Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70s og valg af fokuspunkt
Fra : Hans J. Jensen

Dato : 27-08-05 17:14

Hej

På Nikon D70s plejer jeg at kunne vælge fokuspunkt med multivælgeren
(dvs. vælge hvilken af de fem fokuspukter som kameraet skal gå efter)i
"P mode", men nu kan jeg ikke mere. I "AF-area mode" har jeg sat den til
"single area"

Jeg har sikkert bare kludret i et eller andet menu punkt, men hvilket
kan det være? Jeg har prøvet nogle forskellige ting, men jeg kan ikke få
det til at virke.

Mvh. Hans

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-08-05 17:38

"Hans J. Jensen" <jjjg3401@mailme.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har sikkert bare kludret i et eller andet menu punkt, men hvilket
> kan det være? Jeg har prøvet nogle forskellige ting, men jeg kan ikke få

Du har ikke låst fokus-punktet. På højre side af skærmen sidder der en knap
der kan rykkes op og ned, denne kan man bruge til at låse fokus-vælgeren
med. En anden mulighed kan være, at du bruger programmerne til at
fotografere med, her er jeg dog mere i tvivl, da jeg ikke selv bruger
programmerne til at fotografere udfra.

MVH
Thomas

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 27-08-05 23:06

Thomas Pedersen wrote:
[snip]
> [...]
> med. En anden mulighed kan være, at du bruger programmerne til at
> fotografere med, her er jeg dog mere i tvivl, da jeg ikke selv bruger

Hej og tak! Jeg havde låst fokus-punktet. Jeg var lige ved at være
nervøs en overgang.

Mvh. Hans