Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med install. af Coppermine på I~
Fra : Heine Christensen

Dato : 30-08-05 19:49

Hej

Jeg har sat mig i hovedet at mit galleri skal køre på Coppermine Photo
Gallery... Så langt så godt, men det skal køre på en IIS5 webserver.

Jeg har installeret PHP 5.04, og dette fungerer fjong... Jeg har installeret
MySQL Server 4.1

Mit problem opstår når jeg skal konfigurere CPG delen via websiden
install.php
Siden kommer godt nok, og jeg kan udfylde felterne, men når jeg går videre
sker det intet.

Mit spørgsmål er så. hvad gør jeg forkert.....eller hvad mangler jeg at
gøre?

HC

Fra : T.Nielsen

Dato : 30-08-05 19:58

"Heine Christensen" <hc@_remove_teamhm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sker det intet.
>
> Mit spørgsmål er så. hvad gør jeg forkert.....eller hvad mangler jeg at

Hej
Det er vel ikke sådan at du har glemt dette :
http://coppermine-gallery.net/tutorial/permissions/iis.php

mvh
TOmmy

Fra : Heine Christensen

Dato : 30-08-05 20:09

"T.Nielsen" <tom@test.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vel ikke sådan at du har glemt dette :

Desværre nej, det har jeg gjort....

Jeg tor mit problem mest er MySQL, jeg har bare installeret den og kørt den
konfig wizard igennem, men ved ikke om der skal oprettes nogle tabeller i
den, eller om Coppermine installationen gør dette.

HC

Fra : T.Nielsen

Dato : 30-08-05 20:16

> [...]
> den konfig wizard igennem, men ved ikke om der skal oprettes nogle
> tabeller i den, eller om Coppermine installationen gør dette.

Hej
Nu bruger jeg godt nok en anden type server her, men Coppermine laver selv
de tabeller i MySQL basen
og de hedder noget med CPG133_xxxx hvis det er en 1.33 version du har
hentet.

mvh
Tommy

Fra : T.Nielsen

Dato : 30-08-05 20:19

> [...]
> den konfig wizard igennem, men ved ikke om der skal oprettes nogle
> tabeller i den, eller om Coppermine installationen gør dette.

Hej
Du bør kunne se i SQL'en om der overhovedet er lavet noget....de skal jo
ligge under det navn
du har givet.
Jeg bruger PHPMyAdmin til at kikke med !

mvh
Tommy

Fra : Heine Christensen

Dato : 30-08-05 20:47

> [...]

> ligge under det navn
> du har givet.
> Jeg bruger PHPMyAdmin til at kikke med !

Hmm, tror jeg skriver forkert i formen til MySQL configuration.

localhost er ok
databasenavnet er vel ligegyldigt hvad jeg vælger der, fx coppermine
username: root
pass: samme pass som da jeg installerede MySQL

Prefix: cpg134_

og så stien til Image Magick med / istedet for \

HC

Fra : T.Nielsen

Dato : 30-08-05 21:05

> [...]
> pass: samme pass som da jeg installerede MySQL
>
> Prefix: cpg134_
>
> og så stien til Image Magick med / istedet for \

Hej
Jeg tror denne snak skal et andet sted hen, måske ender det med at vi får en
over nakken, da vi bruger
foto gruppen til server snak

mvh
Tommy

Fra : Heine Christensen

Dato : 30-08-05 21:10

> Jeg tror denne snak skal et andet sted hen, måske ender det med at vi får
> en over nakken, da vi bruger
> foto gruppen til server snak

Du har ret, stopper nu.. er også kommet lidt videre

HC

Fra : Jan

Dato : 31-08-05 14:56

> Du har ret, stopper nu.. er også kommet lidt videre
>
> HC

Jeg synes nu det var en interessant snak - og hvis andre ønsker at bruge
programmet til at gemme billeder i, så er det vel reelt ok med denne tråd.
Jeg vil gerne høre om det lykkedes at få det til at køre.

Mvh Jan

Fra : Heine Christensen

Dato : 02-09-05 21:06

Hej Jan

> [...]
> programmet til at gemme billeder i, så er det vel reelt ok med denne tråd.
> Jeg vil gerne høre om det lykkedes at få det til at køre.

Jeg kan informere dig om at det spiller max nu... men der var lige nogle
ting jeg ikke var klar over.

1. jeg skulle selv oprette en tabel/schema i MySQL - Coppermine opretter
selv resten i tabellen.
2. Jeg skulle enable MySQL extensionen i php.ini.

Det var store træk det jeg gjorde, udover at insatllere PHP 5.x, MySQL 4.x
mv.

HC

PS: Har du problemer med dette, så mail mig bare Jeg har det endnu i
hukommelsen - Hehe