Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Luft - hvor i stor Kbh. er det billigst?
Fra : Bruno

Dato : 28-08-05 18:07

Og er der noget man skal være opmærksom på?

Det skal bruge til kamera i ny og næ, men osse til at give computeren en
omgang så det må godt være store dåser.

Mvh

Bruno

Fra : Anders F

Dato : 28-08-05 21:49

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message
> Og er der noget man skal være opmærksom på?
>
> Det skal bruge til kamera i ny og næ, men osse til at give computeren en
> omgang så det må godt være store dåser.

I længden er det billigst at købe en kompressor til PC'erne

/A

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-08-05 22:39

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message
> "Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message

> I længden er det billigst at købe en kompressor til PC'erne

Nej, en kompressor skyder lidt olie ud engang i mellem og også kondens, det
skal for alt i verden undgås i forbindelse med elektronik. Kompressorer er
gode til trykluftværktøjer, puste dæk op og så videre, men ikke i elektronik
eller for den sags skyld i kameraer (sensor og linser/objektiver)

Mvh
Simon

Fra : Brian Lund

Dato : 29-08-05 02:13

> [...]
elektronik
> eller for den sags skyld i kameraer (sensor og linser/objektiver)

Nu er det man for det meste gør rent i en PC blæsere og køleprofiler, for at
gøre dem rent afmonterer man dem! (Jeg gør ihvertfald...) Og så er der ikke
noget problem i at bruge en kompressor.

Men ved et digitalkamera er det selvfølgelig et helt andet problem da man
ikke bare lige kan afmontere glaspladen foran CCD/CMOS ;)

Brian

Fra : pwee

Dato : 29-08-05 09:53

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> Og er der noget man skal være opmærksom på?
>
> Det skal bruge til kamera i ny og næ, men osse til at give computeren en
> [...]

http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=151&subkat=0&galleri=true&rnd=0,5288508#5399

Kenair clean duster. CFC free

//pw

Fra : PGaard

Dato : 29-08-05 14:33

"pwee" <peewee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]

189,- kr. er sku lidt dyrt..

Denne her virker fuldt ud lige så godt!!!

http://www.tegneogkontor.dk/shop/default.asp?ProductID=07067124

mvh Palle

Fra : Skeptikeren

Dato : 29-08-05 17:17

Hvis du går til diskussionen "Sensor Brush og komprimeret luft"
11.08.05 skriver Steen:

Jeg kiggede lige på den trukluftdåse jeg bruger til negativer inden
jeg
scanner dem. Ifølge deklarationen indeholder den 1,1,1,2-Tetrafluetan
/
HFC-134a (CAS 811-97-2) 80-100 %.
Hvad det er, ved jeg ikke, men jeg har købt den for 79,90 kr (400 g) i
Biltema i Aalborg og den har artikelnr. 36-520.

http://www.biltema.dk/index.asp

Det er iøvrigt det billigste trykluft på dåse jeg fundet.

-Steen, Aalborg

Biltema har en butik i Næstved, men de sender ikke

sk

Have a nice shot today