Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder grumset i CS men ikke ellers?
Fra : Bo Hellum

Dato : 27-08-05 07:16

Hej alle

Jeg har lige skiftet grafikkort til et ATI Radeon x850xt pe og nu er alle
mine billeder i photoshop grumset og grynet, men i pictureprojekt ser de
perfekte ud og det gør de også når jeg udskriver dem.

Er der en der ved hvad det evt. kunne være?

Tak

Bo

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 07:40

Bo Hellum skrev:
> [...]
> perfekte ud og det gør de også når jeg udskriver dem.
>
> Er der en der ved hvad det evt. kunne være?

Noget med farve-profil i forhold til kortet?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Bo Hellum

Dato : 27-08-05 08:13

> Noget med farve-profil i forhold til kortet?

Hej Ole

Ja det har jeg også tænkt på, men kan ikk rigtig finde løsningen, kan du
hjælpe. Mit gamle ATI Radeon 9800 XT var de samme billeder knivskarpe, nu
ser de ud som om de er taget i den dårligste opløsning, og der har siddet et
spindelsvæv foran linsen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 08:26

Bo Hellum skrev:
> [...]
> ser de ud som om de er taget i den dårligste opløsning, og der har siddet et

Jeg ved ikke så meget om det. Du har naturligvis install. drivers som
også photoshop accepterer.
Men prøv først at hæfte en ny profil på et billede (i mode i P.S.)og se
på hvad PS gør i tilf. af en anden profil end working-space

Fra : Bo Hellum

Dato : 27-08-05 15:44

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Jeg takker og bukker, go weekend. Jeg prøver.

Bo