Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 2oD Fra Tyskland HUSK!!!!!
Fra : dunk4ever.dk

Dato : 29-08-05 14:59

Jeg har jo for ca. 2o.ooo billede siden købt mig et lækkert Canon 2oD

Nu er jeg dog så uheldig som mange andre ejer af et 2oD (kan jeg forstå)
fået problemer med autofokus!

Jeg var i dag i tyskland (Hvor det er købt) med den originale kvittering for
at få mit problem løst...

Jeg afleveret mit kamera med kvit... Og regnet med det var det... MEN NEJ

Manden bag disken siger " hvor er din garanti bevis" jeg peger på bordet og
viser ham min kvit...

NEJ NEJ siger han CANON GARANTIBIVIS og finder en stykke papir jeg sys
ligner nogen Canon reklame...

NEDTUR... Og ja HJEMTUR.... så kunne jeg køre hjem min mit 2oD igen!

Og jaaa så taget jeg turen igen onsdag

SÅ ALLE JER DER HAR KØBT KAMERA I TYSKLAND

Husk original Garanti bevis.....

Hilsen Lasse

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-05 15:04

dunk4ever.dk wrote:
> Nu er jeg dog så uheldig som mange andre ejer af et 2oD (kan jeg forstå)
> fået problemer med autofokus!

Det hedder da et 20D, to-nul-d ? :)

> NEDTUR... Og ja HJEMTUR.... så kunne jeg køre hjem min mit 2oD igen!
> Og jaaa så taget jeg turen igen onsdag

Hvorfor får du ikke bare fikset det i DK ?

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Brizz

Dato : 29-08-05 16:31

Hans Joergensen wrote:
> Hvorfor får du ikke bare fikset det i DK ?

Var umiddelbart også min første tanke

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-08-05 18:01

> Hvorfor får du ikke bare fikset det i DK ?
>
> // Hans
> --
> Photogallery @ http://nathue.dk
++++++++++++++++++++++

Fordi så får han ikke billigt sprut med hjem

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-08-05 15:47

Du kan få det serviceret i DK hos PW Service i Rødovre. Jeg havde min gamle
10D inde to gange uden problemer. Var også købt i Tyskland.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-05 16:30

dunk4ever.dk wrote:
> Jeg var i dag i tyskland (Hvor det er købt) med den originale
> kvittering for at få mit problem løst...

Hvorfor egentlig slæbe det med til Tyskland ?

Som andre er inde på, så har Canon en regions-garanti, der betyder, at
kameraer købt i Europa kan blive repareret under garanti i Danmark.

Det er kun med digital-kameraer købt i f.x. USA, at de skal sendes derover,
hvis der sker noget.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : dunk4ever.dk

Dato : 29-08-05 16:56

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Jeg var ik helt sikker på at man kun bruge denne garanti her i DK...
Men nok den bedste grund er at jeg bor 5o km fra Tyskland....
Mvh Lasse

Fra : MOA

Dato : 29-08-05 18:09

">
> Det er kun med digital-kameraer købt i f.x. USA, at de skal sendes
> derover, hvis der sker noget.

Det har jeg også altid troet, men når man f.eks. læser inde på bhphoto.com,
så skriver de at hvis man køber f.eks. Canon med USA garanti, så kan de
blive serviceret worldwide, det er kun med grey-market varer (som de også
fører) at man skal sende kameraet osv. til bhphoto.

Hvad er så rigtigt???

Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-05 18:41

MOA wrote:
> [...]
> garanti, så kan de blive serviceret worldwide, det er kun med
> grey-market varer (som de også fører) at man skal sende kameraet osv.

Jeg vil ikke udelukke, at de har en særaftale omkring deres garanti.

Men ifølge Canon Danmark, så er der IKKE world-wide garanti på
digitalkameraer - kun regionsgaranti

Men der er worldwide garanti på analoge kameraer og på nogle af
objektiv-serierne f.x. L-objektiver.

Jan

-
Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 29-08-05 18:54

"dunk4ever.dk" <dunk4ever2002@sletdette-hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4313149a$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...

> NEJ NEJ siger han CANON GARANTIBIVIS og finder en stykke papir jeg sys
> ligner nogen Canon reklame...

Da jeg skulle have mit 10D justeret for et par levende pixels, krævede PW
Service, at jeg kunne fremvise et stemplet garantibevis.

Så jeg sendte beviset og en kopi af fakturaen afsted til TechnikDirekt i
Tyskland.

Da det kom retur sendte jeg det nu stemplede garantibevis, fakturaen og
kameraet afsted til service hos Canon Danmarks værksted. Det gik glat
igennem.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jakob

Dato : 29-08-05 20:08

In article <43134bbe$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
knl_dtp@hotmail.com says...

> Da jeg skulle have mit 10D justeret for et par levende pixels, krævede PW
> Service, at jeg kunne fremvise et stemplet garantibevis.

Kan sige at det samme gør sig gældende for DK nikon service ved kameraer
købt i DE.

--
Venlig hilsen

Jakob