Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Capture / andre programmer?
Fra : Bo Hellum

Dato : 06-09-05 07:38

Hej alle

Jeg må være spejlblank, for jeg har altid brugt Picture Projekt og Photoshop
CS til mine billeder fra Nikon D70s. Forleden installerede jeg så en trial
af Nikon Capture og det ser mig noget mere avanceret ud.

Mit spørgsmål er, får jeg en masse mere ud af at købe Nikon Capture eller er
det ok at bruge ovennævnte? Jeg tager alle billederne i RAW.

Bo

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-09-05 08:11

Bo Hellum wrote:

> [...]
> Mit spørgsmål er, får jeg en masse mere ud af at købe Nikon Capture
> eller er det ok at bruge ovennævnte? Jeg tager alle billederne i RAW.

Prøv at læse tilbage i gruppen. Spørgsmålet har været vendt rigtigt mange
gange.

Personligt synes jeg at Capture4 er bedre end PS - der er en enkelt, der
vistnok hævder at man kan opnå det sammen i PS, men vedkommende tør ikke
tage handsken op i en konkret udfordring.
Men du kan nok ikke helt erstatte PS med Capture4 - du mangler en masse
funktioner (kloning, smarte afmaskningsfunktioner, bunker af filtre osv.).
Og så er Capture4 - selvom den er forbedret - ikke verdens hurtigste
program.
Men som RAWkonverter til NEF synes jeg at Capture4 er den bedste, jeg har
prøvet, når man ser på billedkvaliteten alene.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bo Hellum

Dato : 06-09-05 08:24

> Men som RAWkonverter til NEF synes jeg at Capture4 er den bedste, jeg har
> prøvet, når man ser på billedkvaliteten alene.

Takker for dit svar, jeg må i konens opsparing endnu engang, hehe.
Bo

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-09-05 08:39

> [...]
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 5/9/2005) knipserier kan findes på

Mange af de funktioner du skriver mangler i NC 4 kan efterinstalleres ved
tilkøb fra
http://www.nikmultimedia.com/ som har specielle systemer til netop NC 4,
hvor jeg kan anbefale både filtre og sharpener, som jeg selv har i PRO
versionen

Hvis yderligere NC4 opgraderes til 4.31 vil du opleve den arbejder
hurtigere, da den udnytter ram meget bedre.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-09-05 10:36

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:

> [...]
> http://www.nikmultimedia.com/ som har specielle systemer til netop NC
> 4, hvor jeg kan anbefale både filtre og sharpener, som jeg selv har i

Men to centrale mangler afbødes svjks ikke: Klonstemplet og muligheden for
trinløs rotation (horisontopretning). Men ellers ser det rigtigt spændende
ud, og jeg vil nok prøve demoerne.

> Hvis yderligere NC4 opgraderes til 4.31 vil du opleve den arbejder
> hurtigere, da den udnytter ram meget bedre.

Helt enig - men det er stadigvæk ikke verdens hurtigste program.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-09-05 11:00

> [...]
> ud, og jeg vil nok prøve demoerne.

> Helt enig - men det er stadigvæk ikke verdens hurtigste program.

"klonstemplet" har jeg ikke bemærket nogen steder i det foto, hvor jeg har
brugt den registrerede udgave af PRO 2.0

Hvad mener du med "klonstemplet" ?

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-09-05 11:02

>Men ellers ser det rigtigt spændende ud, og jeg vil nok prøve demoerne.
> Helt enig - men det er stadigvæk ikke verdens hurtigste program.
>
> vh
> jan

Hvis du sender mig en mail, vil jeg gerne sende dig brugervejledningen

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : HKJ

Dato : 06-09-05 17:51

Jan Bøgh wrote:
> Men to centrale mangler afbødes svjks ikke: Klonstemplet og muligheden for
> trinløs rotation (horisontopretning). Men ellers ser det rigtigt spændende
> ud, og jeg vil nok prøve demoerne.

Mener du at Nikon Capture mangler horisontopretning?

Prøv at vælge Image/Rotate/Straighten, den er faktisk ret god at bruge.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-09-05 18:30

HKJ wrote:

> Prøv at vælge Image/Rotate/Straighten, den er faktisk ret god at
> bruge.

Er det nu man giver sig selv et dummeslag?
Takker

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas

Dato : 06-09-05 18:53

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message
> Jan Bøgh wrote:

> Mener du at Nikon Capture mangler horisontopretning?
>
> Prøv at vælge Image/Rotate/Straighten, den er faktisk ret god at bruge.

Helt enig... det er mig en gåde, at Adobe endnu ikke har kopieret den
funktion.

Thomas
www.tschmidt.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 06-09-05 19:56

Thomas <sasas@wewe.uk> wrote:

> "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> Helt enig... det er mig en gåde, at Adobe endnu ikke har kopieret den
> [...]

Markér den linie der skal være vandret med Measure Tool(I)
Vælg Image > Rotate Canvas > Arbitrary...
Tryk OK.

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Thomas

Dato : 06-09-05 20:00

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.nikmultimedia.com/ som har specielle systemer til netop NC 4,
> hvor jeg kan anbefale både filtre og sharpener, som jeg selv har i PRO

Kan deres produkter integreres i NC4 eller hvordan fungerer de?

Jeg syntes ikke umiddelbart, at NC4 fremgår af deres hjemmeside eller
manualer.

Thomas

Fra : NikonPro.dk

Dato : 06-09-05 20:50

"Thomas" <sasas@wewe.uk> skrev i en meddelelse

> Kan deres produkter integreres i NC4 eller hvordan fungerer de?
>
> Jeg syntes ikke umiddelbart, at NC4 fremgår af deres hjemmeside eller
> manualer.
>
> Thomas

Ja, de er fuldt integrerede.

Send mig en mail og jeg skal sende dig brugervejledning

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Mot

Dato : 07-09-05 16:29

konvertere der findes.

http://www.pixmantec.com

http://kortlink.dk/pixmantec/224r

--
Tom K.

Fra : Jakob

Dato : 07-09-05 17:46

In article <444aa$431f06fb$3e3d87dd$10201@news.arrownet.dk>, x@x says...
> konvertere der findes.

Øhhhhhhhh

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mot

Dato : 09-09-05 18:59

> Øhhhhhhhh
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob

Enig Jakob?

--
Tom

Fra : Jakob

Dato : 09-09-05 20:38

In article <a5317$4321cd58$3e3d87dd$6152@news.arrownet.dk>, x@x says...

> Enig Jakob?

Det var mig det sov, så tag dig ikke af mit indlæg. Jeg så dit indlæg
men af en eller anden grund opfattede jeg det som en start på en ny tråd
og kunne derfor ikke lige se hvad den skulle betyde.

Min fejl :0)

--
Venlig hilsen

Jakob