Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aftenlys
Fra : Morten Wartou

Dato : 26-08-05 19:28

Halløj!

Jeg modtog i dag en fjernbetjening til mit 20D, og den måtte jo afprøves.
Lys er der dog ikke meget af lige nu, så en lang eksponering var påkrævet -
og det er jo dejligt med en fjernbetjening i sådan et tilfælde. :) Jeg blev
overrasket over hvor dejligt lyset kan blive, når der stadig er en smule
indfald om aftenen - dejlig blødt.

Med lidt efterbehandling (spørg ikke om hvad, for meget eksperimenteren til
at jeg kan huske det), endte et æblebillede med en eksponering på 4
sekunder, f/10, således: http://inet.uni2.dk/~unimwl/aebler.jpg. Det er nok
ikke stor kunst, men det var meget sjovt, og jeg kan anbefale at man
eksperimenterer med aftenlys :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : .J.S...

Dato : 26-08-05 19:38

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:430f5f20$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Halløj!
>
> Jeg modtog i dag en fjernbetjening til mit 20D, og den måtte jo afprøves.

Er den trådløs ??

mvh/JS

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-08-05 19:43

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
> en meddelelse news:430f5f20$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Er den trådløs ??

Nej, det kan 20D ikke klare - desværre. Det er en uoriginal sag jeg købte
over ebay, http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7536950448,
kr. 115,81 blev der trukket inkl. porto, hvilket er knap et par hundrede
under prisen for den originale (uden porto). De kan præcis det samme.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : .J.S...

Dato : 26-08-05 19:51

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:430f62bf$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> 115,81 blev der trukket inkl. porto, hvilket er knap et par hundrede under
> prisen for den originale (uden porto). De kan præcis det samme.

Nej ok, mente heller ikke den kunne men teoretisk kunne der jo findes en,
med sender og modtager og så en stump ledning op til apparatet.

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-08-05 19:57

> [...]
> Nej ok, mente heller ikke den kunne men teoretisk kunne der jo findes en,
> med sender og modtager og så en stump ledning op til apparatet.

Jo, det kan man vel sikkert lave - teknikken er ekstremt simpel i
fjernbetjeningsstikket på kameraet. Kortslut ben a med b og den fokuserer,
kortslut ben a med c og den skyder. Sådan ca.

Der findes dog en - har jeg lige fundet ud af. :)
http://www.fotomeile-shop.de/cgi-bin/fotomeile.storefront/DE/product/2000-542 -
den kan række op til 100 meter, hvilket jo er ganske imponerende (selvom det
nok ikke er mange der har sådan et behov). Prisen er usjov.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jacob

Dato : 26-08-05 20:22

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:430f6601$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> den kan række op til 100 meter, hvilket jo er ganske imponerende (selvom
> det nok ikke er mange der har sådan et behov). Prisen er usjov.

Det er IR. ikke noget værd i solskin. der er alm radio bedre. lidt hjemme
fusk kan gøre det billigere. sender og modtager fås i en hobby butik til
600kr. så skal man bare forbinde elektronikken.

Jacob

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-08-05 20:27

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fusk kan gøre det billigere. sender og modtager fås i en hobby butik til
> 600kr. så skal man bare forbinde elektronikken.

Jo, og sikke et lokum at slæbe rundt på - se her:
http://www.pcworld.no/produktguiden/index.cfm/fuseaction/produkt/produkt_id/S1347880 -
8 AA-batterier. :) Engang imellem savner jeg mit D70, hvor jeg havde en
trådløs fjernbetjening der fyldte ca. som et memory stick, og kostede et par
hunde. Hvor er Canon dog langt bagefter på nogle punkter.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thor

Dato : 26-08-05 20:49

> Engang imellem savner jeg mit D70, hvor jeg havde en trådløs
> fjernbetjening der fyldte ca. som et memory stick, og kostede et par
> hunde. Hvor er Canon dog langt bagefter på nogle punkter.

Hej Morten

Duer en RC-1 trådløs fjernbetjeining ikke til EOS 20D?
Den virkede ihvertfald på mit gamle 300D.

mvh Thor

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-08-05 20:52

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> Duer en RC-1 trådløs fjernbetjeining ikke til EOS 20D?
> Den virkede ihvertfald på mit gamle 300D.

Nej, desværre. Det er åbenbart kun de billigere kameraer der får avanceret
funktionalitet. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-08-05 20:53

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:430f72ee$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
>
> Nej, desværre. Det er åbenbart kun de billigere kameraer der får avanceret
> funktionalitet. :)

Og du fik da forresten smadret min teori om at Canon var langt bagefter (på
dette punkt). :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou