Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Uha, den er skarp...
Fra : Jens Bruun

Dato : 30-08-05 19:27

.... men ikke dybdeskarp.

Canon EF 135mm f/2L USM, pivåben:

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-436
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-437

Dén skal jeg godt nok lege meget mere med

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Jacob

Dato : 30-08-05 20:46

> [...]
>
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-436
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-437
>
> Dén skal jeg godt nok lege meget mere med

Ja den er grum. Har du tilfældigvis også erfaring med 200mm 2.8L ?

Jacob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-08-05 20:47

Jacob wrote:
> Ja den er grum. Har du tilfældigvis også erfaring med 200mm 2.8L ?

Det har jeg, den er god

Min er en mk1, med vilje, da jeg ikke gider den kolo-enorme
modlysblænde på mk2'en.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-08-05 20:51

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse

> Ja den er grum. Har du tilfældigvis også erfaring med 200mm 2.8L ?

Nope, men den er sidste punkt på listen over ønsket legetøj (hvis jeg ser
bort fra de uopnåelige som f.eks. 300mm f/2.8L IS og 200mm f/1.8L) - og så
er den faktisk til at betale for menneskepenge.

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-08-05 23:06

> [...]
> bort fra de uopnåelige som f.eks. 300mm f/2.8L IS og 200mm f/1.8L) - og så
> er den faktisk til at betale for menneskepenge.

Åh-nej, ikke tale om 200 mm f/1.8L - jeg bliver deprimeret hver gang jeg
tænker på gutten der solgte sit på pressefotografforbundets hjemmeside
for... Hvad var det? 4000? Dang, hvor ville jeg gerne have været den første
til at se det. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-05 07:57

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg tænker på gutten der solgte sit på pressefotografforbundets
> hjemmeside for... Hvad var det? 4000? Dang, hvor ville jeg gerne have

Sådan har jeg det også. Jeg ringede vist som #9, og må da bryde sammen og
tilstå, jeg efterfølgende SMS'ede ham et tilbud, han ikke burde have haft
mulighed for at sige nej til Enten var han 112% reel og solgte til
annonceret pris til den første, han havde lavet aftale med, eller også fik
han noget mere for "dyret". Der var en tilsvarende til salg noget tid
efter - vistnok samme sted. Han ville have 20+K. Måske, det var ham, der
købte den første for 4K?

Fra : Thomas Kjær

Dato : 31-08-05 08:36

On 2005-08-31, Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> [...]
> mulighed for at sige nej til Enten var han 112% reel og solgte til
> annonceret pris til den første, han havde lavet aftale med, eller også fik

Han var skam 100% reel, og holdte fast ved den pris han havde solgt
objektivet til.

> Der var en tilsvarende til salg noget tid efter - vistnok samme sted.
> Han ville have 20+K. Måske, det var ham, der købte den første for 4K?

Det var det ikke. Ham der købte det til 4K har det stadig.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-05 10:58

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Han var skam 100% reel, og holdte fast ved den pris han havde solgt
> objektivet til.

Det er jo al ære værd.

> Det var det ikke. Ham der købte det til 4K har det stadig.

Har du et nært kendskab til "ham"? Hvis ja, i hvilken stand var/er
drømmeobjektivet?

Fra : Thomas Kjær

Dato : 31-08-05 11:09

On 2005-08-31, Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> "Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har du et nært kendskab til "ham"? Hvis ja, i hvilken stand var/er
> drømmeobjektivet?

Det kommer jeg vist ikke udenom at have. Objektivet var ikke i en stand
der ville retfærdiggøre en pris på 20K, men 4K var dog i underkanten.

Objektivet bærer tydelig præg af pressebrug, dvs. der er masser af
skrammer og manglende maling. Modlysblænden kunne kun sidde fast ved
hjælp af tape, og et af linseelementerne inden i objektivet havde en
lille flænge helt ude i kanten (hvilket dog ikke kan ses på billederne).

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas Kjær

Dato : 30-08-05 21:12

On 2005-08-30, Jacob <bip@bop.dk> wrote:

> Ja den er grum. Har du tilfældigvis også erfaring med 200mm 2.8L ?

Canons 200/2.8L er et enormt rost objektiv, der tegner meget skarpt og
har en rigtig god kontrast og farvegengivelse. Derudover er det, som
folk også skriver, ikke alt for dyrt og vejer f.eks. et godt stykke under
halvdelen af deres 70-200/2.8L IS (og 1/3 af deres 200/1.8L).

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jakob

Dato : 30-08-05 22:44

In article <4314a4ef$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...
> ... men ikke dybdeskarp.
>
> Canon EF 135mm f/2L USM, pivåben:
>
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-436
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-437
>
> Dén skal jeg godt nok lege meget mere med

Suk sådan noget grej skal jeg også have engang

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-08-05 22:51

Jens Bruun wrote:
> ... men ikke dybdeskarp.
>
> Canon EF 135mm f/2L USM, pivåben:
>
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-436
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-437
>
> Dén skal jeg godt nok lege meget mere med

Tja... jeg synes det umiskendeligt minder om noget knipseri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-08-05 23:10

> ... men ikke dybdeskarp.
>
> Canon EF 135mm f/2L USM, pivåben:
>
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-436
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-437
>
> Dén skal jeg godt nok lege meget mere med

Tillykke med det nye legetøj. :) Det første billede bryder jeg mig ikke så
voldsomt meget om - dybdeskarpheden er lige i underkanten, og lidt forkert
placeret, synes jeg. Det andet, derimod, er til gengæld rigtigt dejligt -
godt udtryk, måske skulle fokus ligge en smule længere tilbage. Jeg glæder
mig når jeg ser dig tage sådan nogle billeder, for - tilgiv mig - dine
sportsbilleder er jeg ikke særlig vild med, jeg synes der mangler
intensitet. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-05 08:11

skrev i en meddelelse

> Tillykke med det nye legetøj. :)

Tak. Jeg glæder mig vildt meget til at udforske de tætte portrætter af
mennesker med netop dét objektiv.

> Det første billede bryder jeg mig
> ikke så voldsomt meget om - dybdeskarpheden er lige i underkanten,
> og lidt forkert placeret, synes jeg.

Enig. Jeg var selv lidt forbavset og _hvor_ lille dybdeskarphed, jeg endte
op med.

> Det andet, derimod, er til
> gengæld rigtigt dejligt - godt udtryk, måske skulle fokus ligge en
> smule længere tilbage.

Igen enig. Jeg troede, jeg havde fokuseret på næse/tætteste øje, men har nok
ramt lige en tand for langt fremme.

> Jeg glæder mig når jeg ser dig tage sådan
> nogle billeder, for - tilgiv mig - dine sportsbilleder er jeg ikke
> særlig vild med, jeg synes der mangler intensitet. :)

Det er sgu' da en ærlig sag. Mine sportsbilleder skyldes bundne opgaver,
hvor jeg skal tage reportagebilleder af den slags. Min opdragsgiver er
ganske tilfreds, og får da også noget fornuftigt ud af mine billeder, så jeg
bruger sportsopgaverne til at få noget rutine. Jeg håber da, jeg på et
tidspunkt får ramt noget intensitet i sportsbillederne, men jeg har lidt
svært ved dem, fordi de både stiller store krav til teknik og rutine, og til
at se motiver, der ikke allerede er skudt én million milliard gange.

Fra : Jan

Dato : 31-08-05 13:31

> [...]
>
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-436
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-437
>
> Dén skal jeg godt nok lege meget mere med

Ja det ser lækkert ud Jens, gode farver også - hvor meget har du
efterbehandlet ?

Det site du bruger til at vise dine billeder på er også ret lækkert, hvor
kommer det fra ??

Mvh Jan

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-08-05 14:13

"Jan" <jan.nyhedsgruppesvar@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det ser lækkert ud Jens, gode farver også - hvor meget har du
> efterbehandlet ?

Justeret lys/kontrast/farver under RAW-konvertering og kørt en gang
FocalBlade ("skarpnet") i PS.

http://coppermine.sf.net

Fra : Jan F.

Dato : 01-09-05 16:10

> ... men ikke dybdeskarp.
>
> Canon EF 135mm f/2L USM, pivåben:

Dejligt legetøj, men som du skriver ikke meget dybdeskarphed.

Jeg har taget et billede af sønnike på italiensk isbar med mit point and
shoot kamera (Canon G3):

Bemærk data: 1/13 sek, f/2.5 , men pæn dybdeskarphed.

Advarsel. billedet er originalt og ubehandlet (1.5 mb):

http://www.fredsholt.ishoejby.dk/img/IMG_0427.JPG

Det kan ikke gøres bedre med mit DSLR

Jan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-09-05 17:09

Jan F. wrote:
> [...]
> shoot kamera (Canon G3):
> Bemærk data: 1/13 sek, f/2.5 , men pæn dybdeskarphed.

Når man køber et objektiv som EF 135 f/2 er det jo typisk for ikke
at have dybdeskarphed :)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Jakob

Dato : 01-09-05 17:55

In article <9b48b$431718d2$3e3d8433$15731@news.arrownet.dk>,
itjfREMOVE_THIS@ofir.dk says...

> http://www.fredsholt.ishoejby.dk/img/IMG_0427.JPG
>
> Det kan ikke gøres bedre med mit DSLR

Men det er vel ligenetop dit kompaktkameras styrke og svaghed. Men
foriøvrigt synes jeg det billede ville vinde ved mindre dybdeskarphed
:0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 30-08-05 19:43

> ... men ikke dybdeskarp.
>
> Canon EF 135mm f/2L USM, pivåben:
>
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-436
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-437
>
> Dén skal jeg godt nok lege meget mere med

Hej

Husk på at det er vipperne og ikke brynene der skal være skarpe

Det ser rigtig godt ud, er det en ny, eller fandt du en brugt?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-09-05 20:37

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Husk på at det er vipperne og ikke brynene der skal være skarpe

Det skal jeg nok.

> Det ser rigtig godt ud, er det en ny, eller fandt du en brugt?

Ny fra TD. Jeg har ikke set den brugt nogen steder, selvom jeg har kigget
efter den i lang tid.