Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bliver film købt over internettet bestråle~
Fra : AH

Dato : 05-09-05 21:14

Jeg har nu fundet nogle hjemmesider, hvor man kan købe dias-film billigere
end i Danmark. Men når nu filmene sendes til Danmark, bliver de så
gennemlyst, så de tager skade? Jeg er klar over at de fleste
gennemlysningsapparater til håndbagage ikke skader film under 800 ASA, men
måske er bestrålingen større når det drejer sig om fragt varer.

Er der nogen der har erfaring eller kendskab til om film bestråles
/gennemlyses ved handel via et andet land?

/HRJ

Fra : Søren Blom

Dato : 05-09-05 22:11

"AH" <keep-this.delete-this@mail.dk> skrev
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring eller kendskab til om film bestråles
> /gennemlyses ved handel via et andet land?

Ueksponeret film tager ikke skade af at komme igennem et gemmenlysning
apperat, har haft 1000 vis af film med ude at flyve og igennem tolden uden
at det nogensinde har ødelagt en eneste.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk