Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
navngive/sætte tekst ind på billede..
Fra : Anders Christiansen

Dato : 27-08-05 22:07

Hej!

Jeg står og skal til at sætte latinsk betegnelse, handelsnavn og pris på et
par hundrede billeder af akvariefisk. Jeg vil lave en slags
salgsmappe/oversigt med 8-12 billeder på hver side af et A4 ark, hvor disse
oplysninger om hvert enkelt billede skal kunne ses. Jeg har
redigeringsprogrammet photoshop CS.

Mit spørgsmål er, om man ikke kan lave en fast skabelon til billederne
eller på en eller anden måde lave en genvej, således at jeg ikke ved hver
eneste billede skal sætte 3 tekstbokse ind for at skrive disse oplysninger
på billedet - eller for den sags skyld under billedet hvis det kan lade sig
gøre?? Nogen der ved om det er muligt?

Måske der er et andet redigeringsprogram der er mere anvendeligt til dette
formål?

Venlig hilsen Anders Christiansen

Fra : Egon Thomas Thomsen

Dato : 28-08-05 11:48

Fra : Egon Thomas Thomsen

Dato : 28-08-05 11:51

Hej Anders ! Et godt råd vedr. behandling af fotos.
Du bør anskaffe dig programmet CORELL DRAW af seneste art.
Den er godt nok ret vanskelig at sætte sig ind i ; men når dette
er nået kan du simpelthen gøre alt hvad du vil med dine fotos.

Venlig hilsen fra Egon i Sønderborg.

Fra : Brizz

Dato : 28-08-05 20:46

Egon Thomas Thomsen wrote:
> [...]
> Den er godt nok ret vanskelig at sætte sig ind i ; men når dette
> er nået kan du simpelthen gøre alt hvad du vil med dine fotos.

Corel draw er til vektor gragik og videre egnet til billed behandling.
Corel draw er til gengæld rigtig godt til mange andre ting. Men ligge
dette er nok ikke sagen.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : HKJ

Dato : 28-08-05 19:59

Brizz wrote:
> Corel draw er til vektor gragik og videre egnet til billed behandling.
> Corel draw er til gengæld rigtig godt til mange andre ting. Men ligge
> dette er nok ikke sagen.

Hvis du køber en Corel draw så får du osse en Corel PhotoPaint, som er
beregnet til at arbejde med billeder. Men det er ikke på niveau med
Photoshop.

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 28-08-05 16:49

"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev: i en
meddelelse news:4310d609$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> gøre?? Nogen der ved om det er muligt?
>
> Måske der er et andet redigeringsprogram der er mere anvendeligt til dette

Jeg prøvede på et tidspunkt et program, som hed photowatermark, der kunne
noget i den retning. Prøv et kik på:

http://www.watermarker.com/

eller

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Watermark+photo&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Mvh. Viggo

Fra : Anders Christiansen

Dato : 29-08-05 14:31

Hej igen!

Tak for svarene..

Jeg prøvede at ta et kig på Watermaker.com og downloadede den lille
demomodel - det virkede faktisk ret enkelt og hurtigt, men når jeg skulle
gemme et billede efter at ha sat tekst ind, så stod bogstavet "C"
(copyright) udover det hele - nok pga. det er en demoudgave..

Men det ku være man skulle anskaffe sig den fulde version..

Vh. Anders Christiansen

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> skrev i en
meddelelse news:4311ddd0$0$68401$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...