Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Organisering af billeder?
Fra : Henrik Juul

Dato : 05-09-05 07:31

Jeg har ca. 4.000 billeder liggende i det samme katalog. Billederne er
taget med et Canon G2 og nu vil jeg gerne have dem organiseret ligesom
Canons CameraWindow gør, når jeg downloader fra mit nye 350D i
følgende subfolders;
[shooting year]\[shooting month]\[shooting day]\

Kan man få CameraWindow til at gøre dette på allerede på HD'en
eksisterende billeder eller findes der et andet program, som kan?

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 09:08

> [shooting year]\[shooting month]\[shooting day]\
>
> Kan man få CameraWindow til at gøre dette på allerede på HD'en
> eksisterende billeder eller findes der et andet program, som kan?

Downloader Pro kan klare dette, du kan hente en trialversion på
http://www.breezesys.com/products.htm.
Studer "Preferences" under filmenuen.

Mvh Sven

Fra : emj

Dato : 05-09-05 09:48

Henrik Juul <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev:

>Kan man få CameraWindow til at gøre dette på allerede på HD'en
>eksisterende billeder eller findes der et andet program, som kan?

Jeg kan anbefale Adobe Potoshop Elements 3, som også indeholder Adobe
Photoshop Organisizer
Så har du alt, hvad du skal bruge til billedbehandling og organisering
og katalogisering af billederne.
Det betyder intet, at du har billederne i samme mappe nu.
Du kan endda få Adobe Photoshop Organisizer til at skrive keywords ind
i EXIF på dine billeder og det er da smart.

Hilsen emj