Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der gider poste billeder fra en nikk~
Fra : Jakob

Dato : 05-09-05 17:08

Da jeg er 80 % overbevist om at det bliver nikon d50 jeg skal investere
i vil jeg lige høre om nogen gider poste billeder taget med ovennævnte
zoom, som jo skulle være ok til prisen.

Jeg har været på photosig men dem jeg kan finde der er ret dårlige og
mange ser desuden ud til at være papirbilleder scannet ind og det giver
jo ikke optimalt informationer.

Jeg har tidligere fået 2 billeder her i gruppen men vil gerne se lidt
flere

Så hvis du har ovenstående i kombination med det dslr ville det være
kanon med lidt eksempler.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-09-05 18:31

Jakob wrote:
> [...]
> flere
>
> Så hvis du har ovenstående i kombination med det dslr ville det være

Okidok!

først så:
http://jan.boegh.net/Album/Leg_og_aktivitet/slides/_DSC3370_49erfan.html
og derefter en stribe, jeg lige havde for hånden og har smidt gennem
Capture4 med kameraindstilninger, resize og jpg-konvertering i kvalitet
'Good'. Og så er der lidt kurver - men det er ikka afgørende for vurdering
objektivets kvaliteter:
http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/index.html

Jeg kom til at forære min søn objektivet til fordel for en 80-200/2.8, og
har egentligt fortrudt det. 80-200 er en tung satan at slæbe med på rejser,
så det er faktisk min overvejelse at anskaffe en igen. Den er let, handy og
leverer IMO en glimrende kvalitet pris og størrelse taget i betragtning.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 05-09-05 20:56

In article <431c8101$0$73111$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> [...]
> leverer IMO en glimrende kvalitet pris og størrelse taget i betragtning.

Rigtig mange tak Jan, fedt at du gad de er meget bedre end de andre jeg
har kunnet finde og bekræfter mig i at det kunne være en start for mig
:0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik

Dato : 05-09-05 22:48

Hej
Jeg køte et for en uge siden, hos Foto-C, for1500,-. Men det var ikke d
versionen. hos fotohandleren på Gammel/Nytorv har han denne og den gamle f:4
version. Her kan du evt prøve dem. Men han forlanger en formue for dem. Du
kan prøve på ebay, her er prisen en helt anden.
Hilsen
Henrik

Fra : Jakob

Dato : 05-09-05 22:52

In article <431cbd31$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
henrikhhansenFJERN@mail.dk says...
> Hej
> Jeg køte et for en uge siden, hos Foto-C, for1500,-. Men det var ikke d
> versionen.

D versionen er det godt eller skidt ?? :0)

> version. Her kan du evt prøve dem. Men han forlanger en formue for dem.

Ja så ryger ideen, og så er nyere modeller måske et bedre køb.

> kan prøve på ebay, her er prisen en helt anden.

Det var nemlig det der var planen :0), tak for dine inputs.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik

Dato : 06-09-05 00:11

Hej
Så vidt jeg har kunnet finde ud af er forskellen, at D versionen?s autofokus
højere gearet, således at den fokuserer hurtigere. Men versionen er sjælden.
Til gengæld ved jeg at Foto-C har haft to af disse inden for den seneste 1?
mdr.

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 08:23

In article <431cd081$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> [...]
> Til gengæld ved jeg at Foto-C har haft to af disse inden for den seneste 1?

OK tak skal du have.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-09-05 23:01

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
>
> Rigtig mange tak Jan, fedt at du gad de er meget bedre end de andre jeg
> har kunnet finde og bekræfter mig i at det kunne være en start for mig

Ja helt klart, jeg bytede min egen ud med en 70-200 f/2.8 og det har jeg
ikke fortrudt, men den er noget tungere den nye 70-210'eren er et
ultrgodt objektiv til prisen og jeg ved det har være brugt af profossionelle
i en årgang, indtil de større objektiver kom frem. Nu er mine forældre de
lykkelige ejere af mit gamle næste opslidte 70-210 objektiv, som stadig
fungerer upåklageligt, dog er hiv-og-skub mekanismen ved at være så slidt at
den selv falder ud hvis man har den ude over 100 mm og den falder selv
tilbage på omkring de 100 hvis man peger den opad, men så hut jeg visker har
det også snart 15 år på bagen hvor de 12 af årene har været pro brug, det
har desuden aldrig været til reperation

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 08:22

In article <431cc045$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, newz@siho.dk
says...

> fungerer upåklageligt, dog er hiv-og-skub mekanismen ved at være så slidt at
> den selv falder ud hvis man har den ude over 100 mm og den falder selv

Ja det har jeg set er noget af det man skal checke ved brugt køb.
Hvordan er det foriøvrigt med det her hiv og skub, er det bare for
irreterende i brug eller ok ?

Kommer man ikke nemt til at ændre ved fokus når man ændrer brændvidde,
det er vel samme ring til begge funktioner ikke ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-09-05 10:51

Jakob wrote:

> Ja det har jeg set er noget af det man skal checke ved brugt køb.
> Hvordan er det foriøvrigt med det her hiv og skub, er det bare for
> irreterende i brug eller ok ?

For mig - intet problem. Men jeg har nu også siden jeg fik mit første
zoomobjektiv fundet push-pullobjektiver ganske handy. Men de fleste mener
vist at 2 ringe er bedre.
Læs i øvrigt en glimrende artikel opm objektivet her:
http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm

> Kommer man ikke nemt til at ændre ved fokus når man ændrer brændvidde,

Nej, IMO

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 14:17

In article <431d66cb$0$73103$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> For mig - intet problem.

OK.

> Læs i øvrigt en glimrende artikel opm objektivet her:
> http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm

Ja jeg har læst det og blev derved opmærsom på den. Har dog svært ved at
tro at den skulle være SÅ god, og det er i det hele taget mit problem
med Ken at der ingen dokumentation er i form af billeder, men dem har du
jo leveret :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-09-05 14:59

Jakob wrote:

> Ja jeg har læst det og blev derved opmærsom på den. Har dog svært ved
> at tro at den skulle være SÅ god

Du glemte: til prisen og størrelsen. Og det er en meget afgørende
tilføjelse. Og husk at du på eBay burde kunne få den til godt 100 EUR. Byd
konsekvent f. 110 EUR på dem, du ser og hold blot tungen lige i munden
selvom du bliver overbudt nogle gange. Det skal nok komme.
I øvrigt er der pt. et andet interessant objektiv af nogenlunde samme type:
http://cgi.ebay.de/Nikon-AF-Nikkor-70-210-mm-1-4_W0QQitemZ7542959649QQcategoryZ80389QQrdZ1QQcmdZViewItem
nemlig en Nikkon AF 70-210/4.0 med en fast blænde i hele zoomområdet.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-09-05 16:34

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
> nemlig en Nikkon AF 70-210/4.0 med en fast blænde i hele zoomområdet.

Det er med fast blænde, og efter sigende en del tungere end det omtalte.

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 17:24

In article <431da0ca$0$73043$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> Du glemte: til prisen og størrelsen. Og det er en meget afgørende
> tilføjelse. Og husk at du på eBay burde kunne få den til godt 100 EUR. Byd
> konsekvent f. 110 EUR på dem, du ser og hold blot tungen lige i munden

Du har ret, men de er vist steget lidt i pris nok pga. kens
anprisninger. Men jeg kigger og slår til hvis der melder sig en i det
prisniveau.

Tak for hjælpen :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-09-05 16:30

> [...]
>
> Kommer man ikke nemt til at ændre ved fokus når man ændrer brændvidde,
> det er vel samme ring til begge funktioner ikke ?

Det er faktisk rigtig lækkert at bruge, det er en ultrahurtig zoommetode,
man kommer fra 70-210 på næsten ingentid. Man hiver og skubber i en stor
ring som er fikseret fast, så er der en fokusring for enden som man kan
dreje på, så den behøves man slet ikke at ramme.

Der altså to ringe en fikseret til hiv-og-skub og en til at dreje på til
fokus.

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 06-09-05 17:25

In article <431db620$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, newz@siho.dk
says...

> Det er faktisk rigtig lækkert at bruge, det er en ultrahurtig zoommetode,
> man kommer fra 70-210 på næsten ingentid. Man hiver og skubber i en stor

OK tak skal du have simon.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik

Dato : 06-09-05 22:33

Der er en 70-210 til salg i Den Blå Avis. 1500.-.