Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye Knipserier
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-09-05 08:46

Jeg har smidt en stak nye knipserier på flg. URL
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_35_1of5.html

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-09-05 08:52

> Jeg har smidt en stak nye knipserier på flg. URL
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_35_1of5.html

Da jeg er en af dem der giver dig reel kritik, får jeg blot:

"Forbidden
You don't have permission to access /new_photos/preview-week_35_1of5.html on
this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an
ErrorDocument to handle the request.

Apache/1.3.33 Server at niels.local Port 80"

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Carl Hansen

Dato : 05-09-05 10:38

Tillykke.

Det er lykkedes for dig at lave en serie billeder, hvor langt de fleste er
totalt uinteressante.
Især dine kompositioner er helt håbløse.
Du har en usædvanlig dårlig evne til at sætte alting lige i midten billedet,
hvilket givet en håbløs komposition. Alle billeder er også taget i samme
perspektiv. Mange gange ville det være en fordel, hvis du gik lidt ned i knæ
eller bøjede ryggen. (fx. tegner på strøget)

Sorterer du overhoved i dine billeder ?

Når jeg tager billeder, har jeg flere ´filtre´ jeg bruger til at frasortere
billeder efter.
Når jeg er på tur, fravælger jeg første gang. Mange gange er jeg lige ved at
tage et billede, men lader være, fordi jeg allerede dér kan se, at billedet
ikke bliver godt/interessant.
Næste filter er hjemme foran pc´en. Her laver jeg en grovsortering, hvor der
ryger mange billeder ud, fordi de ikke er gode.
De få billeder der nu er sluppet igennem, bliver nu redigeret, beskåret mv.
og jeg ender så med en håndfuld billeder, jeg er tilfredse med.

Jeg forstår ikke, hvad du vil med alle disse billeder. 10 dårlige billeder
bliver jo ikke vekslet til 1 godt !
Du har her i gruppen ofte været efter andre og deres brug af fx
Delete-knappen. Hvis du selv bare brugte et minimum af den kritiske sans,
som du efterlyser på andres billeder, på dine egne, kunne du indskrænke dit
online arkiv fra at være skandinaviens største til at være skandinaviens
mindste. - og det ville klæ dig !

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-09-05 12:16

> [...]
> dit online arkiv fra at være skandinaviens største til at være
> skandinaviens mindste. - og det ville klæ dig !

Skandinaviens næststørste Jeg er rimelig sikker på Niels ikke ejer
Scanpix

Mvh
Simon

Fra : Andreas M.

Dato : 05-09-05 12:31

Simon Nielsen wrote:
> Skandinaviens næststørste Jeg er rimelig sikker på Niels ikke ejer
> Scanpix

Eller polfoto, men nu skriver Niels også selv "Photo-Gallery.dk er
Skandinaviens største personlige on-line billedarkiv." på forsiden af
hans side, jeg tvivler på man kan kalde scanpix, polfoto og lignende for
personlige.

--
Andreas M.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-09-05 14:43

"Andreas M." <andfreewareNOSPAM@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Skandinaviens største personlige on-line billedarkiv." på forsiden af hans
> side, jeg tvivler på man kan kalde scanpix, polfoto og lignende for

hehe ja ok, jeg kan bare huske dengang han pralede med at være skandinaviens
største foto arkiv

Mvh
Simon

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-09-05 11:18

> Jeg har smidt en stak nye knipserier på flg. URL
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_35_1of5.html

Hmm, der er et par gode postkort imellem, og alt er velbelyst osv., men jeg
synes ikke rigtigt, at du rigtigt har haft held i sprøjten denne gang på din
tur til Odense.
Ikke din bedste serie!

Det bedste er IMHO det første billede af det gamle vindue, men jeg synes der
mangler et ellere andet i det billede.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-05 11:59

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Jeg har smidt en stak nye knipserier på flg. URL
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_35_1of5.html

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_oldsmobile-18.html

Udemærket, selv om det dog virker lovligt klemt i siderne.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_duer-42.html

Det synes jeg er ret ok.. :)

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_byhus_odense-10.html

Skyggen er utroligt forstyrrende.. kunne du ikke have valgt et bedre
tidspunkt?

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_byhus_odense-05.html

Udemærket komposition, men igen forstyrrer skyggen imho.

Resten synes jeg ikke siger mig noget, knipserier, og enkelte er direkte
dårlige.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : munk

Dato : 05-09-05 13:28

Helt ærligt, hr.Ebbesen, når du nu selv meget rigtigt betegner billederne
som knipserier, hvad er så ideen med at få vi andre til at knytte en
kommentar til disse? Jeg er enig i Hans Jørgensen vurdering af billederne -
der er nogle ganske få, der måske med lidt god vilje kunne betegnes som
talentfulde knipserier, men så er alt positivt også sagt. Jeg har fulgt med
i denne gruppe et godt stykke tid nu, og havde forventet mig mere af en
mand, der er meget skånselsløs i sin kritik af andres billeder (og ofte med
rette...), og hvad får man så præsenteret? Jeg synes det ville være meget
mere interessant, om du kunne præsentere nogle af dine bedste skud, billeder
der hæver sig over det middelmådige, billeder med en snert af fantasi or
whatever - har ikke kunne finde nogle inde på dit galleri.... - hvor gemmer
du godbidderne?

munk
www.grafiks.dk

Fra : AON

Dato : 05-09-05 15:49

Jep, det med pigerne ved søjlen er godt, resten er noget man tager frem og
viser hvor man lige har været på tur til uden at der er noget specielt
fotomæssigt !

aon

Fra : Erling Hansen

Dato : 05-09-05 19:11

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg har smidt en stak nye knipserier på flg. URL
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_35_1of5.html
>

> Med venlig hilsen
> Niels Riis Ebbesen

Knipserierne viser, at du er i stand til at stille skarpt og eksponere
rigtigt (eller er det dit kamera?). De af billederne, som er lidt
interessante at se på, er det fordi de viser, at nogle dygtige folk har
udført et stykke smukt, flot, osv arbejde, som du så er i stand til at
'knipse'. Men billederne har jo èn fordel: Du risikerer ikke at blive
genkendt på din stil, som de store fotografer gør.
Mvh
Erling

Fra : Hanne V. F.

Dato : 05-09-05 19:11

> Jeg har smidt en stak nye knipserier på flg. URL
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_35_1of5.html
>

> Med venlig hilsen
> Niels Riis Ebbesen

smukt syn som altid...
Mvh Hanne VF

Fra : Petter Ettrup

Dato : 05-09-05 19:17

Hej Niels!

Som altid teknisk veludførte - men man savner lidt interessante motiver.
Eller i hvert fald lidt sværere motiver. Bevægelser, sær belysning,
koncerter, sport - hvad som helst med bevægelse. Billeder er - som du selv
så fint plejer at sige det - komplet ligegyldige. De er flotte - bevares -
men ligegyldige. De forestiller eller beskriver intet...

Prøv nogle lidt mere vovede og interessante motiver....

Mvh Petter

Fra : Henri Gath

Dato : 05-09-05 22:51

> Jeg har smidt en stak nye knipserier på flg. URL
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_35_1of5.html

sikke en gang amatørlort-.......

Fra : langgaard@klarupnet.~

Dato : 07-09-05 19:47

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Jeg har smidt en stak nye knipserier på flg. URL
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_35_1of5.html

Hej Nils.

Jeg har kikket på et par af dine billeder, jeg ser at du ikke mere
ønsker at få dine billeder kommenteret, hvorfor?

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/image/_baggaard-27.html
Jeg forstår ikke at du tog billedet, du kunne jo se i søgeren at der
er en
alt for stor og kedelig forgrund, og kompositionen er meget dårlig,
der
mangler farve og kontrast.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_bezin_priser-46.html
Nu du har valgt at lave billedet statisk, hvorfor fjerner du så ikke
de
sidste rester af uvedkommende lys (fx. til venstre for skallen). Jeg
ville
nok havde valgt et tidligere tidspunkt til optagelsen, således at
standeren
blev synlig, altså en kombination af kunst og dagslys, det kunne nok
gøre
billedet spændende.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_byhus_odense-04.html
Meget dårlig komposition, et halv færdigt billede, hvad med
højformat, så
den smukke dør kunne komme mere med, måske ned til håndtaget.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_dansetrup-96.html
Kun 1 ud af 11 modeller er engagerede, alt for stor og forstyrrende
dybdeskarphed, den tydelige baggrund dræber billedet, flad kontrast og

farve.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_duer-42.html
Billedet fungerer ikke, denne type billeder skal være 112% i orden for
at
være værd at se på. Duen der er halvt ude af billedet ødelægger
det hele, og
der mangler luft og lethed i himlen, slet det.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_facade-24.html
Perspektivet er en katastrofe, dårligt PS arbejde. Kedeligt i
farverne.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_flintholm_station-60.html
Godt og spændende billede, gik kameraet af på vej ned i tasken?

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_fritidsfiskere-47.html
God komposition, men farverne i den gule jakke er brændt ud.

Jeg sidder lige og tænker på hvorfor du annoncerer dine billeder her
i gruppen, da jeg ikke endnu har hørt dig komme med en tilbagemelding
på nogle af de kommentarer du har fået.

Det er jo spild af tid.

--
Leif Langgaard