat=27&page=2

Her kan du læse om DO teknologien.
http://www.canon.com/technology/p_tech/05.html

Med venlig hilsen

Ole Condrup
Condrup Photography ::: www.condrup.net

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 18:47

> [...]
>
> er der nogen der kender dette optik fra canon
> Canon EF 70-300 mm f: 4,5-5,6 DO IS
>
> hvad skulle fordelen være ved den DO betegnelse

Tror jeg læste et review (www.dpreview.com måske) hvor forfatteren ikke var
100% tilfreds med noget halo effekt pga. den nye teknologi + en (for) høj
pris; men derudover er der vist i store træk kun fordele. Lav vægt, kompakt
størrelse og gode billeder - en god, men dyr rejsebuddy tror jeg. Den kan
fås til lige knap 9k i DK. Nogen der har fundet den billigere (i EU)?

/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 18:55
Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-09-05 18:19

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote in message

[8<8<8<]
> Tror jeg læste et review (www.dpreview.com måske) hvor forfatteren ikke
> var 100% tilfreds med noget halo effekt pga. den nye teknologi

Det så jeg ikke noget af.
Men det er sikkert rigtigt at det kan forekomme.

Venlig hilsen

Mogens Hansen