Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kan ikke åbne billeder.........
Fra : Jette Juel Hansen

Dato : 24-08-05 14:30

Hej NG
Jeg er kommet til at lave et eller andet da jeg knipsede mine feriebilleder.
Jeg kan ikke overføre billederne fra kort til computer, jeg får besked om at
jeg ikke kan åbne filen i det format eller at filen er beskadiget. Jeg
gemmer altid i jpg. Hvad kan der være sket og hvordan får jeg åbnet
billederne? Skal der et bestemt billedbehandlingsprogram til?

mvmh
Jette

Fra : Bo Hellum

Dato : 24-08-05 14:51

"Jette Juel Hansen" <hansenj@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gemmer altid i jpg. Hvad kan der være sket og hvordan får jeg åbnet
> billederne? Skal der et bestemt billedbehandlingsprogram til?

Hvad er det for et kamera, det er ikke fordi de er overført som RAW format?

B.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-08-05 23:18

"Jette Juel Hansen" <hansenj@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> gemmer altid i jpg. Hvad kan der være sket og hvordan får jeg åbnet
> billederne? Skal der et bestemt billedbehandlingsprogram til?

Enten har du skudt i RAW og så skal du bruge det til kameraet medfølgene
software, så kan du helt sikkert åbne dem eller også er der sket en kortfejl
som har ødelagt billederne. Men det vil være meget godt at fortælle hvilket
kamera du har og hvilket kortmærke og hvilken korttype der sidder i. Så kan
vi bedre hjælpe dig.

Post evt. en af filerne hentet fra kameraet, som du ikke kan åbne i
news:dk.binaer med samme emne som denne tråd så kan vi hurtigt se hvad du
skal gøre.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-05 06:20

> [...]
> gemmer altid i jpg. Hvad kan der være sket og hvordan får jeg åbnet
> billederne? Skal der et bestemt billedbehandlingsprogram til?

Har du prøvet at genstarte din computer? Der går sommetider ged i
kortlæsere, så de ikke kan noget som helst, og af og til hjælper det at
genstarte. Ellers se om du kan låne/ købe en anden kortlæser. Det kan også
somme tider hjælpe at trækket stik mellem kortlæser og computer ud og sætte
det ind igen, evt. i en anden usb-port.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-08-05 08:57

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote in message

> [...]
> somme tider hjælpe at trækket stik mellem kortlæser og computer ud og
> sætte det ind igen, evt. i en anden usb-port.

Hvis han kan overføre fra kamera til computer eller fra kort til computer,
så er det ikke kortlæseren det er galt med.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-05 15:15

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote in message

> Hvis han kan overføre fra kamera til computer eller fra kort til computer,
> så er det ikke kortlæseren det er galt med.

Fint Simon. Hvis du læser spørgsmålet, så står der jo: "Jeg kan ikke
overføre billederne fra kort til computer" - og for øvrigt hedder "han"
Jette Juel Hansen.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jette Juel Hansen

Dato : 27-08-05 12:15

Jeg giver op. Tak for jeres svar.
Jeg kan dog fortælle kameraet er et canon!!
Hilsen Jette