Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Høsten 2005
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 21:59

Her er der et lille slideshow med 23 billeder af sensommeren i mit nabolag
(Vestsjælland).

Slideshowet er inspireret af det som Bo Jørgensen bruger i ´sommerfugle´ -
så de af jer der ikke kan fordrage denne måde at se billeder på er hermed
advaret

http://www.cliffhanger.dk/sensommer/

Med venlig hilsen

Palle Johansen

Fra : Morten Mortensen

Dato : 03-09-05 01:00

"Palle Johansen" <invalid> wrote in message
> [...]
>
> Slideshowet er inspireret af det som Bo Jørgensen bruger i
> ommerfugle´ - så de af jer der ikke kan fordrage denne måde at se

Hej Palle

Det er du sluppen knap så godt fra og om ved som Bo, ikke fordi der ikke er
nogle af billederne der er gode men fordi jeg mangler "hele historien" fra
de køre med de store mejtærskere, over traktorene der køre ved siden af og
får læset korn imens de stadig køre, til markerne med bigballer og bunkerne
af korn som du har fanget.
Dog syntes jeg du overdriver mængden af billeder fra de bunker af korn, hvor
der bare ikke er andet end korn på, find de bedste og fjern resten.

Det kunne virkeligt have været en rigtig god samling afbilleder fra høsten
2005, hvis du havde fået det hele med. Jeg har ikke rigtigt forholdt mig til
komposition, lys, kontrast og farver for det syntes jeg ikke disse
slideshows giver rigtig mulighed for, men mere til det du forsøger at
fortælle.

Mvh.

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 07:55

> [...]
> fra de køre med de store mejtærskere, over traktorene der køre ved siden
> af og får læset korn imens de stadig køre, til markerne med bigballer og

Hej Morten.

Jeg kan såmænd godt forstå din pointe - men hvis det skal være som du
beskriver, bliver du nok aldrig tilfreds. I bo´s serie mangler du jo så
billeder af larverne, pupperne - og edderkopperne der æder sommerfuglene når
de ryger ind i et spind.
- i min verden er et billede bliver aldrig andet end et snapshot af
virkeligheden - ikke hele historien !

Min serie var tænkt som et portræt af sensommeren (og dermed høsten, som er
et af årets højdepunkter her på egnen) i DK - ikke som en
dokumentar-beretning af landmandslivet.

Du har helt ret i, at der er for mange billeder af korn - men det blev sgu
for sent i går, da jeg selv opdagede dette. Det bliver rettet her til
morgen.
- burde du ikke også ligge i din seng kl. 02.00

Hilsen Palle

Fra : Morten Mortensen

Dato : 03-09-05 09:54

> [...]
> beskriver, bliver du nok aldrig tilfreds. I bo´s serie mangler du jo så
> billeder af larverne, pupperne - og edderkopperne der æder sommerfuglene

Det vil jeg ikke give dig helt ret i, for Bo gør ikke som du, angiver en
"tidsperiode" og for mig er høsten også helt sikkert lig med mejetærskere,
hvor støvet står op omkring og med traktorer kørende ved siden af for at få
læsset korn.
Bo's serie kunne lige så godt være om foråret som sommer og efterår, eller
morgen, middag eller aften, i et kort sekund....

> - i min verden er et billede bliver aldrig andet end et snapshot af
> virkeligheden - ikke hele historien !

Jeg kan kun give dig ret...

> Min serie var tænkt som et portræt af sensommeren (og dermed høsten, som
> er et af årets højdepunkter her på egnen) i DK - ikke som en
> dokumentar-beretning af landmandslivet.

Et godt portræt der lige mangler det sidste...

> [...]
> morgen.
> - burde du ikke også ligge i din seng kl. 02.00

Jo det burde jeg nok have været, men det er jeg ikke så god til....

Mvh.

Morten

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-09-05 01:09

> [...]
>
> Slideshowet er inspireret af det som Bo Jørgensen bruger i
> ommerfugle´ - så de af jer der ikke kan fordrage denne måde at se

Masse billeder af korn og strå

Men faktisk på et rigtig godt niveau. De er skarpe og velbelyste. Kan måske
blive lidt kedeligt i længden, dog er der nogen der er lidt kontrastløse,
det er ikke alle jeg vil betegne som gode billeder.

Måske kunne nogle af dem bruges som baggrund til Microsofts nye styresystem
til landmænd, Windows Mejetærsker

Mvh
Simon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-09-05 08:15

Palle Johansen wrote:

> [...]
> så de af jer der ikke kan fordrage denne måde at se billeder på er hermed

Tillykke... det er lykkedes dig at lave en serie billeder helt uden
kontrast og sprøjt i farverne, og det næsten også lykkedes for dig,
at få placere horizonten midt i alle billederne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 08:31

> Tillykke... det er lykkedes dig at lave en serie billeder helt uden
> kontrast og sprøjt i farverne, og det næsten også lykkedes for dig, at få
> placere horizonten midt i alle billederne...

- du har en underlig form for logik i dit sprog. Ironi virker bedst, hvis
man kender hinanden - og det gør vi bestemt ikke !
- der er ingen regler for hvor meget farve og kontrast der skal være i
billeder. Billederne er gengivet, som mit 350D har taget dem.
- der er heller ingen regler for, hvor horisonten skal være i et billede.

I øvrigt skulle man ud fra den måde du tæller på tro, at du har fået savet
et par fingre af i rundsaven. Der er 4-5 billeder, hvor horisonten er i
midten. Resten af billederne har horisonten over eller under midten - eller
har slet ingen horisont... om igen, Niels !

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-09-05 08:58

Palle Johansen wrote:
> - der er ingen regler for hvor meget farve og kontrast der skal være i
> billeder. Billederne er gengivet, som mit 350D har taget dem.

Der er til gengæld for lidt kontrast.. ihvertfald efter min smag,
Hvis billederne skal komme lige ud af SLR'et og bruges er det min
erfaring at man bør pumpe kontrast og farveindstilling helt op.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 10:32

> Der er til gengæld for lidt kontrast.. ihvertfald efter min smag,
> Hvis billederne skal komme lige ud af SLR'et og bruges er det min
> erfaring at man bør pumpe kontrast og farveindstilling helt op.

Hej Hans.

Jeg har nu prøvet at give billederne lidt mere liv... Er det bedre nu ?
Eller er det for lidt/meget ?

Hilsen Palle

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-09-05 10:42

Palle Johansen skrev:

> [...]
> billeder. Billederne er gengivet, som mit 350D har taget dem.
> - der er heller ingen regler for, hvor horisonten skal være i et billede.

Jeg synes godt jeg kan opfatte dine intentioner og du er også kommet en
del af vejen. Men NRE har ret i at der mangler spil (ikke nødvendigvis
skrappe kontraster) i farven. At de er som dit kamera har lavet dem er
ingen begrundelse for noget som helst. Beskueren er trod alt lige glad
med om de er kommet ud af et kamera eller af bagenden på en kvie på
grønt græs (alt andet lige) ;-O
Men er de ikke lidt prætentiøse - du skulle jo nødigt hægte gruppens
selvbestaltede Rindalismens nye Messias af...

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 12:00

> Men er de ikke lidt prætentiøse - du skulle jo nødigt hægte gruppens
> selvbestaltede Rindalismens nye Messias af...

*LOOOOOOOOOOOOOL*