Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Koncertbilleder, kritik ønskes
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 07:39

Så har jeg været til koncert i Århus Festuge. Der er et telt på Lilletorv,
hvor man kvit og frit kan opleve tre koncerter hver dag. Billederne er taget
med det forhåndenværende udstyr, hvilket vil sige at det mest lysstærke
objektiv var en 3,5'er, nemlig EF 28-105 f 3,5-4,5. Derudover en 75-300 og
en 10-22. Der var ikke noget fancy med røg, dyr lyssætning osv. Kun nogle
farvede projektører.
Jeg skal nok lige bemærke at det er første gang, jeg forsøger mig med
koncertbilleder.

http://claus.1go.dk

Hvad mener I? Er det helt hen i vejret?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-09-05 13:18

Claus Petersen wrote:
> [...]
> røg, dyr lyssætning osv. Kun nogle farvede projektører.
> Jeg skal nok lige bemærke at det er første gang, jeg forsøger mig med

bestemt ikke jeg ville ønske jeg selv havde det samme talent !

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 13:58

"Niels Riis Ebbesen" <info@nielsR-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> bestemt ikke jeg ville ønske jeg selv havde det samme talent !

Tak skal du have, Niels. Jeg sidder lige og rødmer lidt...

Mvh. Claus Petersen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-09-05 14:25

Claus Petersen wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@nielsR-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Tak skal du have, Niels. Jeg sidder lige og rødmer lidt...

Har du checked at det er den rigtige, der svarer?

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 14:40

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> Har du checked at det er den rigtige, der svarer?
>
> Bo //

Yes-yes, down to Earth! Men hvad med lidt kritik?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-09-05 17:23

Claus Petersen wrote:

> Yes-yes, down to Earth! Men hvad med lidt kritik?

Jeg kan godt lidt at du har brugt det lys, der er på stedet.

Jeg kan ikke lide de mange, hvor kunstneren har lukkede øjne

Nogle få af dem er skarpe
Min personlige stil er: enkelhed og nærbilleder, men det er ikke ofte,
jeg kommer hvor der er musik, så...

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 19:07

> [...]
>
> Nogle få af dem er skarpe
> Min personlige stil er: enkelhed og nærbilleder, men det er ikke ofte, jeg

Takker. Nej, jeg kommer der heller ikke så tit. Men der var lige pludselig
en mulighed for det. Det skulle da forsøges.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Nicolai

Dato : 02-09-05 14:46

> Har du checked at det er den rigtige, der svarer?

Godt spørgsmål.

Fra : -=JF=- arb

Dato : 02-09-05 14:46

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> Tak skal du have, Niels. Jeg sidder lige og rødmer lidt...

Hmmm....
Et svar som ikke bruger nedladende vendinger, så som "uinteressante
knipserier" - Rent faktisk et venligt svar...
Mit gæt er at det er en af de falske NRE'er der har svaret

Mvh John

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-09-05 14:56

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Et svar som ikke bruger nedladende vendinger, så som "uinteressante
> knipserier" - Rent faktisk et venligt svar...
> Mit gæt er at det er en af de falske NRE'er der har svaret

Ja, det er den omvendte verden. Normalt vil man forvente, at en troll, der
forsøger at overtage en andens identitet på usenet, vil forsøge at få
offeret til at fremstå som et dumt, usympatisk svin. Her har vi en
situation, hvor problemet tilsyneladende er, at nogen forsøger at få NRE til
at fremstå som en rar og sympatisk fyr.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 15:04

> [...]
> situation, hvor problemet tilsyneladende er, at nogen forsøger at få NRE
> til at fremstå som en rar og sympatisk fyr.

Forvirringen bliver jo ikke mindre af at jeg faktisk til tider har modtaget
positiv kritik fra Nielses side (den rigtige). Fik du set billederne? Noget
at sige om dem?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-09-05 15:12

> Fik du set
> billederne?

Jada.

> Noget at sige om dem?

Et rigtigt godt (gæt selv hvilket). Resten for uskarpe og/eller kedelige
og/eller rodede.

Fra : Jan

Dato : 02-09-05 17:34

> [...]
>>

> Forvirringen bliver jo ikke mindre af at jeg faktisk til tider har
> modtaget positiv kritik fra Nielses side (den rigtige). Fik du set

Det kan være at han er varm på dig

Fra : Jan

Dato : 02-09-05 17:33

> [...]
> knipserier" - Rent faktisk et venligt svar...
> Mit gæt er at det er en af de falske NRE'er der har svaret

Det KAN også være den rigtige NRE, som er blevt syg eller måske har han fået
nye briller. Det kan dog også være at han rent faktisk er presset af gruppen
og vil bevise at han KAN skrive noget posetivt, omend det er meget lidt *ss*

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-09-05 19:42

Jan wrote:

> [...]
> og vil bevise at han KAN skrive noget posetivt, omend det er meget lidt *ss*

Nej I ka' ta' det helt roligt, jeg er ikke syg, og jeg har ikke fået
nye briller, jeg har været et par dage i Odense på en fotoopgave...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per

Dato : 02-09-05 15:02

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote in message
> [...]
> Kun nogle farvede projektører.
> Jeg skal nok lige bemærke at det er første gang, jeg forsøger mig med

Jeg syntes en del af billeder er uskarpe. Formegentlig pga. lav lukketid.
Men ellers nogle OK billeder i mellem.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-09-05 15:03

Per wrote:
> Jeg syntes en del af billeder er uskarpe. Formegentlig pga. lav lukketid.

Eller rettere lang lukketid..

> Men ellers nogle OK billeder i mellem.

Der er nogle stykker der er okay, men når lyset er som det ser ud
til at være bør de altså være skarpere..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 15:47

> Eller rettere lang lukketid..

> Der er nogle stykker der er okay, men når lyset er som det ser ud
> til at være bør de altså være skarpere..

Nu har et billede det jo med at kunne lyve lidt. Der er faktisk ikke ret
meget lys. De fleste er taget med iso 400-800 på 1/15 - 1/60sek. og med
mellem 75 og 300mm håndholdt, og af personerne, der bevæger sig. Det giver
jo ikke de mest optimale forhold, så egentlig... Men jeg tager kritikken til
efterretning og farer ud og investerer i noget lysstærkt...

Mvh. Claus Petersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-09-05 16:27

Claus Petersen wrote:
> Nu har et billede det jo med at kunne lyve lidt. Der er faktisk ikke ret
> meget lys. De fleste er taget med iso 400-800 på 1/15 - 1/60sek. og med

Det er det jeg siger, masser af lys... :)
Hvorfor ikke iso1600 ?

> mellem 75 og 300mm håndholdt, og af personerne, der bevæger sig. Det giver
> jo ikke de mest optimale forhold, så egentlig... Men jeg tager kritikken til
> efterretning og farer ud og investerer i noget lysstærkt...

Lysstærk optik, lysstærk optik, og mere lysstærk optik... :)
Hvis det kniber.. flash!

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-09-05 17:25

Hans Joergensen wrote:

> Det er det jeg siger, masser af lys... :)
> Hvorfor ikke iso1600 ?

> Lysstærk optik, lysstærk optik, og mere lysstærk optik... :)

og faste brændvidder. Er selv meget glad for 105/1.8 og 180/2.8
-og så et stativ, gerne med eet enkelt ben.

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 19:09

> og faste brændvidder. Er selv meget glad for 105/1.8 og 180/2.8
> -og så et stativ, gerne med eet enkelt ben.

Tja - det ku' jo så blive en 50mm som nævnt i mange tidligere tråde, og evt.
engang ad åre en 70-200mm f:2,8.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-09-05 15:51

> [...]
> Kun nogle farvede projektører.
> Jeg skal nok lige bemærke at det er første gang, jeg forsøger mig med

DU har mange skud der kunne blive til noget hvis du havde kortere
lukkertider. Mange er uskarpe, tværede og enkelte har nogle udbrændte
områder der skarber for stor kontrast til helhedsindtrykket. Det ser også ud
som om en del har fået en ordentlig omgang USM i Photoshop. Der er enkelte
billeder som jeg godt kunne kigge på i længere tid, kompsitorisk er der ikke
noget galt, men det er teknikken der mangler.

En god ide til Telt/indendørs fotografering er, kan du bruge blitz må du
gerne det i enkelte situationer. Ellers sørg for en lysstærk zoom. Jeg
bruger selv 24-70 + 70-200 (begge f/2.8) til indendørs koncert foto og
tiludendørs har jeg en sigma 50-500 som ikke er lysstærk men den kan række
langt. Det gode ved den er at når der er udendørs koncerter er koncert
pladsen som regel større og så kan jeg stå langt væk fra folk der hopper og
danser til musikken og derved bedre stå med stativ.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 16:01

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pladsen som regel større og så kan jeg stå langt væk fra folk der hopper
> og danser til musikken og derved bedre stå med stativ.

Takker. Ja økonomi er sådan noget træls noget, når det gælder foto. De to
første objektiver, du nævner er jo tilsammen oppe omkring de 25.000,-. Jo,
jeg ville da gerne engang... men nu var jeg ikke lige forberedt på at det
blev koncertfoto den dag. Var egentlig ude for at tage udendørs billeder af
festugen. Blitzen blev derfor hjemme. Data til billedet af Kamille er f.eks.
1/25 sek. f/5,6 (fuld åbning) og 300mm håndholdt. Så egentlig... Men der
står skam en 70-200 med hele pivtøjet på ønskelisten.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-09-05 01:16

> [...]
> f.eks. 1/25 sek. f/5,6 (fuld åbning) og 300mm håndholdt. Så egentlig...
> Men der står skam en 70-200 med hele pivtøjet på ønskelisten.

Ja det problem lider vi alle jo under men mine er af mærket sigma og jeg
er ganske tilfreds med dem. Sammensat ca. kun. 9.000,- inkl. forsendelse fra
hong kong (ebay hugo - urgalaxy) så det kan anbefales.

Jeg kan godt se på dine data om billedet er der er et problem. Det er
selvfølgelig rigtig træls, men på så læng en brændvidde og med den lange
lukkertid så er det da meget godt klaret.

Evt. skulle du have brugt en højere ISO. Hellere mere støj end rystede
billeder, sådan har jeg det i hvert fald.

Mvh
Simon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-09-05 19:45

Claus Petersen wrote:

> Hvad mener I? Er det helt hen i vejret?

Tja... det er vist godt du ikke skal leve af at fotografere...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 19:49

> Tja... det er vist godt du ikke skal leve af at fotografere...

Enig! Men derfor kan man jo godt have det sjovt

Mvh. Claus Petersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-09-05 22:17

Claus Petersen wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> Enig! Men derfor kan man jo godt have det sjovt

HI Claus du skal ikke tage mig eller GVerner alvorligt vi er nogle gammle
mavesure mænd der for den indre livslede ud på nettet ved at nedgøre andre
dine billeder er i bund og grund fine -personeligt kan jeg godt lide
stemningen ved " kunstigt" lys - hvis man ikke kan - må man vælge en film
med en jeg mener det heder kælvinge grad der passer til lyset ...

Fra : Jan

Dato : 03-09-05 13:42

> [...]
> stemningen ved " kunstigt" lys - hvis man ikke kan - må man vælge en film
> med en jeg mener det heder kælvinge grad der passer til lyset ...

Jeg tror altså NRE har fået fisse...
*loool*