Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Isfuglefolk, prøv lige at se det her fra p~
Fra : Jakob

Dato : 01-09-05 23:51

Jeg faldt lige over det her på photosig og synes i skulle have
muligheden for at se det.

http://kortlink.dk/photosig/zrn

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 02-09-05 06:44

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg faldt lige over det her på photosig og synes i skulle have
> [...]

Der er også en hollandsk side med nogle billeder der får ens kæbe til at
ramme gulvet med et øredøvende brag.

http://www.ijsvogels.nl/

De billeder på den side er simpelthen utrolige.

MVH
Thomas

Fra : enrico

Dato : 02-09-05 10:29

On Fri, 2 Sep 2005 07:43:58 +0200, "Thomas Pedersen"
<sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

>Der er også en hollandsk side med nogle billeder der får ens kæbe til at
>ramme gulvet med et øredøvende brag.
>
>http://www.ijsvogels.nl/
>
>De billeder på den side er simpelthen utrolige.

Utrolige billeder.... jeg sælger mit udstyr :)

-enrico

Fra : Jakob

Dato : 02-09-05 10:29

In article <4317e69e$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>,
sass@'sletdette'mail.tele.dk says...

> http://www.ijsvogels.nl/
>
> De billeder på den side er simpelthen utrolige.

Ja for faen. Men der er noget ged i det site får mine browsere til at
bombe.

Men det lykkedes mig da at se de dykkende fugle, det er da vanvittigt,
men det må være taget fra en eller anden form for skjul, der er jo blitz
på ser det ud til.

Men det billede hvor fuglen er lige ved at bryde overfladen og den mødes
"næb til næb" med sig spejlbillede. Det er godt nok vildt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 02-09-05 13:33

Jakob wrote:

> [...]
>
> Men det billede hvor fuglen er lige ved at bryde overfladen og den mødes
> "næb til næb" med sig spejlbillede. Det er godt nok vildt.

Jeg tror at det er taget ud af en video sekvens, der er ingen der kan
følge en dykkende isfugl hverken håndholdt eller med stativ, der til er
den for hurtig i en lodret dyk.

Tommy

Fra : Jakob

Dato : 02-09-05 13:50

In article <4318468d$0$18646$14726298@news.sunsite.dk>,
tommy@linuxgeek.digicity.dk says...

> Jeg tror at det er taget ud af en video sekvens, der er ingen der kan
> følge en dykkende isfugl hverken håndholdt eller med stativ, der til er
> den for hurtig i en lodret dyk.

Ja det har du nok egentlig ret i. Men flot er det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-09-05 11:07

"Tommy Hjorth"

> Jeg tror at det er taget ud af en video sekvens, der er ingen der kan
> følge en dykkende isfugl hverken håndholdt eller med stativ, der til er
> den for hurtig i en lodret dyk.
>
> Tommy

Tjoe - med lidt held og lidt erfaring ville det ikke være umuligt
med et alm kamera. Isfugle har deres ynglings fiskepladser, så
mon ikke man kunne planlægge sig til sådan et billede..-max-

Fra : HKJ

Dato : 07-09-05 16:30

-max- wrote:
> Tjoe - med lidt held og lidt erfaring ville det ikke være umuligt
> med et alm kamera. Isfugle har deres ynglings fiskepladser, så
> mon ikke man kunne planlægge sig til sådan et billede..-max-

Især hvis man inkluderer en fotocelle koblet til lukkeren på kameraet,
men det er vel snyd

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-09-05 21:33

HKJ wrote:

> Især hvis man inkluderer en fotocelle koblet til lukkeren på kameraet,
> men det er vel snyd

Hvorfor i alverden skulle det være snyd?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : HKJ

Dato : 07-09-05 21:41

Jan Bøgh wrote:

> Hvorfor i alverden skulle det være snyd?

Så tager man ikke selv billedet, det er fuglen der gør det, når den
passerer fotocellen.
Hvis man har et sted hvor man tør efterlade kameraet, behøver man ikke
engang være i nærheden af kameraet.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-09-05 17:48

HKJ wrote:

> Så tager man ikke selv billedet, det er fuglen der gør det, når den
> passerer fotocellen.

Hmmm - det er da lidt af en filosofisk finurlighed. Hvis jeg nu bruger
selvudløseren, er det så snyd?
Og egentligt er det vel allerede et problem med en infrarød fjernudløser -
så tager jeg jo heller ikke selv billedet.
Dybest set kunne man jo hævde at brugen af automatik af enhver art er snyd.
Og egentligt, så burde man vel heller ikke bruge lysmåler?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-09-05 03:38

"Jan Bøgh"

> [...]
> Dybest set kunne man jo hævde at brugen af automatik af enhver art er snyd.
> Og egentligt, så burde man vel heller ikke bruge lysmåler?

Jeg er helt uenig Vi bør allesammen boykotte NG og de exceptionelle
flotte naturprogrammer fra BBC og de andre?? der bruger snyd til at fange
dyrs levevis på spektakulær vis, hehe..-max-