Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik til panning
Fra : Jacob

Dato : 24-08-05 21:27

jeg har prøvet lidt panning. http://www.electronia.dk/images/Img_0995.jpg
exif er
canon 20D
iso 400
F/7.1
1/80
140mm Ægte (224mm)
Hvad kan jeg gøre bedre ? som ikke har med billedbehandling at gøre.
Jeg har en kedelig tendens til at ændre "hastighed" idet jeg skal til at
skyde. det arbejder jeg dog på.

Jacob

Fra : ab©

Dato : 24-08-05 21:38

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan jeg gøre bedre ? som ikke har med billedbehandling at gøre.

- Det har aldrig været nogen god idé, at motivet er på vej ud af
billedfladen.

- Din fordeling af fladerne i billedet er med til at give et statisk
indtryk, der absolut ikke signalerer fart og dynamik / ikke underbygger
motivet.

> Jeg har en kedelig tendens til at ændre "hastighed" idet jeg skal til at
> skyde. det arbejder jeg dog på.

Ikke forstået ?

ab (-c:)

Fra : Brizz

Dato : 24-08-05 23:19

Jacob wrote:
> [...]
> Hvad kan jeg gøre bedre ? som ikke har med billedbehandling at gøre.
> Jeg har en kedelig tendens til at ændre "hastighed" idet jeg skal til at

Vil foreslå dig at sætte lukketiden til 1/125 eller måske 1/160 da det
stadig giver en god fartoplevelse.
Måske lidt ned i blænde så du kan gå ned i iso også.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Jacob

Dato : 25-08-05 21:44

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig giver en god fartoplevelse.
> Måske lidt ned i blænde så du kan gå ned i iso også.

Hvorfor skal jeg gå ned i lukkertid ? emnet bevæger sig "kun" med 50-70
km/t.
Jeg ville faktisk gerne gå op i lukkertid med det tillader mine evner det
sværre ikke. 140mm x 1.6 for cropfactor og en lukkertid på 1/80 anser jeg
for anstændigt i betragtning af at jeg hverken bruger is eller stativ.

Jacob

Fra : Brizz

Dato : 25-08-05 23:31

Jacob wrote:
> [...]
> sværre ikke. 140mm x 1.6 for cropfactor og en lukkertid på 1/80 anser jeg
> for anstændigt i betragtning af at jeg hverken bruger is eller stativ.

Fordi du så nemmere kan styre at holde motivet helt i fokus men stadig
får farteffekten i billedet. IS i sådanne tilfælde her skal du op i de
dyrere objektiver for at få en IS du kan slå vertikal fra på(som min
70-200 f2.8 IS USM )

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk