Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 vs 350D
Fra : Yildizhan

Dato : 04-09-05 23:51

Mange brugere af D70 mener at den underbelyser billederne konstant. Især
når man tager billeder indendørs med den indbyggede blitz.

Men hvordan er det egentlig med Canon 350D ??
Skal man også arbejde videre med billedet for at opnå et bedre billede ??

På forhånd tak

Fra : Søren Andersen

Dato : 05-09-05 00:39

> [...]
>
> Men hvordan er det egentlig med Canon 350D ??
> Skal man også arbejde videre med billedet for at opnå et bedre billede ??

Skal ikke gøre mig klog på D70 i den sammenhæng , men du kan sagtens få gode
billeder direkte fra kameraet med 350D. Selv bruger jeg dog raw og
efterbehandler på computeren for at få det bedste resultat.

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-09-05 05:50

Yildizhan skrev:
> [...]
>
> Men hvordan er det egentlig med Canon 350D ??
> Skal man også arbejde videre med billedet for at opnå et bedre billede ??

Dette har du spurgt om 3-4 gange før og har fået al den hjælp til, du
kan ønske.
Læs manualen - det er 8 mdr. siden du sprugte først (og fik svar) så det
må du have haft tid til

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-09-05 12:14

"Yildizhan" <yildizhan@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvordan er det egentlig med Canon 350D ??
> Skal man også arbejde videre med billedet for at opnå et bedre billede ??

Lad os lige slå det fast!
Kameraeat underexponerer ike, Fotograften gør!
På alle DSLR er der mulighed for at korrigere optagelsen med +/- EV i enten
1/3 blændetrin eller i halve trin.

Selv hvis du skyder på Program (og så har du valgt et forkert kamera) kan du
korrigere med EV-knappen.

Generelt er der enighed om at Nikon D70 skyder en 1/3 lavere end Canon 350D
eller omvendt. Endnu er der ingen, der har kundgjort, hvilken af de to,
omend nogen af dem, eksponerer korrekt i forhold til ISOstandarden.

Det er i realiteten også ligegyldigt, da du alligevel skal korrigere i EV.
Lysmålinger kan nemlig ikke tage højde for alt.

Hvis du udelukkende er interesseret i at kigge på billeder direkte ud af
kameraet uden efterbehandling overhovedet, så køb et billigere Digicam. Et
DSLR vil bare komme til at samle støv hos dig.
Et DSLR er en hobbyting, noget man går i detaljen med.
Så hvis det bare er snapshots du vil tage af rejser, venner og familie osv,
er du bedre tjent med et digicam af go kvalitet.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Kim S

Dato : 05-09-05 16:01

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du udelukkende er interesseret i at kigge på billeder direkte ud af
> kameraet uden efterbehandling overhovedet, så køb et billigere Digicam. Et
> DSLR vil bare komme til at samle støv hos dig.

Nahh, Jesper....Den holder ikke helt.
Jeg har valgt et DSLR af den simple årsag, at det er det eneste
som er hurtigt nok i autofocus og lysmåling. De andre er der
for stor forsinkelse fra du trykker på knappen, til billedet tages.
Har kigget på en del andre, men valgte et 350D primært af den årsag.

Mvh, Kim