Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Åndsvagt spørgsmål, udskrive billeder
Fra : Bo Hellum

Dato : 29-08-05 08:23

Hej alle

Jeg har taget en hel del billeder af min chefs reception og skal nu udskrive
dem, hvilket jeg normalt ikke gør da jeg ligger dem på nettet.

Jeg brugte windows billed og fax fremviser til at udskrive dem og tog 13x18
men den beskære jo billederne i stedet for at tilpasse dem til størrelsen.

Er der nogen der har et bedre udskrivningsprogram som tilpasser dem til den
størrelse man ønsker. Vil helst ikke reducere billederne i kvalitet da de
står knivskarpt.

Tak

Bo

Fra : Per

Dato : 29-08-05 09:26

"Bo Hellum" <nh7h@nighthawks.dk> wrote in message
> [...]
> den størrelse man ønsker. Vil helst ikke reducere billederne i kvalitet da

Er det fordi du har set Samsung reklamen ;P

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 29-08-05 10:42

Photoshop eller et hvilket som helst andet billedebehandlingsprogram.

Evt. word, men den kan dog ikke anbefales.

/Marten

Fra : Max

Dato : 29-08-05 10:43

Hej Bo

> Er der nogen der har et bedre udskrivningsprogram som tilpasser dem til
den
> størrelse man ønsker. Vil helst ikke reducere billederne i kvalitet da de
> står knivskarpt.

Hvis det er et Canon kamera eller printer du har, så brug det medfølgende
program til udskrivningen.

Mvh Max

Fra : Bo Hellum

Dato : 29-08-05 13:43

Takker, jeg prøver.

B.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-08-05 14:09

Bo Hellum skrev:

> Jeg brugte windows billed og fax fremviser til at udskrive dem og tog
> 13x18 men den beskære jo billederne i stedet for at tilpasse dem til
> størrelsen.

13x18 formatet er jo hverken fugl eller fisk.
12,7x17,8 er det officielle mål (5x7")
Billederne er taget i enten 3:4 eller 2:3,
afhængig af hvilket kamera, det er.
Så du skal altså vælge henholdsvis 13,5x18 eller
12x18 hvis du vil undgå beskæring.

Peter Schrøder

Fra : Bo Hellum

Dato : 29-08-05 14:32

> [...]
> Billederne er taget i enten 3:4 eller 2:3,
> afhængig af hvilket kamera, det er.
> Så du skal altså vælge henholdsvis 13,5x18 eller

De er alle taget med Nikon D70s og i max størrelse.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-08-05 14:37

Bo Hellum skrev:
> De er alle taget med Nikon D70s og i max størrelse.

Den tager i 2:3 og det "rigtige" format
til udskrivning vil så være 12x18 eller
13x19,5 hvis du skal undgå en smule beskæring.

Peter Schrøder

Fra : Bo Hellum

Dato : 29-08-05 14:35

Hehe, har fundet ud af det. PictureProject ser ud til at virke.

takker for Jeres svar.

Bo